PočetnaInternetDruštvene mrežeSnapchat - društvena mreža budućnosti

Snapchat – društvena mreža budućnosti


Snapchat je društvena mreža koja na velika vrata ulazi na hrvatsko tržište. Kao i inače, već dobrano kaskamo za SAD-om, ali trend pokazuje kako u Hrvatskoj ima sve više pristaša ove društvene mreže. Činjenica jest da su brojke sve naklonjenije Snapchatu, što je prilika za sve marketinške stručnjake da zauzmu svoja stajališta i razviju svoju zajednicu na ovoj popularnoj društvenoj mreži. Mnogi od vas o Snapchatu znaju jako malo, pa smatramo
da je sada pravo vrijeme da vas upoznamo s društvenom mrežom budućnosti.
Neka istraživanja su pokazala kako se javlja trend na internetu gdje se korisnici zadržavaju na istoj platformi otprilike 5 godina. Dakle, svakih pet godina jednostavno se javlja potreba da korisnici zamijene platformu nekom boljom ili nekom koja im više odgovara u datom trenutku. Može se reći da je taj trend obuhvatio i društvene mreže kojih nam u ovim trenucima nimalo ne nedostaje. Zanimljivo, situacija na tržištu je trenutno takva da je veliki broj društvenih mreža podijelio korisnike na različite strane. Neki su se priklonili Instagramu, neki Snapchatu, neki eksperimentiraju s Pinterestom, dok su neki jednostavno ostali vjerni Twitteru i Facebooku. Dapače, Facebook je još uvijek veliki lider na tržištu i zahvaljujući njemu trend od 5 godina zadržavanja na istoj platformi znatno je poljuljan.
Facebookov krah mnogi najavljuju već godinama, no to se nimalo ne ostvaruje. Broj korisnika na Facebooku i dalje je u konstantnom porastu i sada doseže zbilja enormne brojke. Pitanje koje se mnogima vrti u glavama jest, kada će neka mreža uspjeti zabljesnuti kao Facebook? Hoće li se proboj i stjecanje popularnosti u razini Facebooka ikada dogoditi nekoj drugoj mreži? Teško je to reći, ali mogli bismo nekako naslutiti da je Facebook društvena mreža koju će se teško moći prestići. Razlog? Kvalitetne konkurencije sve je više i korisnici se teško odlučuju koji je pravi odabir. Nastat će veliki raskol, što će značiti da će korisnici društvenih mreža biti podijeljeni na različitim stranama.
snapchat društvena mreža
Unatoč Facebookovoj dominaciji, sve je više priklonika raznim drugim mrežama. Ponajviše se to odnosi na mlade, koji ‘bježe’ s društvenih mreža na kojima im se pojavljuju roditelji. Zanimljivo, ova teorija pokazala se itekako istinitom. Naime, istovremeno dok je Facebook ponosno naglašavao kako njegova društvena mreža broji sve veći broj starijih korisnika, tako je s druge strane gubio sve veći broj mladih korisnika. Događa se zapravo velika smjena generacija i nekako idemo prema tome da Facebook postane društvena mreža starije generacije. S druge strane, to je voda na mlin raznim drugim društvenim mrežama koje pokušavaju te ‘mlade odmetnike’ primamiti na svoj teritorij. Uz Instagram, to za sada najbolje uspijeva Snapchatu. Naime, Snapchat je društvena mreža koja nudi upravo ono što mladi korisnici traže: na toj mreži nema starijih generacije, sadržaj ostaje poprilično ‘anoniman’ pa ne moraju brisati tragove za sobom, te nudi video kao ključni medij i mnoštvo zabavnih dodataka koji su vrlo dobar magnet za privlačenje mladih.
Ako izostavimo podjelu po generacijama i sagledamo malo širu sliku od društvenim mrežama, lako je zaključiti nekoliko bitnih činjenica. Facebook se unazad nekoliko godina nametnuo kao mreža na kojoj su prisutni svi naši prijatelji, obitelj, rođaci i poznanici. Iz tog razloga potreba za njegovim korištenjem nije upitna. Jednostavno, ako želimo vidjeti što rade naši najmiliji neovisno o tome tko su i gdje, Facebook je super rješenje. Uza sve ovo, Facebook je od jednostavne društvene mreže prerastao u platformu koja nudi bezbroj mogućnosti i kao takav još uvijek ima perspektivnu budućnost. Twitter možemo promatrati sa sasvim jednog drugog stajališta. Društvena mreža na kojoj smo ograničeni brojem znakova pravi ja kanal za brzo i sažeto informiranje o novostima iz svijeta. U zadnjih nekoliko godina, upravo je tome tako i slučaj. Naime, iako mu mnogi nagovještaju skori kraj, gotovo sve bitne novosti možemo saznati upravo putem Twittera. Nekako se dobiva osjećaj da je Twitter postao dobar news portal na kojem u kratkom roku možete dobiti kvalitetne i vrijedne informacije. Instagram je u pravilu svoju popularnost stekao time što je tekst kao medij prijenosa informacija prema drugim korisnicima, zamijenio fotografijama. Znamo da fotografije govore 1000 riječi, a Instagram je upravo to i prepoznao. To je društvena mreža na kojoj tekstu nije mjesto. Sve se bazira na fotografijama i kratkim opisima koji samo nadopunjavaju ono što slikom želimo reći. Budući da fotografiju kao medij prijenosa polako zamjenjuje video, pitanje je do kada će Instagram uspjeti održati svoju popularnost.
I tako korak po korak stigli smo do Snapchata.
Znamo da se za Instagram fotografije dodatno ‘friziraju’ kako bi izgledale što bolje. Na Snapchatu vlada potpuno drugi pogled na život. Informacije se nastoje prenijeti u onom obliku u kakvom zbilja i jesu, bez dodatnih ukrašavanja i brige oko estetike. Zapravo možemo reći, kako je logika Snapchata nekako najbliskija našem svakodnevnom životu. Cilj Snapchata jest da zabilježimo svoje životne trenutke i na taj način ih podijelimo s drugima, neovisno o tome koliko oni lijepo izgledaju. Također, sam način objavljivanja sadržaja pomalo aludira na spremanje podataka u naš mozak. Danas nešto zapamtimo, a već sutra to biva zaboravljeno iz xy razloga. Na Snapchatu kada nešto propustiš, propustio si to i više se neće ponovo pojaviti, baš kao što je tome slučaj i u stvarnom životu. Dakle, Snapchat zbog svojih posebnosti nije samo alternativa ostalim društvenim mrežama, već je platforma koja može i za sada uspješno konkurira najboljim mrežama.
snapchat evan spiegel

