U početku se radilo o malom eksperimentu, da bi kasnije počeo globalno primjenjivati zabranu protiv blokatora oglasa. Većina korisnika je tako dobila izbor ili da prestanu koristiti blokatore oglasa ili da se pretplate na YouTube Premium. Naravno, korisnici su izrazili svoje nezadovoljstvo zbog toga, a ispostavilo se da je u problemu i sam YouTube, gdje nije riječ o samom blokatoru, već o tome kako se spomenuti blokatori oglasa prepoznaju.
Konzultant za privatnost, Alexander Hanff, odlučio je da podnese žalbu irskoj komisiji za zaštitu podataka (DPC) protiv YouTubea. Hanff tvrdi da YouTube koristi nezakonite skripte, a koje imaju za cilj otkriti ima li osoba instaliran blokator oglasa. Ovakva praksa krši zakone EU o privatnosti, posebno Direktivu o e-privatnosti koja zahtijeva od korisnika pristanak za pokretanje neophodnih interakcija i smatra se oblikom špijuniranja korisnika.
Na razmatranje prijave i odluke morat ćemo pričekati neko vrijeme, no ako se Europska komisija složi s Hanffom, sama presuda mogla bi rezultirati novčanom kaznom i naredbom YouTubeu da dopusti korištenje blokatora oglasa.
Piše: Marijan Živković