AMD je navodno u prvom tromjesečju 2017. povečao udio u prodaji procesora za 2,2%. To je prvi put da je Sunnyvale, proizvođač čipova u Kaliforniji ostvario zamjetan rast u prodaji od svog znatno većeg konkurenta – Intela.
Zadnje tromjesečje u kojem je AMD ostvarivao dobit je bilo prije 3 godine, točnije u prvom tromjesečju 2014. godine kada je AMD ostvarivao rast dobiti, nešto veću od 1%.
Podaci dolaze iz PassMarkovog tromjesečnog izvješća o tržišnom udjelu, koji se temelje na njihovim bazama podataka. Važno je napomenuti da, s obzirom na to da su podaci tržišnog udjela PassMark-a temeljeni na referentnim podnescima, koji broje stvarne sustave u upotrebi umjesto prodanih sustava. Također ne uključuje konzole ili bilo koje druge operativne sustave, koji nisu na Widowsu.
AMD je vjerojatno prodao sve svoje raspoložive Ryzen proceosre od kada su se pojavili na tržištu
Iako se rast od 2% ne čini baš mnogo, to je zapravo prilično značajan podatak iz više razloga. Ryzen je bio u prodaju samo zadnji mjesec od cijelog tromjesečja. I samo su najskuplji procesori Ryzen 7 bili dostupni u tom periodu.
Tokom ožujka ove godine Ryzen procesori su plasirani na sva veća svjetska tržišta, i zbog ograničenih zaliha veliki dio njih se vjerojatno i prodao.
Treba uzet u obzir da je paralelno sa plasiranjem Ryzena na tržište bilo problema i sa nedostatkom AM4 matičnih ploča. Danas je tržište stabilizirano, tako da mnoge AM4 matične ploče su dostupne i sa dovoljnim zalihama, koje su i dvostruko veće od stanja procesora na zalihama.
U vremenskom razdoblju od 1. siječnja 2017. do 31. ožujka iste godine AMD CPU korisnička bazu je narasla sa 18,1%, isključujući konzole, na 20,3%, što predstavlja akumulativni rast od 12%.
Ryzen je službeno debitirao početkom ožujka, a većina rasta od strane AMD-a u prvom tromjesečju pripisuje se korisnicima koji su kupili stolna računala temeljena na Ryzenu, tijekom posljednjeg mjeseca prvog tromjesečja.
U travnju je tvrtka uz Ryzen 7 izdala i pristupačniju liniju Ryzen 5, za koju vjerujemo da će dodatno povećati interes i tržišni udio u prodaji procesora.
Piše: D.Ž.