Iako Dropbox u zadnje vrijeme gubi novac, raste jako brzo i to je jedan od okidača zašto su krenuli na burzu. Ipak, priča je mnogo kompleksnija od toga…
Gotovo desetljeće je prošlo otkad je Dropbox ugledao svjetlo dana i sada je vrijeme da kompanija izađe na burzu i ponudi dionice ljudima diljem svijeta. Kao što svi znamo, Dropbox je jedan od najboljih cloud storage servisa na svijetu i jako ga je jednostavno koristiti. Dovoljno je da na jednom uređaju uploadate datoteku i odmah ćete ju vidjeti na svim drugim uređajima.
Dropbox se nada da će izlaskom na burzu skupiti oko 500 milijuna dolara koji su im potrebni za nastavak poslovanja, a moći ćete ih naći na Nasdaqovoj burzi pod oznakom “DBX”.
U protekle tri godine, dobit kompanije je rasla sa 603 milijuna dolara (2015.) na 1.1 milijardu dolara (2017.). Vjerovali li ne, s tim ciframa Dropbox još uvijek nije na nuli, a kamoli da ima zaradu, no gubitak je svake godine sve manji i manji, a ovim izlaskom na burzu bi popunili tu rupu i nadaju se, krenuli u pozitivnom smjeru s očekivanom zaradom od 200-300 milijuna dolara godišnje. Sadašnji gubitak im iznosi oko 111 milijuna dolara godišnje.
Što se broja korisnika tiče, zadnje dvije godine su im bile odlične. Sa 6.5 milijuna pretplatnika u 2016.-oj godini sada su došli na gotovo duplo više – na preko 11 milijuna pretplatnika. Čak 90 posto prihoda dolazi upravo od tih individualnih mjesečnih pretplata. To znači da poslovni korisnici su u manjini i da Dropbox nije uspio u svom naumu da privuče veliki broj poslovnih korisnika. Očekivali su da će velike kompanije njihove usluge koristiti kako bi na sigurnom mjestu pohranjivali dokumente i slično, ali to se nije dogodilo.
Što se samog Dropboxa tiče, osnovan je 2007. godine, a javnosti je bio dostupan od 2008. godine kada je praktički odmah postao hit među Internet korisnicima zbog svoje jednostavnosti korištenja. Sve što ste morali napraviti je korisnički račun i putem web preglednika uploadati datoteke koje želite pohraniti u cloud. S godinama su došli klijenti za sve moguće platforme – od desktopa do mobitela!
U tih 10 godina core biznis im se nije promijenio, samo što je sada sve maksimalno olakšano, te što su na tržište izbacili i dokument editor za kolaboraciju o kojem smo već pisali i koji bi se trebao natjecati s Google Docsom i sličnima.
Ipak, budućnost Dropboxa ovisi isključivo o njihovim korisnicima i o njihovoj sposobnosti da ih zadrže. Problem im predstavljaju Apple, Microsoft i Google koji također rade na sličnim rješenjima i “tjeraju” svoje korisnike da ipak koriste njihove proizvode. To najbolje znaju Appleovi korisnici koji itekako imaju koristi od korištenja iClouda. S druge strane, Dropbox je još uvijek u prednosti i ima bolji produkt. Nadamo se da će i u budućnosti ostati takvi i da će putem burze uspjeti skupiti novac koji im je potreban za nastavak uspješnog poslovanja.
Piše: B.P.