PočetnaOstaloPoslovne vijestiVelike kompanije za rad od kuće: Airbnb ponudio zaposlenicima trajni rad od...

Velike kompanije za rad od kuće: Airbnb ponudio zaposlenicima trajni rad od kuće


Odlučuju li se velike svjetske kompanije za rad od kuće? Postaje li rad od kuće sasvim normalna pojava u svijetu? Zašto je i kako Airbnb odlučio svojim zaposlenicima ponuditi doživotni rad od kuće?

Kompanija Airbnb jedna je od vodećih booking platformi u svijetu, a ovih je dana završila u medijima zbog aktiviranja mogućnosti potpunog rada od kuće. Zanimljivo, kompanija Airbnb je samo jedna u mnogobrojnom nizu kompanija koje su se odlučile svojim zaposlenicima ponuditi rad od kuće.

Epidemija i mjere očito su u velikoj mjeri utjecali na otvorenost poslodavaca za rad zaposlenika od kuće. Kako vrijeme odmiče sve je više kompanija koje prepoznaju rad od kuće kao benefit za poslovanje. S druge strane, sve je više zaposlenika kojima je rad od kuće primarni uvjet kod zaposlenja. O svemu tome saznajte u nastavku:

Velike kompanije na prekretnici radnih uvjeta

Velike kompanije, posebice iz IT sektora, na velikoj su prekretnici. Naime, zaposlenici sve više prakticiraju i vole rad od kuće – a velike se kompanije moraju odlučiti u kojem će smjeru ići po pitanju rada od kuće. Žele li da njihovi zaposlenici imaju mogućnost rada od kuće, rada iz ureda ili da budu fleksibilni po pitanju lokacije.

Zanimljivo, u velikim kompanijama vladaju različita mišljenja. Neke su kompanije velikodušno primile rad od kuće kao sasvim normalnu pojavu, a time su ujedno uštedjele velike resurse na upravljanje uredima. S druge strane, postoje i mnogobrojne kompanije koje nisu oduševljene radom od kuće i koje su svojim zaposlenicima striktno zabranile rad na udaljenosti. Dakle, na tržištu trenutno vlada prava zbrka po pitanju mjesta rada – no nekako se nazire trend sve većeg broja ljudi koji žele lokacijski nezavisno radno mjesto.

Jedna od zanimljivijih priča svakako je Google koji je oduvijek bio poznat po svojim šarenim multifunkcionalnim uredima. Google je odlučio prigrliti kombinirane radne uvjete pa tako zaposlenicima nudi ili rado od kuće ili rad iz ureda. No, ono što je zanimljivo jest da je Google odlučio penalizirati zaposlenike koji se presele raditi u povoljnije sredine, odnosno nagraditi one zaposlenike koji ostanu raditi u velikim i skupim gradovima. Tako je u Google-u nastao svojevrsni nesrazmjer u plaćama koji ovisi o tome gdje zaposlenik želi raditi. Možda se čini pomalo nepošteno, no tim se anuliraju troškovi života koji je skuplji u većim gradovima.

Airbnb usvojio trajni rad od kuće za svoje zaposlenike

Airbnb je napravio veliki iskorak omogućivši svojim zaposlenicima trajni rad od kuće. Ideja trajnog rada od kuće već se dugo vremena razmatrala u samoj kompaniji, a sada su donesene i konkretne odredbe – kojima se definira i dozvoljava trajni rad od kuće. Konkretno, od kuće će moći raditi svi zaposlenici, osim onih koji se nalaze na vrhu kompanije i upravljaju samom kompanijom. Čelništvo kompanije tako će i dalje dolaziti u urede, kako bi kroz sastanke i interakciju mogli donositi ispravne odluke za budućnost kompanije.

AIRBNB

Svi ostali zaposlenici na nižim strukturama kompanije moći će birati žele li raditi od doma ili iz ureda. Odluku o lokaciji rada zaposlenici donose samostalno, a prema dosadašnjim informacijama – lokacija rada ne bi trebala utjecati na iznos plaće zaposlenika. Valja spomenuti kako u Airbnb kompaniji radi oko 6.000 zaposlenika, od čega čak 3.000 u SAD-u. Samo omogućavanje hibridnog modela rada, sasvim sigurno će smanjiti troškove održavanja ureda jer će vjerojatno veliki dio zaposlenika odabrati rad od kuće.

Rad od kuće nekako se spontano uvukao u redove Airbnb-a s obzirom na to da je ova kompanija u potpunosti posvećena putovanjima i promjenama mjesta stanovanja. Naime, Airbnb korisnicima omogućava lagodan pronalazak kratkoročnih i dugoročnih smještaja, a pogodnosti će u ovom novom modelu moći koristiti i sami zaposlenici Airbnb-a. Naime, oni će na vlastitoj platformi moći pronaći novo mjesto za život i rad, a njihova će vizija biti podržana modelom hibridnog rada – koji je sada definiran u Airbnb-u.

