Iskustvo gledanja videa na YouTubeu se tijekom godina u velikoj mjeri promijenilo. Kao korisnici smo sve više izloženi bezbrojnim oglasima čiji je sve veći broj argumentiran potrebom Googlea da se održava popularna streaming platforma i da se stvaratelji sadržaja financijski podrže.
Nedavno smo bili izvijestili kako je YouTube prešao određene granice i krenuo u testiranje 10 uzastopnih oglasa tijekom gledanja videa, a pogotovo je snažno odjeknula činjenica da se prilikom testiranja oglasi nisu mogli prekinuti od strane korisnika.
Mnogi su primijetili kako su u zadnje vrijeme oglasi na YouTube videima duži te da ih je više. Ono što je isprva bilo moguće odmah prekinuti sada se mora čekati nekoliko sekundi, a nije rijetkost da oglas traje i po 15 sekundi te znatno produžuje čekanje pokretanja videa.
Spomenutih 10 oglasa u nizu ipak neće trajati toliko dugo. To su prvenstveno vrlo kratki oglasi i ovaj njihov niz trajat će najviše do 60 sekundi, no i to je znatno duže od trenutnog iskustva na YouTubeu.
Glasnogovornik YouTubea je u nedavnom intervjuu potvrdio da je testiranje s tzv. „ad pods“ oglasima zaključeno i naveo je kako je cilj izgradnja boljeg iskustva za korisnike s ograničavanjem pauza za oglase.
Promjene kod prikaza oglasa na YouTubeu već su polako stigle, no Google očito želi unijeti dodatne kako bi natjerao korisnike na prelazak na YouTube Premium pretplatu.
Ova namjera postala je još jasnija nakon što smo saznali vijest da je u tijeku novo testiranje na YouTubeu s kojim se želi ograničiti mogućnost reprodukcije videa u 4K rezoluciji samo na „premium“ korisnike.
Neki su korisnici primijetili da je opcija pokretanja videa na 2160p rezoluciji ograničena s naznakom kako se radi o „premium“ značajki. YouTube je naknadno u objavi na Twitteru potvrdio da su korisnici koji su vidjeli spomenuto ograničenje postali dio testiranja s kojim bi se bolje trebalo razumjeti preferencije „premium“ i običnih korisnika.
Trenutno nije jasno ako YouTube zaista misli ograničiti obične korisnike na 1440p rezoluciju, no svaki oblik sličnog testiranja daje naznaku u kojem bi se smjeru moglo ići.
Korisnici imaju mogućnost korištenja YouTube Premium pretplate besplatno u razdoblju od mjesec dana, a nakon toga moraju izdvajati 71.99 kuna mjesečno. Iznosi cijene pretplate variraju od regije do regije (npr. u SAD-u pretplata iznosi 11.99 dolara mjesečno).
Najvažnije značajke koje YouTube Premium nudi su pristup YouTube Music Premium usluzi, preuzimanja unutar aplikacije, rad u pozadini te gledanje videa bez oglasa.
Procjenjuje se da je YouTube u 2021. godini imao oko 2.24 milijarde korisnika širom svijeta, a samo njih 50 milijuna imalo je pretplate na YouTube Premium i YouTube Music Premium. Googleu očito ove brojke nisu dovoljne i smatra kako pretplata ima neiskorišteni potencijal. Ograničavanje 4K rezolucije na „premium“ korisnike u testiranjima još je jedan potez koji ima pozadinu u činjenici da 4K televizije sve više postaju uobičajeni uređaji u kućanstvu te bi ovo moglo natjerati korisnike da uzmu YouTube Premium pretplatu.
Jeste li u zadnje vrijeme primijetili veći broj oglasa na YouTubeu? Podijelite svoja zapažanja u komentarima.
Piše: Ervin Mičetić