U svijetu IT-ja su akvizicije kompanija uobičajena stvar, pa nas i ne čudi Appleova objava u kojoj su potvrdili kupovinu jedne vrlo popularne aplikacije – Shazam. Za one koji ne znaju, radi se o aplikaciji koju možete uključiti kada čujete neku pjesmu, a aplikacija će identificirati pjesmu, te vam reći o kojoj pjesmi se radi i tko ju pjeva. Naravno da postoje određeni faktori i aplikacija ne može naći svaku pjesmu, ali u velikoj većini slučajeva će uspjeti. Zato su te aplikacije izuzetno popularne, a Shazam je jedna od najpopularnijih.
Super je i što je Apple rekao da će ona biti besplatna za korisnike i da više neće imati reklama, čak ni na Androidu.
Apple širi svoju ponudu proizvoda
Ova akvizicija je bila na čekanju neko vrijeme jer je Apple namjeravao kupiti Shazam još u prosincu prošle godine, no tek sada je sve finalizirano i Apple je postao vlasnik iste.
Zašto je Shazam toliko važan? Zato što je jedna od prvih (i ranih) aplikacija na App Storeu koja je postigla globalni uspjeh, a do danas je skinuta preko milijardu puta! Kao što smo rekli, prilično je korisna zbog svojih mogućnosti kada ste negdje vani i čujete neku super pjesmu, pa poželite znati tko ju pjeva i kako se zove.
I mi smo bili oduševljeni kada smo ju testirali na još prvim iPhone uređajima i tada je već odlično radila, a danas je mnogo kvalitetnija i bolja.
Jedan od čelnih ljudi Apple Musica – Oliver Schusser – je jako oduševljen ovom “kupovinom”. Izjavio je da je uzbuđen što će njihov tim koristiti i poboljšati aplikaciju kako bi korisnici mogli lakše otkrivati i uživati u glazbi. Hoće li to tako biti ili ne, teško je reći, ali vjerujemo u pozitivni ishod.
Razlozi za akviziciju
Naše mišljenje je da se ova akvizicija dogodila iz tri (glavna) razloga.
Prvi je držanje koraka s konkurencijom. Googleov Pixel ima automatsku identifikaciju pjesme, odnosno ako nešto svira kraj uređaja, on će to automatski pokušati otkriti i reći korisniku koja je to pjesma. Apple je sada kupio Shazam i vjerojatno će ju “ugraditi” u sam iOS u budućnosti i ponuditi nešto slično tome.
Drugo je naravno novac. Shazam dnevno identificira oko 20 milijuna pjesama. Ako Apple uspije dio tih korisnika “gurnuti” prema iTunesu, odnosno Apple Musicu, mogu zaraditi jako puno novca.
A treće? Ovo je način da poboljšaju Siri. Mnogi ljudi smatraju da Siri zaostaje za konkurencijom u segmentu glasovnih asistenata. Ali s ekspertizom koju nudi Shazam (prepoznavanje i analiza glasa, odnosno glazbe), Apple će možda uspjeti unaprijediti Siri.
Štogod da Apple ima u planu sa Shazamom, bit će dobro. Već je sada dobra stvar što će maknuti iritantne reklame, a sve ostalo je bonus. Zato jedva čekamo vidjeti što su smislili s time i s čime će nas iznenaditi.
Ako vas zanima cijena akvizicije, Apple je Shazam platio 400 milijuna dolara.
Piše: B.P.