Fleksibilnost zaposlenika za bolje radne performanse

Rad od kuće, baš kao i rad iz ureda, ima svoje prednosti i nedostatke. Prednost rada od kuće svakako je fleksibilnost zaposlenika, koji mogu birati lokaciju na kojoj žele raditi. Primjerice, danas mogu raditi iz svog stana u velikom gradu, sutra na terasi osunčanog kafića, treći dan s plaže na moru, četvrti dan iz vikendice na vinorodnim brdima, itd. Zaposlenici radom od kuće dobivaju lokaciju nezavisnost koju mogu itekako mudro i kvalitetno iskoristiti.

S druge strane, rad od kuće može biti problematičan za mnogobrojne zaposlenike koji u uredu pronalaze svoj kutak mira. Primjerice, zaposlenici s malom djecom ili kućnim ljubimcima mogli bi imati velikih problema jer će im djeca i ljubimci remetiti radni mir. Koncentriranje na posao biti će znatno otežano, a izostati će i kvalitetni poslovni rezultati. Sve to, korak po korak, voditi će prema nezadovoljstvu i zaposlenika i poslodavca. Samim time, valja dobro odvagnuti koje sve prednosti i nedostatke donosi rad od kuće.

Touchpad ne radi

Unatoč još uvijek mnogobrojnim nepoznanicama, rad od kuće sve je poželjniji uvjet prilikom odabira posla. Aktiviranjem mogućnosti trajnog rada od kuće Airbnb je svojim zaposlenicima omogućio bolje radne uvjete, čime vjerojatno može privući još mnoštvo kvalitetnih zaposlenika. U izjavama čelništva Airbnb kompanije jasno se može ustvrditi kako je aktiviranje rada od kuće vrlo važna stavka u poticanju novih kvalitetnih zaposlenika da se pridruže kompaniji. Istovremeno, čelništvo kompanije nada se kako će ovim potezom zadržati zaposlenike koji su jedan od ključeva daljnjeg razvoja kompanije i projekata.

Mogućnost rada od kuće postaje važnija od visine primanja

Nedavna istraživanja jasno su pokazala kako je mogućnost rada od kuće sve važniji uvjet za mnogobrojne zaposlenike. U vrijeme epidemije ljudi su prepoznali potencijal rada od kuće, a mnogi koji su tada bili primorani raditi od kuće – sada se jednostavno više ne žele vratiti u ured. Samim time, potpuno je jasno kako rad od kuće dobiva sve više na značaju među zaposlenicima raznih velikih i malih kompanija.

Istraživanjima je ustvređeno kako za mnoge zaposlenike rad od kuće nama alternativu. Konkretno, mnogi su zaposlenici spremni pristati na manju plaću, samo kako bi mogli raditi od doma. Kroz istraživanja je utvrđeno da je za mnoge zaposlenike fleksibilnost radnog mjesta postala važnija od visine primanja – što je definitivno podataka koji je mnoge iznenadio. No, godina je 2022. i radne navike su se promijenile, a uz sve dostupne tehnologije i ultra brzi internet – rad od kuće postao je stvarnost.

online zarada

Što se tiče Airbnb-a, zanimljivo je i da je sam izvršni direktor Brian Chesky izjavio kako planira raditi od doma, odnosno kako ne planira toliko puno biti u uredu. Prema svemu sudeći, Chesky je odlučio redovito mijenjati gradove u kojima će živjeti – što je nekako u skladu s kompanijom na čijem se čelu nalazi. Decentralizacijom rada trebali bi se postići bolji poslovni rezultati s obzirom da će zaposlenici bolje moći razumjeti turizam i navike ljudi oko sebe.

Zanimljivo je vidjeti kako je jedna nekada utopijska ideja u svega nekoliko godina postala normalna stvar. Želje mnogobrojnih ljudi koji su željeli raditi od doma sada su uslišane i sve je više kompanija koje se odlučuju na implementaciju hibridnog rada. Lokacijska fleksibilnost postaje jedan od primarnih uvjeta zaposlenika prilikom zapošljavanja i kompanije jednostavno više nemaju puno manevarskog prostora. Biti će zanimljivo vidjeti što će se u narednim godinama dešavati s kompanijama koje su odlučile zadržati ljude striktno u uredima. Postoji velika vjerojatnost da će takve kompanije malo olabaviti strogu politiku ureda, kada počinju uviđati problem “bježanja” zaposlenika u druge fleksibilnije kompanije. U svakom slučaju, očekuje nas vrlo zanimljiva era hibridnog rada i radnih uvjeta.

Piše: Marko Županić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular