YouTube je odlučio proširiti načine na koji kreatori mogu monetizirati svoje videozapise. Naime, YouTube širi svoj partnerski program, te će od 2023. tvorci sadržaja fokusirani na YouTube shorts videe moći zaraditi. Trenutno ako se želite priključiti YouTubeovom partnerskom programu morate imati najmanje 1.000 pretplatnika i 4.000 sati gledanja u proteklih 12 mjeseci.
Međutim, od početka 2023. kreatori Shorts videa s najmanje 1000 pretplatnika i najmanje 10 milijuna pregleda unutar 90 dana moći će se pridružiti YouTubeovom partnerskom programu. YouTubeova nova razina partnerskog programa s nižim zahtjevima će omogućiti rani pristup značajkama financiranja od fanova kao što su Super Thanks, Super Chat, Super Stickers i Channel Support.
Kako će izgledati dijeljenje prihoda od oglasa na Shorts videozapisima? Oglasi za shorts će se prikazivati između videozapisa. Tvorci sadržaja će dobiti 45% prihoda generiranog od oglasa. Svaki mjesec će se prihod od tih oglasa sakupljati i koristiti za nagrađivanje kreatora Shorts videa na temelju njihova udjela u ukupnim pregledima Shorts videa i za pokrivanje troškova licenciranja glazbe.
YouTube ima dobre vijesti i za one koji koriste glazbu u svojim videozapisima. Kao što znate, glazba predstavlja jedan od najvećih problema kod monetizacije videozapisa zbog brige o pravima. Međutim, YouTube uvodi Creator Music, koji će tvorcima sadržaja dati jednostavan pristup stalno rastućem katalogu glazbe za korištenje u njihovim dugotrajnim videozapisima. Tvorci sadržaja imat će dvije mogućnosti korištenja: moći će izravno kupiti licencu za glazbu, a ako ne žele kupiti licencu, mogu koristiti glazbu bez kupnje, no onda dijele prihode s s izvođačem pjesme i povezanim nositeljima prava.
Creator Music je trenutno u beta fazi testiranja u SAD-u, ali već iduće godine bi se trebao pojaviti globalno.
Piše: Marijan Živković