Nakon provedenog vremena na Facebooku, čak trećina korisnika osjeća se lošije i nezadovoljno sa svojim životima, pokazalo je nedavno istraživanje koje su proveli znanstvenici s dva njemačka sveučilišta. ‘Iznenadili smo se kada smo saznali koliko ljudi ima negativna iskustva s Facebookom’, rekla je novinarima Reutersa Hanna Krasnova sa sveučilišta Humbolt u Berlinu koja je sudjelovala u ovom istraživanju.
Dodala je da kod dijela ljudi ova društvena mreža izaziva ljubomoru – ponajviše zato što na njoj korisnici gledaju objave prijatelja koji se na Facebooku hvale svojim ‘savršenim životima’, putovanjima i poslovnim uspjesima te osjećaje usamljenosti, frustracije i ljutnje, pri čemu su najveći uzrok nezadovoljstva i ljubomore fotografije s putovanja koje se objavljuju na ovoj društvenoj mreži.
Drugi najveći uzrok ljubomore korisnika ove mreže su društvene interakcije te mnogi zavide svojim prijateljima koji na Facebooku dobivaju veliki broj čestitki za rođendan, odnosno čije objave i fotografije dobivaju veliki broj lajkova i komentara. Istraživanje ‘Ljubomora na Facebooku: Skrivena prijetnja zadovoljstvu života’ pokazalo je da pasivno praćenje drugih korisnika na Zuckerbergovoj mreži u ljudima izaziva osjećaje ljubomore prema sreći drugih ljudi i načinu na koji oni provode vrijeme i druže, što ‘potkopava životno zadovoljstvo’ korisnika, zbog čega će dio korisnika ove društvene mreže napustiti Facebook ili smanjiti vrijeme koje provode na njemu.
Upravo zbog ljubomore na uspjeh drugih ljudi, dio korisnika na ovoj mreži hvali se vlastitim životnim uspjesima i pokušavaju se prikazati u što boljem svjetlu kako bi pokazali da i oni uživaju u životu, a ne samo njihovih prijatelji koje prate na ovoj mreži pri čemu muškarci najčešće objavljuju sadržaj u kojima ističu neke životne uspjehe, dok se žene ponajviše vole pohvaliti (dobrim) izgledom i bogatim društvenim životima.
S obzirom na rezultate ovog istraživanja koje je pokazalo da veliki broj korisnika doživljava Facebook kao ‘iznimno stresnu okolinu’, istraživači smatraju da bi to nezadovoljstvo koje Facebook pobuđuje u korisnicima dugoročno moglo utjecati na održivost ove platforme.