Put Evana Spiegela

Evan Spiegel je svojevrsni vizionar koji je ujedno i vlasnik Snapchata. Zanimljivo je na koliko je različitih (slatkih) problema ovaj mladić naletio otkako je javnosti predstavio svoj inovativni uradak – Snapchat. Cijela priča zakotrljala se u travnju 2011. godine, kada je Evan po prvi puta predstavio svoju ideju. Dogodilo se to na Stanfordu u jednom od razreda dizajna proizvoda. Iako je na prvi pogled to bila još samo jedna u nizu društvenih mreža kojima je tržište već tada bilo zasićeno, činilo se da je ideja naišla na vrlo pozitivan odgovor. Korak po korak Snapchat se dorađivao i pridodavale su mu se neke značajnosti koje će ga kasnije okarakterizirati kao mrežu koju je vrijedno posjetiti. Službeno je pušten u rad u rujnu 2012. godine i od tada pa do danas broj novih korisnika nije prestajao rasti. Samo godinu dana kasnije Snapchat je već stigao do brojke od 10 milijuna korisnika, što je nagovještalo kako će ova društvena mreža obilježiti godine koje su pred njom. Dobro se sjećamo tih godina, kada su se razni sigurnosni propusti događali na društvenim mrežama, a svi su brujali o zaštiti osobnih podataka. Snapchat je to vrlo dobro znao iskoristiti jer je u javnosti slovio kao najsigurnija društvena mreža koje će najbolje od svih zaštiti vaše osobne podatke. Mnogi su se stručnjaci složili da je tome zbilja tako i to je bio sigurno jedan od poticajnih razloga za dolazak novih korisnika.
Krajem 2013. godine Facebook je u Snapchatu prepoznao potencijalnu opasnost ali i priliku te je krenuo u akviziciju. Mark Zuckerberg je ponudio čak 3 milijarde dolara kako bi Snapchat dobio pod svoje okrilje, ali mladi Evan Spiegel to je hladnokrvno odbio. Mnogi su smatrali kako je to jedan od najglupljih poteza u povijesti, ali Spiegel je znao kako će Snapchat i dalje nezaustavljivo rasti. Unatoč raznim ponudama, Snapchat je samostalno gurao dalje i svako malo izbacivao neke novitete. Početkom 2015. godine Snapchat je započeo sa testiranjem oglasa na svojoj društvenoj mreži. Nakon mnogobrojnih ulaganja od strane ulagača, sada je vrijeme da mreža počne sama sebe uzdržavati. Rezultati su sve bolji za Snapchat iz dana u dan, pa je tako u svibnju 2015. godine dosegnuta brojka od 100 milijuna aktivnih korisnika dnevno. Kasnije te iste godine predstavljeni su razni noviteti, među kojima je bila i promjena način pregledavanja snapova, ali i pojavljivanje raznih novih dodataka za uređivanje video uradaka. U posljednjih nekoliko mjeseci događa se pravi preporod na Snapchatu i gotovo je nevjerojatan rast korisnika koji postiže. Primjerice, u 10-om mjesecu prošle godine bilo je ‘samo’ 4 milijardi pregleda video uradaka dnevno, dok se početkom ove godine broj popeo na čak 7 milijardi.
Početak ove godine obilježilo je nekoliko važnih detalja na Snapchatu. Između ostalog, Snapchatu se priključila i Bijela kuća, a kandidati za predsjedničko mjesto u SAD-u veliki dio svojih medijske prisutnosti obavljaju upravo preko Snapchata. Također, na Snapchatu su se pojavile mnoge velike svjetske zvijezde, što samo daje dodatan vjetar u leđa za sve veću popularnost. Preporuke mnogih marketinških stručnjaka idu u smjeru da je Snapchat platforma koja će obilježiti godinu pred nama, ali i naredne godine koje slijede. Dakle, čini se da će ovo biti rekordna godina za Snapchat na globalnoj razini. No, situacija u Hrvatskoj još nije toliko dobra što se tiče ove mreže, ali su jasno vidljive naznake kako će sve više mladih pohrliti na Snapchat. U hrvatskoj se među prvim poznatim licima na Snapchatu pojavila Lana Jurčević, dok je marketinške aspekte među prvima isprobao Vip. Nimalo ne treba sumnjati u činjenicu da će sve više oglasnih kompanija i u Hrvatskoj biti provođeno upravo putem Snapchata, posebno kada će se tvrtke željeti predstaviti mladim korisnicima. Ništa drugo nam ne preostaje nego vas potanko upoznati s načinom rada na Snapchatu, jer sigurni smo da i vi želite biti prisutni na društvenoj mreži budućnosti.
snapchat madonna

Snapchat je postao broj jedan

Korak po korak, Snapchat je sve bliže tronu. Dapače, posljednja istraživanja pokazuju kako je zapravo već u ovim trenucima Snapchat dosegao tron, plasiravši se ispred Facebooka, Twittera i Instagrama. Mnogima je jasno kako su mladi najveći, ali ujedno i najzahtjevniji korisnici društvenih mreža. Veliki dio stvari koje se razvijaju za društvene mreže namijenjen je upravo mladima, jer zadržati tu populaciju na jednoj društvenoj mreži je jako teško. Facebook je dugo godina vladao među mladima, no kao što smo već rekli pojava roditelja na toj najpopularnijoj društvenoj mreži počela je tjerati tinejdžere s Facebooka. Većina njih u tim je trenucima pribjegla na Instagram koji je unazad dvije godine držao prvo mjesto po popularnosti među mladima.
snapchat dodavanje novih korisnika
U zadnjih nekoliko tjedana situacija se znatno promijenila, te je Snapchat uspio svrgnuti Instagram s trona. Piper Jaffery proveo je veliko istraživanje na čak 6500 tinejdžera, a osnovni cilj istraživanja bio je pokazati kolika je popularnost koje mreže trenutno među mladima. Sredinom prošle godine isto istraživanje pokazalo je kako je Instagram na vrhu ljestvice popularnosti među mladima sa čak 33 posto. U to je doba Snapchat držao samo 13 posto, što se naglo promijenilo ove godine. Naime, ove godine Snapchat je ogromno porastao i sada drži prvo mjesto po popularnosti s 28 posto. Na drugom mjesto skrasio se Instagram, koji je nakon dvije godine izgubio vodeću poziciju. Razlika između Snapchata i Instagrama je samo jedan posto, no važniji je podatak kako je Snapchat jako narastao i u jako kratkom roku prestigao Instagram. Zanimljivo je vidjeti kako na trećem mjesto stoji Twitter kojeg su mladi pohvalili iz razloga što im omogućuje javno debatiranje o zanimljivim temama. S druge strane, Facebook zauzima tek četvrto mjesto, iako je vidljiv porast popularnosti od dva posto u zadnjem periodu.
snapchat popis prijatelja
Koncept Snapchata očito se sviđa i ostalim konkurentima jer je nekolicina njih pokušala plasirati slične platforme. Do sada, niti jedna konkurentska aplikacija nije se pokazala pravim konkurentom, što je očiti znak da ljudi (posebice mladi) vjeruju u Snapchat. Među posljednjim pokušajima bio je Facebook koji je već dva puta pokušao napraviti nešto slično Snapchatu. Prvi put Facebook je predstavio svoju aplikaciju Poke koja nije doživjela preveliku popularnost, pa su krenuli s drugim sličnim projektom. Najnoviji njihov uradak je križanac između Snapchata i Instagrama kojeg su nazvali Slingshot. Posebnost Slingshota jest to što ne možete biti samo pusti promatrač, odnosno gledatelj sadržaja kojeg drugi nude. Naime, ukoliko želite pristupiti sadržaju drugih korisnika, kako biste otvorili sadržaj morat ćete poslati svoju sliku ili video dotičnom korisniku. Dakle, koncept je baziran na razmjeni i predstavlja jedan novi uvid u društvene mreže. Koliko smo upoznati, ovaj projekt za sada nije skupio puno obožavatelja, iako dolazi od strane Facebooka.

