Stručnjaci u WhatsApp-u traže način za ubiranje novca putem svoje popularne aplikacije
Aplikacije za pametne telefone danas pokrivaju većinu ljudskih potreba. Bilo što vam treba riješiti, danas to možete putem aplikacije na pametnom telefonu. Tržište je ogromno i svakim danom sve više raste, a veliki igrači bore se oko kupovine onih aplikacija s najviše potencijala. Kada se Facebook odlučio na kupovinu WhatsApp-a svi su to smatrali suludim potezom. Iako je WhatsApp i tada brojao već zavidne brojke korisnika, mnogi su bili uvjereni kako je veliki novac investiran u kupnju WhatsApp-a bačen u vjetar. Sada, nekoliko mjeseci kasnije WhatsApp se pokazuje kao potpuni pogodak Facebooka.
Prije koji dan Jan Koum je na svojem Twitter profilu objavio kako je WhatsApp premašio brojku od 600 milijuna korisnika. U travnju ove godine broj korisnika iznosio je 500 milijuna, a samo je četiri mjeseca bilo potrebno da se skupi novih 100 milijuna korisnika. Ovakav porast broja korisnika zasigurno veseli sve u WhatsApp-u, ali i u Facebook-u. No, sad im predstoji još problem kako monetizirati cjelokupni sistem. Facebook je poznat po tome da sve što može pretvori u novac, pa tako očekujemo da uskoro smisli neki način kako bi s WhatsApp-om počeo zarađivati.
Na problem monetizacije ukazao je i sam Koum koji je napomenuo da trebaju nekako opravdati velikih 19 milijardi uloženih u njih od strane Facebook-a. Napomenuo je kako ne bi volio da se korisnike zatrpa oglasima i igrama, već da nađu neki novi način zarađivanja putem servisa koji ne bi narušio prvotnu namjenu aplikacije.
Ono što također može veseliti vlasnike WhatsApp-a je podatak da nemaju ozbiljne konkurencije. Prva aplikacija koja slijedi WhatsApp je WeChat koji broji 480 milijuna korisnika, ali taj je servis prvenstveno namijenjen području Kine. Problem bi se mogao javiti, ako se taj servis odluči širiti i na ostala područja. Što se ostalih tiče, sljedeći je Viber sa 100 milijuna korisnika, dok je na četvrtom mjestu Tango koji još nije uspio doći do broja od 100 milijuna (trenutno je nešto preko 70 milijuna korisnika).
Sve se čini kako WhatsApp može još jedno vrijeme mirno realizirati svoje projekte i tražiti način kako da monetizira promet koji se odvija preko njega. Teško je za povjerovati da će vlasnici uspjeti održati svoju riječi i napraviti sustav ubiranja novaca koji neće biti na štetu korisnika. Kada se sjetimo da Facebook stoji iza toga, šanse za to su još manje.