Dakle, dogodilo se ono što se dugo najavljivalo – Netflix je promijenio pravila i odlučio se obračunati s ljudima koji dijele lozinku. Pitanje koje se postavlja je – što to znači za vas i vaš korisnički račun?
Oni koji ostaju uglavnom neokrznuti Netflixovim potezom su oni koji ne dijele svoje korisničke račune i oni koji to čine, ali žive u istom kućanstvu. Čak i ako pripadate jednoj od tih kategorija, još uvijek je vjerojatno da ćete se suočiti s posljedicama. Što i kako će se ova priča potencijalno odvijati, pogledajte u nastavku teksta.
Što se događa ako ne dijelite svoju Netflix lozinku?
Započnimo s najjednostavnijim scenarijem. Netflixov “obračun s dijeljenjem lozinki” neće utjecati na vas ako ne dijelite svoju lozinku. To u biti znači da ste jedini korisnik na svom Netflix računu.
Ili, možda imate postavljeno nekoliko profila na svom Netflix računu, ali svaki pripada članovima vašeg kućanstva. U očima Netflixa, to je u redu i ne bi vas trebali dirati niti imaju razloga za to.
Ako je ovo vaš slučaj, vjerojatno će vam se morati nositi samo s problemima kada putujete – ali više o tome kasnije u tekstu.
Što se događa ako dijelite svoju Netflix lozinku?
Nije iznenađenje da mnogi korisnici Netflixa dijele svoje lozinke, odnosno korisničke račune. No, mnogi ljudi koji dijele taj isti račun su zapravo obitelji, prijatelji ili osobe s nekom vrstom odnosa. Međutim, u većini slučajeva, žive na različitim mjestima, ponekad čak ni ne u istom gradu ili državi. I tu leži problem – kako Netflix to vidi, morate živjeti zajedno da biste mogli dijelili račun.
Ali braća i sestre često dijele račune dok žive odvojeno. Da ne spominjemo roditelje s djecom koji su daleko u školi i partnere koji mnogo putuju zbog posla itd. Kombinacija je milijun.
Postoje brojni razlozi zbog kojih možete legitimno dijeliti Netflix račun iako ne živite zajedno. Ali, Netflix je odlučio da to nije važno. Umjesto toga, ako želite dijeliti jedan korisnički račun dok živite odvojeno (odnosno, na različitim lokacijama), očekuje se da platite dodatnu naknadu.
Netflix ima nekoliko mjesečnih pretplatničkih planova koje možete odabrati, od 6.99 dolara/mjesec za Netflix Basic s reklamama do onoga koji većina ljudi uzima, Standard za 15.49 dolara/mjesec. U Hrvatskoj su cijene skalirane prema dolje, odnosno pretplata je jeftinija – od 4.99 eura/mjesec do 9.99 eura/mjesec. Gore navedene cijene su za Ameriku.
Za Hrvatsku još nema kupovine “dodatnih mjesta”, ali u Americi to košta dodatnih 7.99 dolara mjesečno. Što znači da platite, recimo, Standard pretplatu od 15.49 dolara mjesečno i onda morate za svakog dodatnog člana platiti još 7.99 dolara.
Ako stvarno ne možete “zaobići” ovu prepreku, onda se postavlja pitanje da li platiti dotično ekstra mjesto, napraviti svoj vlastiti korisnički račun ili prestati koristit Netflix.
Zašto se ovo uvodi sada?
Netflix je odavno izrazio interes za pronalazak rješenja kako bi se suprotstavio dijeljenju lozinki. Na kraju dana, ovo nije novi problem s kojim se streaming usluge danas suočavaju. Ima ljudi koji dijele i HBO korisnički račun i Spotify i slično.
No, sada imamo situaciju da je Netflix tehnički došao do rješenja, a ljudi su prilično glasni u izražavanju svog protivljenja tome. Što je bilo i očekivano.
Postavlja se pitanje zašto je Netflix baš sada odlučio u određene države uvesti ovo ograničenje? Teško je reći, ali vjerojatno je razlog tome što im broj novih pretplatnika stagnira. Mjesecima i godinama taj broj je bio sve veći i veći i zaustavio se na oko 250 milijuna korisnika. Netflix se vjerojatno nada da će s dodatnim pretplatama povećati broj korisnika, a samim time i profit kompanije.
S druge strane, riskiraju odljev korisnika i mogli bi si napraviti mnogo više štete nego koristi. Što sprječava korisnike da si uplate Apple TV, Disney+, HBO Max, Showtime, Hulu, Prime Video ili nešto deseto?
Uzmimo za primjer Disney+. To je fantastična usluga koja ima odlične serije, ima originalne filmove, cijena je slična onoj Netflixovoj, a neće vas gnjaviti s time gdje živite i s kim dijelite korisnički račun.
Dapače, sve je više negodovanja oko kvalitete Netflixovog sadržaja. Sve dobre serije se ugase nakon jedne ili dvije sezone (na primjer: 1899 i Mindhunter), dok neke manje dobre serije žive godinama.
Što se događa s vašim Netflix računom kada putujete?
Pitanje koje je na umu svima nama je – “što se događa kada promijenite lokaciju, bilo zbog putovanja ili jednostavno selidbe na novo mjesto?”.
Selidba je lakša—samo promijenite primarnu lokaciju kućanstva. Putovanje je drugačija priča.
Netflix je objavio ažuriranje o dijeljenju lozinke koje vrlo jednostavno navodi da možete gledati Netflix dok putujete. Nakon daljnjeg istraživanja smo shvatili da možete gledati Netflix na drugoj lokaciji, ali morate se svakih 31 dan vratiti u svoje primarno kućanstvo.
Pojednostavljeno – ako se ne povežete s WiFi mrežom svog primarnog kućanstva svakih 31 dan, vaš korisnički račun će se zaključati. Dakle, ako budete duže odsutni, nema Netflixa za vas.
Netflix je također ponudio dodatni način konzumiranja svog sadržaja tijekom putovanja: zahtijevanjem privremenog koda za prijavu na lokaciji koja nije vaše kućanstvo. Međutim, to će raditi samo sedam dana.
S obzirom na to da većina ljetovanja obično traje između pet i petnaest dana, to nije baš neko dobro rješenje. Ako malo pogledate Reddit, Facebook, Twitter i druge mreže, vidjet ćete hrpu nezadovoljstva od strane korisnika.
Sve u svemu, čini se da ovaj Netflixov obračun s korisnicima nije dovoljno dobro promišljen. Ne za uslugu s preko 250 milijuna korisnika.
Isplati li se i dalje plaćati Netflix?
Kao i kod većine stvari, odgovor je subjektivan. Ovisi o sadržaju koji konzumirate—ako uglavnom birate Netflix kada želite nešto gledati, onda se isplati. Ali ako se držite drugih streaming usluga ili mijenjate svoj izbor iz dana u dan, možda ne biste trebali zadržati pretplatu.
Ako ste vi ona osoba koji plaća Netflixovu uslugu koju onda dijelite s ljudima izvan svog kućanstva, sada ćete morati vidjeti isplati li se plaćati dodatne troškove na mjesečnoj bazi.
Težak je to izbor, i neće biti iznenađujuće ako Netflix izgubi mnoge pretplatnike koji odbijaju zadržati uslugu, ako ni zbog čega drugog, onda iz čistog inata.
Piše: Boris Plavljanić
Prodajem šifre