Osnove Snapchata

Snapchat poput ostalih društvenih mreža posjeduje neke vlastite znamenitosti. Tri glavna segmenta koja možemo zamijetiti na Snapchatu su Stories, Snaps i Chat. Vrlo vjerojatno ste za sada još dota zbunjeni jer se ovi pojmovi ne pojavljuju na drugim društvenim mrežama, pa ćemo krenuti s opisom osnovnih funkcionalnosti.
Cijeli koncept mreže baziran je na snapovima. Snapovi su zapravo fotografije ili kratki video uradci koji imaju trajanje od 24 sata. Ti snapovi nestaju nakon 24 sata i više ih nije moguće pogledati. Da biste bili sigurni koliko vremena vam je još preostalo da biste pregledali neki snap u kutu se nalazi mali sat koji nestaje kako se vrijeme za pregled video uratka bliži kraju. Ono što je još vrlo bitno za napomenuti jest da nakon što primatelj pogleda neki snap, taj nepovratno nestaje te ga više nije moguće pogledati. Dakle, imate jednu jedinu priliku pregledati što vam to drugi korisnik želi poručiti. Već smo prije to spomenuli, no ovakav način komunikacije poprilično nalikuje stvarnom životu gdje nije moguće ponavljati scene u beskonačnost.
Drugi bitan segment su Priče koje služe kao svojevrstan kolektor različitih snopova. Ukoliko se odlučite napraviti više snapova unutar iste priče, tada će se svi ti snapovi povezati u jednu cjelinu. Nakon što svoju priču objavite, ona će također biti dostupna 24 sata. Unutar jedne priče moguće se kretati između različitih snopova što je jedna od zanimljivijih mogućnosti. Ovdje ćemo spomenuti kako je Snapchat vrlo dobro prilagođen pametnim telefonima te se kretanje uglavnom svodi na povlačenje i kretnje prstima. Zaslon same aplikacije je dosta isprazan i trebat će vam neko vrijeme da pohvatate sve konce. Kada se to dogodi biti ćete oduševljeni idejom manjka manija, gdje su informacije skrivene na različitim zaslonima do koji se dopire samo jednim potezom prsta po zaslonu.
snapchat lenses efekti za fotografije
Snapchat aplikacija po svojoj je biti vrlo jednostavna i kada je prvi puta upalite biti ćete toga svjesni. Istovremeno, biti ćete pomalo izgubljeni i zbunjeni jer nećete znati gdje se što nalazi. Ukoliko želite doprijeti do priča biti će potrebno napraviti potez ulijevo s glavnog zaslona. Tamo se nalazi podjela koja nas upućuje na to da se priče sastoje od tri sekcije: Live Stories, Recent Updates, Discover. Dakako, tu je još i mogućnost pregleda svih priča.
Live Stories je po mnogima jedan od najzabavnijih segmenata Snapchata, a radi se zapravo o priči koja nas uvodi u aktualna događanja. Primjerice, za vrijeme odigravanja Wimbeldon finala unutar jedne priče nalazili su se snapovi koji su bili tematski povezani s tim događajem, a imali su odobrenje korisnika da budu uključeni u tu priču. Dakle, unutar jedne priče nalaze se tematski povezani snapovi, čija bi zajednička predodžba trebala odavati situaciju i detaljan uvid u neki događaj. Snapovi koje se povezuju unutar jedne priče moraju imati dopuštenje korisnika, moraju biti vezani ili uz određeno događanje ili uz određenu lokaciju. Live Stories imaju zadaću da vam predoče što se to aktualno događa u svijetu s različitih strana gledišta na jedan te isti događaj ili lokaciju.
Recent Updates je funkcionalnost koju i nije potrebno dodatno objašnjavati. Naime, u ovom se segmentu nalaze sve posljednje priče vaših prijatelja s kojima ste povezani putem Snapchata. Kada pogledate priču koju je objavio vaš prijatelj, ta se priča automatski premješta u segment All Stories.
Discover je opcija koja bi trebala dati uvid u snapove poznatih brendova, ali trenutno kod nas ne funkcionira. Snapchat je uspio sklopiti dogovor s određenim brojem velikih brendova, kako bi svojim korisnicima prezentirao sadržaj koji ti brendovi smatraju poželjnim. Sadržaj koji stvaraju namijenjen je posebno za ovu platformu, tako da korisnici mogu dobiti jedan potpuno novi uvid u prezentiranje sadržaja prema njima od strane velikih brendova. U Discover programu nalaze se veliki igrači kao što su: Mashable, BuzzFeed, MTV, National Geographic, itd. Vrijedi priznati kako je ova opcija vrlo zanimljiva jer zapravo daje jedan drugačiji pogled na primanje važnih informacija, a istovremeno omogućuje velikim brendovima da prezentiraju svoje informacije. Ulazak manjih brendova u ovaj segment za sad još nije moguć, a za tu ćemo mogućnost vrlo vjerojatno trebati pričekati neka druga vremena kada se cijela stvar dodatno ustabili.
snapchat video poziv
Sada kad smo prošli osnovne stvari ostalo je još samo jedno nedorečeno pitanje: Kako dodati prijatelje unutar Snapchata? Nudi se nekoliko mogućnosti, a veliki dio njih uglavnom je sličan ostalim društvenim mrežama. Iako su šanse da se vaši prijatelji nalaze na Snapchatu za sada još vrlo male, ipak vrijedi pokušati neku od taktika. Prva mogućnost koja se nameće sasvim intuitivno jest pretraživanje korisnika putem korisničkih imena. Kao što smo rekli, mala je vjerojatnost da ćete naletjeti tako na nekog prijatelja, pa bi možda bolja solucija bila dodavanje osoba putem vašeg imenika. Na taj način moći ćete se uvjeriti nalazi li se koji od vaših prijatelja na Snapchatu ili ne. Snapchat nudi također i mogućnost skeniranja Snapchat koda, putem kojeg dolazite do novih frendova. Od nedavno dostupna je i mogućnost Dijeljenja korisničkog imena putem URL-a, što će vam omogućiti da svoj osobni link podijelite na drugim društvenim mrežama ili na neki drugi način, nakon čega će zainteresirani prijatelji moći dodati vas na Snapchatu.

