PočetnaInternetZabavaTikTok preskočio YouTube po prosječnom vremenu gledanja u SAD-u i UK-u

TikTok preskočio YouTube po prosječnom vremenu gledanja u SAD-u i UK-u


Statistike koje su nedavno objavljene pokazuju u kolikoj mjeri raste popularnost TikToka. Novi izvještaji donose informaciju kako svaki korisnik u SAD-u i UK-u pojedinačno provodi u prosjeku više vremena na TikToku nego na YouTubeu.

Iako YouTube i dalje uvjerljivo drži vodeće mjesto u ukupno provedenom vremenu na servisu jer općenito ima jako veliki broj korisnika, TikTok širi mogućnosti društvenih mreža i streamanja te bilježi intenzivni rast. YouTube trenutno ima mjesečnu brojku od dvije milijarde korisnika, a procjene govore kako se TikTok trenutno nalazi na brojci od jedne milijarde korisnika mjesečno, što je veliki rast u odnosu na podatke od prošle godine gdje se spominjao podatak od 700 milijuna.

Tvrtka App Annie koja se bavi bilježenjem podataka i statistika o aplikacijama izradila je ovaj izvještaj za Android pametne telefone bez da je uključila podatke o Kini gdje je TikTok, poznat kao Douyin, daleko najpopularnija aplikacija. Brojke su, stoga, kod TikToka vjerojatno i mnogo veće, a to svakako potvrđuje i statistika za 2020. godinu po kojoj je upravo TikTok najviše puta preuzeta aplikacija i time je preskočila Facebook.

Koje su glavne razlike TikToka i YouTubea?

Raspravu o tome možemo podijeliti na tri važna faktora: sadržaj, korisnici koji doprinose popularnosti servisa te zarada.

TikTok vezan je uz videosadržaj koji se uglavnom sastoji od kratkih videoklipova koji traju oko jedne minute, a većina njih su obično ograničeni na 15 sekundi. Većina sadržaja na TikToku vezana je uz zabavne i smiješne videoklipove, ples, tzv. lip-syncing, modu i ljepotu, izvođenje raznih trikova itd.

Neke sličnosti u sadržaju postoje i na YouTubeu, ali na tom servisu je sadržaj možda više prilagođen, razrađen te napravljen po mjeri pojedinih korisničkih skupina. Za objavu videosadržaja na YouTubeu potrebno je imati kvalitetne postavke kamere i određene vještine po pitanju uređivanja videa. Kod TikToka je za objavu videosadržaja samo potrebno imati pametni telefon.

Korisnici koji doprinose popularnosti TikToka većinom su influenceri s društvenih mreža koji su često plaćeni za promociju poznatih brendova u svojim videima.

Kod YouTubea stvari su malo drugačije i njegovoj popularnosti doprinose razne grupe sudionika – od velikih stvaratelja medijskog sadržaja poput televizijskih kuća, sportskih klubova, tvrtki i oglašivača do obrazovnih institucija, institucija u kulturi, društvenih aktivista i ostalih amatera ili fanova određenog sadržaja.

Reklamiranje i zarada imaju slične obrasce na YouTubeu i TikToku, ali može se reći da YouTube ima više modela za stjecanje prihoda. Kod oba servisa promocija brendova kao dio tzv. affiliate marketinga (partnerska suradnja tvrtke koja prodaje svoje proizvode ili usluge te promotora istih) donosi najviše zarade.

Tehnološki divovi ByteDance i Google, vlasnici TikToka i YouTubea, u narednom vremenu će sigurno nastaviti voditi veliku bitku za korisnike i tek treba vidjeti kakve nas još inovacije očekuju u radu ovih servisa.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular