Sadržaji koji se reklamiraju na YouTubeu, postaju sve veći problem za one korisnike koji ne posjeduju ”premium” verziju, a to je velika većina. YouTube je počeo u opticaj puštati sve duže reklame, koje se nažalost ne mogu prekinuti, što je izazvalo novi val bijesa kod korisnika.
Točnije, reklame koje na YouTubeu traju 60 ili čak 120 minuta ne mogu se prekinuti. Korisnici ne znaju što je gore: to što je YouTube dodao ovakve reklamne sadržaje ili to što je toliko očajan da će učiniti doslovno sve kako bi prisilio korisnike na pretplatu na njihov ”premium” segment.
YouTubeovi oglasi sve su naporniji, do te mjere da ih je nemoguće ignorirati: ali što ako ne želite platiti YouTube Premium. Drugi način je upotreba alata za blokiranje reklama, no ti alati su nešto što se YouTubeu nikako ne sviđa.
Oni žele da vidite te oglase. Uostalom, tvrtke i oglašivači su dobro platili za prikazivanje svojih kratkih isječaka. Ipak, ponekad nisu kratki isječci ono što moramo trpjeti. Vjerojatno ste naišli na neke oglase koji traju više od 10, pa čak i 20 minuta. To je ništa. Što kažete na oglas od 60 minuta? I to takve koje se ne mogu preskočiti? Korisnici su se susreli i s njima.
Međutim, vjerojatno nije YouTube izravno kriv zato što korisnici te reklame ne mogu prekinuti: vjerojatno su blokatori ti koji ne uspijevaju blokirati reklamu, pa ona traje i traje. O jednom takvom primjeru izvijestio je jedan od korisnika, koji je podijelio svoje iskustvo susreta s reklamom koju se nije mogao preskočiti i koja je trajala gotovo 58 minuta. To je izazvalo val sličnih pritužbi i prigovora.
Neki korisnici smatraju da bi YouTube mogao otkriti blokatore reklamnih sadržaja i reagirati na to posluživanjem neobično dugih reklama, koje se ne mogu preskočiti. Nakon upita, Google je naglasio ulogu oglasa u podršci kreatorima i održavanju platforme.
YouTube je pojasnio da su reklame koje se ne mogu preskočiti obično ograničene na 15 sekundi na mobitelu i do 60 sekundi na TV-u, čime se zabranjuje bilo kakvo namjerno posluživanje predugih reklama.
Tvrtka je sugerirala da bi takvi problemi mogli nastati zbog smetnji koje nastaju zbog korištenja blokatora, što može iskriviti reprodukciju i dovesti do toga da se reklame ne mogu prekinuti. No sve u svemu, što god da je uzrok problema, on postoji.
Alan Milić