Spremni za snapanje

Sigurno ste do sada već mogli shvatiti kako je sve na Snapchatu vrlo jednostavno i sakriveno na prvi pogled. Filozofija aplikacije jest da svoje bitne trenutke možete zabilježiti na najlakši mogući način. Zbog toga glavni zaslon aplikacije nudi mali broj opcija koje se nadopunjuju naknadno kako koristite razne mogućnosti aplikacije. Za objavljivanje snapa potrebno je samo kliknuti na gumb na početnom zaslonu aplikacije i napravili ste fotografiju za dijeljenje. Ukoliko prst zadržite malo duže na tom gumbu, snimit ćete video uradak dugačak ovisno o dužini pritiska. Za promjenu kamere na telefonu biti će potrebno samo dvaput kliknuti negdje na zaslonu i aplikacija vas automatski prebacuje na drugu kameru. Ono u čemu Snapchat jednostavno briljira i zbog čega je zgrabio veliki dio popularnosti je naknadna obrada uradaka, odnosno dodavanje raznih filtera i efekata na snimljeni materijal. U samo nekoliko klikova video je moguće ukrasiti razno raznim dodacima, čime se postiže jedna nova dimenzija kreativnosti i sve se diže ne jedan viši level.
Spomenuli smo jednostavnost sučelja, pa je sada potrebno i spomenuti što se zapravo na tom skromnom sučelju nalazi. Nakon što ste snimili video na raspolaganju vam stoji nekoliko mogućnosti. U donjem dijelu zaslona nalazi se opcija pomoću koje možete odrediti trajanje videa, a isto tako postoji i mogućnost spremanja materijala na vaš uređaj. Snapchat zbog zaštite korisnika i održavanja privatnosti materijale ne sprema automatski na vaš uređaj, pa ukoliko to želite napraviti potrebno je samo pritisnuti sićušan gumbić na dnu zaslona. Snap je snimljen i sada je vrijeme da nešto uradimo s njim. Možemo ga dodati u priču ili ga možemo plasirati nekom u chat. Gornji dio zaslona rezerviran je za dodatno uređivanje snimljenog sadržaja. Moguće je dodavati tekst na fotografiju ili video, a kao što to logika nameće taj tekst se može dodatno uređivati prema vašim željama. Vrijedi spomenuti da vam na raspolaganju stoji i veliko mnoštvo emojija koji će vašem videu ili fotografiji udahnuti jedan novi život.

Snapchat krije mnoge mogućnosti

Od nedavno Snapchat je korisnicima omogućio kreiranje vlastitih web adresa koje zapravo vode do korisničkih profila. Iako je Snapchat u prvom redu mobilna aplikacija i od toga ne odstupa, ovakav potez aludira da Snapchat ipak želi imati neku poveznicu s web odredištem. Razlog postojanja ovog osobnog URL-a vrlo vjerojatno je lakše dijeljenje profila na drugim društvenim mrežama, kako bi korisnici lakše mogli do vas. Potrebno je spomenuti da dotični URL ne funkcionira na web-u, odnosno neupotrebljiv je bez aplikacije. Njegova prvobitna namjena je da vas odvede na korisnički profil na vašem pametnom telefonu ukoliko posjedujete aplikaciju. Format URL-a je vrlo jednostavan i iz njega bi se moglo zaključiti da upućuje druge korisnike na dodavanje dotičnog korisnika među svoje prijatelje: https://www.snapchat.com/add/TVOJEIME
Dijeljenje priča prethodno nigdje nismo spomenuli, pa je tako sada savršena prilika. Sjećate se Discover kategorije koju smo prethodno spominjali? To je kategorija u kojoj se prikazuju uradci poznatih brendova, a po svojim karakteristikama ne odstupa značajno od ostalog sadržaja. Ipak, postoji jedna mogućnost koja joj pridodaje određen značaj, a to je dijeljenje priča sa vašim prijateljima. Sve što trebate napraviti jest za vrijeme gledanje određene priče, držati snap. Nakon nekog vremena otvoriti će vam se priča u jednom novom pogledu u kojem imate mogućnost da tu priču još dodatno uredite (dodate filtere, svoje opažanja, itd.). Nakon što završite s uređivanjem, priču možete jednostavno podijeliti, baš kao što to radite i sa svakim svojim snapom. Dakle, na ovaj način poznati brendovi zapravo vam daju pravo da koristite njihove materijale i da ih dodatno uređujete prema vašim željama. Na kraju svega, cijelu stvar možete podijeliti s vašim prijateljima. Ako to sagledamo s marketinške strane, stvar uopće nije loša. S jedne strane omogućujemo korisnicima da koriste kvalitetan materijal u svoje svrhe, a s druge strane ti isti korisnici promoviraju materijale nekih velikih brendova. Rekli bismo besplatna reklama, ali poprilično smo uvjereni da ništa nije besplatno barem kada su brendovi u pitanju.
Putem Snapchata vrlo se lako povezati sa slavnim i poznatim osobama jer postoje imenici s popisom istih. Jedan od najvažnijih imenika takve vrste se naziva Snapchat.codes i unutar njega kriju se poveznice do poznatih osoba. Među probranim društvom, unutar imenika možete pronaći slavne glumce, umjetnike, komičare, blogere, itd. Pretraživanjem imenika doći ćete do mnogih poznatih korisnika, a samo dodavanje istih ne bi vam trebalo zadavati velike probleme jer smo proces dodavanja novih korisnika objasnili u nekom od prethodnih odlomaka.
