PočetnaInternetŠto nas eksplozivni rast Chrome-a uči o preglednicima uopće?

Što nas eksplozivni rast Chrome-a uči o preglednicima uopće?


Postoji relativno visoka vjerojatnost da upravo sada ovo čitate preko mobilne ili desktop inačice Google Chrome preglednika. Ako nije tako, čestitamo! Vi ste u manjini koja se nije pridružila “Chromemaniji” zbog niza razloga (doći ćemo do toga).

Za sve ostale, Chrome ima i dalje impresivan rast koji se nastavlja i tijekom ove godine, bez pokazivanja znakova usporavanja. Zašto se to događa? I kakvu nas je lekciju naučio Google o načinu kako preglednici trebaju funkcionirati za prosječnog korisnika?

 

Fenomen

Statistika dokazuje da je broj korisnika Chrome-a zapravo i mnogo veći nego što većina misli. Tržišni udio Google Chrome-a, navodi se u izvješću NetworkWorld, citirajući podatke NetMarketShare-a koji se bavi ovakvim istraživanjima, je porastao sa 25% u ožujku 2015. na nešto manje od 60% u veljači 2017.

U međuvremenu, Microsoft-ov vodeći preglednik (prethodno IE i sada Microsoft Edge) je izgubio pola svojih korisnika. Uspon Chrome-a je praćen blagim padom tržišnog udjela za Safari, Apple-ov preglednik.

 

chrome najbolji web preglednik

 

Recept za uspjeh

Kao Microsoft Internet Explorer i „Edge”, Google Chrome se oslanja na prepoznavanje brenda. Svi su bili u dodiru sa Google proizvodima. Reputacija brenda je donijela veliki uspjeh za Chrome. Firefox, unatoč tome što je bio i ostao veliki kandidat, nije uspio privući toliko pažnje, jer nije imao tako masivan doseg.

Chrome ipak nije samo poznati brend. Njegovi programeri su posvećeni izradi minimalističkog preglednika sa elegantnim engine-om za prikaz koji bi mogao nadmašiti performanse IE-a i EDGE-a.

Gdje je Microsoft pronašao malo mjesta za inovacije, Google je očigledno primjetio veliku prazninu koju bi sa svojim prozivodom mogao popuniti, posvetivši svoje resurse za kreiranje preglednika koji može lako spojiti sve što prosječni korisnik treba, uz, prije svega, masivno korištenje vlastitih aplikacija.

Nakon što je počeo gubiti udio na tržištu, Microsoft je počeo dodavati još značajki i bitno je izmijenio izgled svog web preglednika, da bi bio više u skladu sa suvremenim zahtjevima, ali je sve ovo došlo malo prekasno.

Vlasništvo nad drugim proizvodima sa velikim tržišnim udjelima (Drive, Docs, Gmail, Calendar, Maps, Blogger, YouTube, Android, itd.) je dalo Google-u mogućnost da ponudi preglednik koji ima „sve na jednom mjestu” i bilo tko sa Google računom je sposoban prijavom iz preglednika otključati sve što tvrtka nudi.

Chrome ima puno korisnih stvari, ali ono što ga doista čini uspješnim se svodi na par značajki na koje se izričito usmjerio:

  • iskoristivost (brzo i minimalističko sučelje)
  • poznati brend
  • široka ponuda estenzija lakih za korištenje
  • stabilan, brz, uz snažan razvojni proces

 

koji je najbolji web preglednik

 

Šta je sa korisnicima koji su izabrali da ne koriste Chrome?

Većina ljudi koji danas ne koriste Chrome ga u svakom slučaju vjerojatno nikada neće ni koristiti. Jedan od glavnih razloga ima veze sa uočenim problemima privatnosti i praksom skupljanja podataka kojom se Google konstantno bavi.

Neki ovo zovu paranoičnim dok ne pogledaju malo ispod površine. 2008. godine Consumer Watchdog je objavio video koji dokazuje da Chrome snima sve što korisnici upisuju u svoje trake za pretraživanje. Još uvijek postoje mnoge tajne koje okružuju preglednik i načine na koje prikuplja podatke, uključujući i servere na koje se povezuje kada se pokrene.

Drugima se jednostavno ne sviđa sučelje ili ne vole količinu memorije koju koristi. Bacite pogled na sljedeću sliku.

koliko memorije troši chrome

 

Stvar je u tome da postoji i nekoliko valjanih razloga da ne vole Chrome. Kako stvari sada stoje, Google će vjerojatno nuditi još novih rješenja u pokušaju da privuče i ove ljude. I to je uglavnom zbog eksplozivnog uspjeha koji je preglednik postigao. U isto vrijeme, alternative kao što su Pale Moon, Yandex, Firefox, Opera, i drugi su se konsolidirali oko svojih korisnika koji ne vole Chrome.

 

Zaključak

Chrome uglavnom dobiva različite ocjene, ali pretežu pozitivne. Postigao je izvanredan uspjeh tijekom proteklih nekoliko godina i ima vrlo veliku bazu korisnika, ali ima i puno područja koje brinu korisnike.

Sa druge strane, ima puno alternativnih preglednika koji imaju svoje mogućnosti i jedinstvena rješenja, za ideje koje je Google prvi pokrenuo. Bit će zanimljivo pratiti ovo natjecanje tijekom slijedećih godina i vidjeti hoće li Google ispraviti nedostatke u svom pregledniku tako da bude ispred svih. Ili će možda proći isto kao i Internet Explorer – legendarni preglednik koji je vjerojatno najpoznatiji.

Koju od ovih sudbina vidite u budućnosti Chrome-a?

Piše: A.P.


RELATED ARTICLES

2 Komentari

  1. Odlican browser, nije Chrome spyware vec tvoj mozak, ne pretrazuje Google i ne unosi komande za pretragu vec ti, tako da sve je jasno, o privatnosti da ne govorimo koristis Windows, a mislis na privatnost ili koristis Fb, a mislis na privatnost.Dobro jutro Kolumbo!

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular