Googleov Android mobilni operativni sustav nastavlja svoju dominaciju u području smartphone uređaja. Ta dominacija je potvrđena podatcima koje je lansirala istraživačka tvrtka IDC. Istraživanje pokazuje da Android platforma drži čak 81% svjetskog smartphone tržišta u razdoblju od srpnja do rujna.
Ukupno 261.1 milijun smartphone uređaja je isporučeno u tom razdoblju, navodi IDC. Od tog broja Android uređaja je bilo 211.6 milijuna, što je ogroman porast u odnosu na 139.9 milijuna koliko je bilo u istom razdoblju prošle godine. Istraživanje pokazuje da je zabilježen porast od 39.9%.
Windows Phone i BlackBerry su zamijenili mjesta u posljednjih 12 mjeseci, a BlackBerry sve teže uvjerava kupce da su BB10 platforma i uređaji vrijedni novca.
Dok je Windows Phone u istom razdoblju prošle godine isporučio 3.7 milijuna uređaja, ove godine i više nego poduplao svoj udio s 9.5 milijuna uređaja. BlackBerry je, s druge strane, ove godine isporučio 4.5 milijuna smartphone uređaja, a u istom razdoblju prošle godine isporučeno je 7.7 milijuna uređaja. Udio BlackBerry uređaja na tržištu je tako pao na mizernih 1.7%, dok se udio Windows Phone uređaja povećao na 3.6%.
„Android i Windows Phone nastavili su praviti korake naprijed. Unatoč velikoj razlici u udjelu na tržištu, obje platforme imaju jedan važan faktor iza svog uspjeha, a to je cijena,“ kaže Ramon Llamas iz IDC tvrtke. „Obje platforme imaju veliku selekciju uređaja dostupnih u maloj cijeni širem tržištu, a upravo to šire tržište gura cijelo tržište naprijed.“
Apple je također doživjeo blagi pad svog udjela. U odnosu na prošlu godinu i tadašnjih 14.4%, Apple ove godine bilježi 12.9% udjela.
Ovo je očito bio odličan kvartal za Android i Windows Phone, a uspjeh im nisu omogućile samo privlačne cijene nego i povećana dostupnost uređaja s velikim ekranom.
„Skoro svi uspješni Android proizvođači su dodali jedan ili više phablet s ekranom veličine 5.7 inča u svoj krug proizvoda,“ komentira Ryan Reith iz IDC.
Reith kaže da isporuka phableta zauzima skoro 21% smartphone tržišta, što je ogroman pomak u odnosu na 3% koliko je bilo prošle godine. Također dodaje da je neuspjeh Apple da lansira svoj phablet sigurno pridonijela njihovom padu udjela na tržištu.
Unatoč kasnom paljenju čini se da je Apple napokon shvatio da će ideja iPhonea s velikim ekranom vrlo vjerojatno postati veliki hit kod potrošača, a tehnološki gigant vjerojatno već razvija pripremu lansiranja dva takva uređaja za početak 2014 godine.