Zarađivanje na Snapchatu već odavno nije samo pusto maštarenje. Naime, osobe koje su se na Snapchat uključile već prije dosta vremena i koje su uspjele steći veliki broj fanova, vrlo su primamljiva meta raznim oglašivačima. Snapchat do sada još uvijek nije uspio razviti sustav reklama koji bi odgovarao konceptu mreže i toliko dugo dok se taj sustav na pojavi, pojedinci će biti u prilici okretati dobre novce za rotiranje oglasa. Reći će zasigurno neki od vas kako je Discover svojevrstan reklamni pano, no iako to zapravo jest Discover je još uvijek ograničen samo za velike igrače. Oni malo manji, sreću će morati potražiti među običnim korisnicima koji će biti spremni za mali novac prenijeti njihovu poruku prema širokim masama ljudi. Vjerovali ili ne, ali najpopularniji korisnici na Snapchatu uspijevaju izvući i 10-ak tisuća dolara po snapu, što je zapravo vrlo dobro naplaćena reklama. Dakle, za snap koji traje vrlo kratko, mnoge će tvrtke izdvojiti i po nekoliko tisuća dolara. Jedna od poznatijih korisnika jest umjetnica CyreneQ, koja je uspjela ostvariti suradnju sa brendovima kao što su: Disney, Burger King, Groupon, itd. Ako se pitate kako izgleda takvo oglašavanje, slijedi i odgovor. Suradnja CyreneQ i Burger Kinga ostvarena je na način da je CyreneQ zatražila od svojih korisnika da pošalju svoje reakcije na slučaj kada ima netko ispred nosa uzme zadnji komad mesa. Izazvalo je to veliku dozu kreativnosti i zabave, a svi su znali kako iza toga stoje CyreneQ i Burger King, te je na taj način napravljena vrlo dobra reklama za ovaj popularni brend.
Dodavanje okvira fotografijama nije jedna od mogućnosti koja se nudi unutar samog Snapchata, ali su se korisnici dosjetili jedne vrlo zanimljive ideje. S obzirom da je na fotografije moguće upisati tekst, dovoljnim povećanjem fonta, lako se može napraviti da slova zapravo izgledaju kao okviri fotografija. Koliko je to atraktivno, ostaje vam na slobodnoj procjeni. Ono što znamo i čime smo upoznati jest da slovo O može poslužiti kao vrlo elegantan okrugli okvir, dok će primjerice slovo N prepoloviti fotografiju dijagonalno na pola. Među kreativnijim idejama još se pojavilo i slovo A, čiji izgled može poslužiti u svrhu okvira u obliku trokuta.
Priče vaših prijatelja kod Snapchata su poredane po abecednom redu. Koliko je to pametno i zanimljivo nismo baš sigurni, no uvjereni smo da mnogim korisnicima to nikako ne odgovara. Naime, u današnjem dobu navikli smo na drugačije načine sortiranja, dok nam se sortiranje po početnim slovima čini pomalo staromodno. Ipak, korisnici Snapchata dosjetili su se kako riješiti i ovaj problemčić. Da bi sortirali priče prema fanatizmu do svojih omiljenih korisnika, korisnici Snapchata mogu dodati slovo A na početak kontakta onih korisnika čiji im se sadržaj najviše sviđa. U tom slučaju, na vrhu priča nalaziti će se sadržaj koji korisnicima najviše odgovara, odnosno sadržaj kojem su korisnici pridjelili slovo A na početku naziva. Još jedan savjet kako to konkretno sprovesti u djelo, glasio bi ovako: prvo otvorite popis vaših prijatelja, zatim odaberete željeni kontakt i kliknete na kotačić koji vas vodi u opcije, a samim time i u mogućnost promjene imena kontakta.
snapchat slanje videa

A sad brzo na registraciju

Ukratko (ili udugačko), to bi bilo to što smo vam imali za reći o Snapchatu. Jasno je kako Snapchat ‘polako’ ali sigurno tapka koracima Facebooka, no može li ga sustići i napraviti pravu malu revoluciju na području društvenih mreža teško je prognozirati. Kako se za sada čini, sprema se velika senzacija. Prema statistikama, Snapchat je najbrže rastuća mreža u povijesti među mladom populacijom, što samo još daje dodatan vjetar u leđa. Kao što ste mogli vidjeti, Facebook više nije toliko popularan, iako različiti rezultati govore drugačije. Prema popularnosti među mladom populacijom nalazi se tek na četvrtom mjestu, a Snapchat je trenutno na prvom i sve više raste. Iako se sve već sada čini veliko, svi na umu imaju kako veliki dio marketinških agencija i popularnih faca još uvijek nije prisutan na Snapchatu. Što možemo očekivati, kada će se dogoditi značajan priljev tih ljudi? Hoće li to značiti veliki udarac za Facebook ili će tek samo pogurati Snapchat malo bliže najpopularnijoj društvenoj mreži na planeti?
Hrvatsko tržište još je uvijek u povojima kada pričamo o Snapchatu. Iznimno je mali broj onih koji su prisutni na toj društvenoj mreži. U prilog tome ide i činjenica da je prva oglasna kompanija na Snapchatu pokrenuta tek prošle godine, što jasno ukazuje da hrvatske tvrtke još nisu prepoznale ‘zlatnu koku’ u Snapchatu. Ako se nas pita, Snapchat je korak naprijed u evoluciji društvenih mreža jer nudi jedan novi koncept koji djeluje u skladu s našim svakodnevnim ponašanjem. Čini se da je taj novi koncept već prirastao brojnim korisnicima van naše države, pa bi se uskoro to moglo dogoditi i u Lijepoj Našoj. Možda termin ‘moglo dogoditi‘ ne izražava najbolje ono što smo htjeli reći, jer je i više nego jasno da će se to zaista dogoditi. Naime, teško je nakon svega rečenog ne zaključiti kako je rast Snapchata neupitan, a da se radi o jednom iznimnom projektu punom potencijala to je isto tako nesporno. Dakle, svi putevi vode prema Snapchatu, pa je red i na vama da se priključite.
Autor: Marko Županić

RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular