PočetnaInternetYoutubeYouTube ide u smjeru TikToka! Uvodi se mogućnost darivanja tijekom streamanja uživo

YouTube ide u smjeru TikToka! Uvodi se mogućnost darivanja tijekom streamanja uživo


Zadnjih nekoliko godina svjedočimo trendu sve većeg širenja opcija monetizacije kod raznih društvenih mreža.

Iako je YouTube bio u određenom smislu malo više distanciran od ostalih društvenih mreža u tom kontekstu, sada se to mijenja.

Iz nove objave koja je nedavno plasirana na YouTubeu saznali smo da se uvodi mogućnost darivanja tijekom streamanja uživo.

streaming uzivo

Darovi za stvaratelje sadržaja

YouTube ima novu značajku s kojom se želi podržati rad streamera i kreatora na toj platformi. Radi se o „gifts“ značajki koja, može se reći, igra po pravilima TikToka. Ona je potpuno identična „Live Gifting“ opciji na TikToku kod koje gledatelji sadržaja šalju digitalne artikle tijekom streamanja uživot kako bi podržali stvaratelje.

Kod YouTubea oznakom „Jewels“ nastojao se objediniti novi način putem kojeg gledatelji sadržaja mogu sebe „izraziti“ i pokazati podršku za stvaratelje te se s njima povezati u realnom vremenu tijekom odvijanja streama. „Jewels“ se zapravo odnosi na digitalne artikle koji se mogu kupiti i poslati stvarateljima kao „gift“ (dar). „Gift“ je privlačna animacija koju gledatelji sadržaja šalju stvaratelju kao znak zahvalnosti u stvarnom vremenu.

Gift“ kao digitalni dar zatim se konvertira u „Rubies“ (predstavljaju zaradu stvaratelja sadržaja), a za svakih 100 „Rubiesa“ zarađen je 1 dolar.

tiktok na mobitelu

Identičan mehanizam kao kod TikToka

Može se reći kako je YouTube doslovno prekopirao TikTok kod „gifts“ značajke. Kod TikToka „Live Gifting“ značajka postoji već duže vrijeme i ondje gledatelji sadržaja kupuju „Coins“ (novčiće) koji se kasnije šalju stvarateljima u obliku virtualnih poklona (npr. pande ili kreme za sunčanje). „Coins“ (novčići) se zatim konvertiraju u „Diamonds“ (dijamante) za stvaratelje koji se mogu unovčiti, a TikTok dio zarade zadržava za sebe.

Live Gifting“ se pokazao toliko uspješnim da je TikTok samo na temelju njega zaradio vrtoglavih 10 milijardi dolara.

Ova zarada išla je zajedno s kontroverzama pa su mnogi kritičari optužili TikTok za poticanje pretjeranog trošenja kod mlađih generacija, no popularna društvena mreža se na to nije previše obazirala.

youtube

YouTube najprije kreće od američkog tržišta

YouTube s novim modelom monetizacije se privremeno ipak razlikuje od TikToka jer je uveo restrikciju za njegovo korištenje. Stvaratelji i gledatelji sadržaja samo iz SAD-a imaju mogućnost njegovog korištenja.

Ako se model pokaže uspješnim, a primjer TikToka svakako to potvrđuje, lako se može dogoditi da se on proširi i na ostale kontinente.

Dodatna prednost koju je YouTube nedavno dobio je nadogradnju na 5.1 surround zvuk koji će pružiti još bolje iskustvo gledanja videa te podignuti ukupnu kvalitetu prikaza sadržaja.

Službena objava YouTubea o novom „Jewels“ i „gifts“ modelu monetizacije nalazi se na sljedećoj poveznici.

Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular