Za mnoge YouTubere, unovčavanje kanala je ostvarenje sna. Ideja zarađivanja na gledanju vaših videozapisa je primamljiva i nipošto nije nerealna. Ali da biste došli do faze u kojoj zarađujete dovoljan prihod od prihoda od oglasa, često morate ustrajati mjesecima, ako ne i godinama.
Ako još niste dosegnuli prag za unovčavanje na YouTubeu, ne brinite; još uvijek možete koristiti svoj kanal za stvaranje dodatnog prihoda za svoje poslovanje. Ovaj će vam članak dati nekoliko smjernica kako to učiniti.
Što je to prag za unovčavanje ma YouTubeu?
Morate imati najmanje 1000 pretplatnika da biste se kvalificirali za unovčavanje na YouTubeu. Povrh toga, potrebno vam je najmanje 4000 sati gledanja od gledatelja. Ti sati gledanja mogu doći od bilo koga. Osim brojčanih zahtjeva, morate slijediti Smjernice YouTube zajednice. Govor mržnje i sadržaj koji platforma smatra štetnim dva su primjera videozapisa koje ne možete unovčiti.
Kako ipak zarađivati putem YouTubea, čak i ako vaš kanal nije odobren za monetizaciju ili unovčavanje?
Ako još niste dosegnuli prag, savjeti u nastavku pomoći će vam da zaradite novac od svog sadržaja, bez obzira na to što vaš kanal još uvijek nije otvoren za monetizaciju.
-
Kroz dijeljenje isječaka vlastitih videozapisa na društvenim medijima.
Uspon TikToka rezultirao je time da mnoge platforme društvenih medija ozbiljnije shvaćaju video sadržaj. A ako ste zainteresirani za povećanje svog dosega na drugim mrežama, dijeljenje isječaka vaših videozapisa izvrsna je moguća opcija. Na taj način možete zaraditi i na TikToku.
Ako odlučite koristiti LinkedIn, možete prenijeti videozapise duljine do 15 minuta. U međuvremenu, Facebook vam omogućuje dijeljenje sadržaja koji traje do 240 minuta. Ne zanimaju vas dugotrajni sadržaji? Video zapisi kratke forme mogli bi biti pravi put. Možete koristiti TikTok, Instagram Reels i razne druge platforme, kao što su Facebook Reels i YouTube Shorts. Kada dijelite isječke svojih YouTube videozapisa, pazite da ne kršite smjernice o autorskim pravima platforme.
-
Preoblikujte svoj sadržaj u članke.
Iako mnogi ljudi misle da je mogućnost širenja video sadržaja učinila blog potpuno beskorisnim, to nije nužno tako. Kada se pravilno izvede, dijeljenje postova na blogu na vašoj web stranici izvrstan je način za angažiranje publike i povećanje broja klikova na YouTubeu.
Kada objavljujete na YouTubeu, razmislite o dijeljenju kratkih postova o temi videozapisa i ugrađivanju poveznice na cijeli videozapis. Bez obzira na vaš izbor, pokušajte ne kopirati ono što govorite u svom videu od riječi do riječi. Umjesto toga, razmislite o načinima kako možete svom sadržaju dati dodatnu vrijednost.
-
Označite svoje usluge kao usluge slobodnih, vanjskih suradnika, ili ”freelancera”.
Ako ste samozaposleni i stvarate internetski sadržaj, svoj posao često možete obavljati s bilo kojeg mjesta. Kao takav, imate značajan skup potencijalnih klijenata s kojima možete raditi i povećati svoj prihod. Freelancing je profitabilan ako ga se držite dugoročno, a to će vam dati više slobode u vašem rasporedu za izradu YouTube videozapisa.
Posao vanjskog, slobodnog suradnika ili ”freelancera” možete pronaći na nekoliko mjesta; internetske stranice koje su specijalizirane za to odlična su mjesta na kojima možete tražiti svoje ”freelance” poslove. Također možete predstaviti svoje usluge putem samog YouTube sadržaja. I umjesto da pokušavate biti previše usredotočeni na prodaju, usredotočite se na ono što možete ponuditi potencijalnim klijentima: neka to bude kristalno jasno u vašim porukama. Ako već duže vrijeme objavljujete videozapise na YouTubeu, vjerojatno imate vjernu publiku koja voli ono što radite, čak i ako se radi o maloj skupini ljudi. Također možete povećati svoj prihod prodajom proizvoda.
Kada prodajete proizvode, morate nastaviti s oprezom; mnoga lansiranja ne uspiju jer ljudi ne testiraju kakva je potražnja za nečime prije nego što svoj proizvod ili uslugu stave na prodaju. Štoviše, mogli biste ukaljati svoj ugled i naštetiti svojim izgledima za rast, ako budete željeli prodavati nešto što ne ispunjava očekivanja vaše publike.
Kako ispitati potražnju? Postoji nekoliko načina, ovo su neki od njih:
- Pokretanje anketa na vašim računima na društvenim mrežama i kartici YouTube zajednice.
- Izrada plaćenih oglasa za određivanje interesa.
- Praćenje platformi društvenih medija kako bi se identificirali problemi koje ljudi imaju i za koje žele rješenje.
-
Povežite se sa svojim gledateljima i pratiteljima na društvenim mrežama.
Čak i ako je YouTube glavni prioritet vašeg poslovanja, razmislite o izgradnji prisutnosti na jednoj ili dvije druge platforme društvenih medija. To će vam pomoći u širenju raznolikosti prometa i vjerojatno ćete pronaći ljude kojima se sviđaju vaše poruke i koji možda u budućnosti žele suradnju s vama.
Možete koristiti nekoliko metoda za povezivanje sa svojom ciljanom publikom na društvenim mrežama. Na primjer, započinjanje razgovora u komentarima izvrstan je način za angažiranje korisnika. Također možete podijeliti svoja razmišljanja o trenutnim trendovima i temama te ponovno podijeliti sadržaj drugih ljudi koji vam se sviđa.
-
Uključite videozapise na vlastitim internetskim stranicama i razmislite o učenju SEO-a
Ako želite dugoročno izgraditi profitabilan posao, učenje o optimizaciji za tražilice (SEO) dobra je ideja. Pobrinite se da vaša web stranica bude rangirana što više na Googleovoj tražilici, jer će u tom slučaju privući više pozornosti kod potencijalnih pratitelja i gledatelja. Uz to, putem tih videa gledatelje možete automatski preusmjeriti i na svoj YouTube kanal.
Kada razmišljate o tome kako bolje optimizirati svoju internetsku stranicu, možda ćete postići željeni rezultat korištenjem širokog raspona vrsta sadržaja. Osim pisanog teksta, vaši YouTube videozapisi mogu vam pomoći da postanete vidljiviji za određena pitanja i ključne riječi.
Prihodi od reklamnog sadržaja nikako nije jedini način kako možete zarađivati od vlastitog YouTube sadržaja
Imati prihod od reklamnih sadržaja kao izvor prihoda može vam pomoći u dodatnom punjenju vašeg proračuna, omogućujući mu dugoročni rast. Međutim, kako biste došli do te točke na YouTubeu potrebno je neko vrijeme i ne biste se trebali oslanjati samo na to za prihod svoje tvrtke.
Srećom, možete zarađivati na YouTubeu bez ispunjavanja uvjeta za unovčavanje. Ako možete pružiti vrijednost drugima, povećat ćete svoj prihod. To zvuči istinito bez obzira na to promovirate li se na drugim platformama, prodajete proizvode ili predstavljate svoje usluge kao freelancer. Izbor je vaš, a mogućnosti je više. Ovisi samo o vama koje ćete iskoristiti kako biste od svog YouTube kanala iskoristili maksimum.
Piše: Zlatko Knezić