YouTube je za svojih 20 godina postojanja od platforme na kojoj korisnici gledaju videe na svojim pametnim telefonima, došao do toga da korisnici sve više vremena provode uz televiziju.
Najnoviji izvještaj YouTubea pokazuje kako su televizori preuzeli primat kada je u pitanju način na koji se konzumira sadržaj, te u SAD-u korisnici provode više vremena ispred TV-a kako bi gledali svoj omiljeni sadržaj (uključujući Shorts) nego na mobilnim uređajima. Gledatelji svaki dan u prosjeku provedu više od milijardu sati gledajući videozapise na velikim ekranima.
“Za sve više ljudi gledanje televizije znači gledanje YouTubea”, rekao je Mohan, izvršni direktor YouTubea. “Ali ‘nova’ televizija ne nalikuje “staroj” televiziji. Interaktivna je i sadrži stvari kao što su Shorts (da, ljudi ih gledaju na TV-u), podcaste i prijenose uživo, uz sport, sitcome i talk showove koje publika već voli.”
Uskoro ćemo pri gledanju videa na TV-u moći koristiti pametni telefon za dodatne interakcije (ostavljanje komentara, kupnja), a u tijeku su i testovi funkcije Watch With, gdje kreatori mogu u stvarnom vremenu ostavljati komentare na prijenose utakmica i drugih događaja.
YouTube se osvrnuo i na činjenicu kako omogućuje kreatorima dopiranje do veće broja publike, a stvoreni videi su puno bolje kvalitete, jer popularni YouTuberi otvaraju velike studije. U isto vrijeme, platforma nudi kreatorima više mogućnosti za monetiziranje sadržaja i poboljšane mogućnosti za povezivanje sa svojim gledateljima putem odjeljka Zajednice (koji će se postupno uvoditi tijekom ove godine). Uvodi se i značajka Hype koja bi trebala pomoći manjim kanalima (do 500 tisuća pretplatnika) da se istaknu.
Par riječi se izdvojilo i o umjetnoj inteligenciji, koja će olakšati proizvodnju sadržaja, a uskoro će svi kreatori koji se kvalificiraju za partnerski program moći koristiti automatsku sinkronizaciju.
Izgleda da popularnost platforme samo raste, što dokazuje i činjenica da YouTube već drugu godinu zaredom nadmašuje druge platforme za streaming video sadržaja po pitanju vremena gledanja.
Tošo Maršić