Neki korisnici odlučuju se na korištenje više servisa u oblaku iz praktičnih razloga. Na taj način dobiva se više prostora za pohranu, svaki servis može biti vezan uz različite vrste podataka, možete raditi sinkronizacije podataka prema različitim uređajima koje koristite itd.
U praksi je ovakav način korištenja nekoliko servisa u oblaku kao što su OneDrive, Google Drive, Dropbox ili neki ostali zahtjevan ako se ne koriste pravi alati kojima je upravo svrha spajanje navedenih usluga.
Postoje alati koji se mogu pretvoriti u svojevrsno čvorište koje na jednom mjestu spaja upravljanje nad većim brojem servisa u oblaku. Navest ćemo one najbolje.
OneDrive
Jedna od najlakših opcija s kojom ćete spojiti upravljanje nad većim brojem servisa u oblaku je OneDrive.
Radi se o jednom od najboljih servisa u oblaku koji je vezan uz Windowse, a mnogi ne znaju da se putem njega može upravljati s drugim sličnim servisima.
Treba reći da OneDrive ima ograničenja pa podržava upravljanje sa sljedećim servisima u oblaku: Google Drive, Google Photos i Dropbox.
Opcija putem koje se s njima upravlja ima naziv „Import cloud photos and files“ te je dostupna unutar OneDrive web aplikacije.
Iako će upravljanje s drugim servisima u oblaku na OneDriveu biti besplatno, nemojte zaboraviti kako je na njemu vaš korisnički račun ograničen na maksimalnih 5 GB prostora za pohranu. Pošto je to ipak malen prostor za upravljanje s ostalim navedenim servisima u oblaku, više će korisnici Microsoft 365 servisa profitirati od navedene mogućnosti jer njihov prostor za pohranu na OneDriveu može biti od 1 TB i više te on nudi sasvim dovoljno resursa za upravljanje podacima s Google Drive, Google Photos i Dropbox servisa.
Nakon što uvezete podatke s drugih servisa, OneDrive će ih periodično sinkronizirati i moći ćete im pristupiti putem „Imports“ mape unutar „My files“ izbornika. Fotografijama s Google Photos servisa može se također pristupiti preko „Photos“ taba.
Multcloud
Multcloud, poput OneDrivea, nudi besplatno korištenje i plaćenu pretplatu ovisno o tome koliko vam prostora za pohranu na oblaku treba.
Velika je razlika u odnosu na OneDrive što Multcloud ima podršku za mnogo više servisa. Uz Google Drive, Google Photos i Dropbox, on podržava i OneDrive, iCloud Photos, iCloud Drive te Amazon S3.
Preuzimanje i sinkronizacija podataka s drugih servisa u oblaku idu jako brzo, a jedino što je nešto sporije i ponekad zahtijeva osvježavanje stranice je otvaranje datoteka.
Ono što je dodatna pogodnost Multclouda je mogućnost sinkronizacije Gmail i Outlook e-mail računa.
Aircluster
Air Cluster je još jedan servis u oblaku koji može biti alat za sinkronizaciju velikog broja ostalih sličnih servisa.
Zanimljivo je da Air Cluster funkcionira kao samostalna aplikacija na Windowsima. Nije baš user-friendly i potrebno je navikavanje na njegovo korisničko sučelje, no prednost mu je što ima podršku za brojne servise u oblaku koji nisu prisutni kod ranije spomenutih opcija. Na primjer, Air Cluster ima podršku za Huawei Drive, Nextcloud te Opendrive.
Jednom kad ste instalirali Aircluster aplikaciju, podacima s ostalih servisa možete pristupiti ako idete na File >New Window i odaberete „Air Cluster Disk“.
CloudMounter
CloudMounter izvrsno radi s različitim drugim aplikacijama koje su i ovdje na popisu. Umjesto da je čvorište za sve servise u oblaku, CloudMounter zapravo radi mount istih servisa i stvara njihove diskove unutar lokalne pohrane. Na primjer, OneDrive se može mountati kao Z: disk, a Google Drive kao Y: disk. Na ovaj način pristup podacima servisa dobit ćete na isti način na koji bi koristili uobičajene mape na računalu.
CloudMounter također dolazi u besplatnoj i plaćenoj verziji. Kada ga preuzmete, dobit ćete mogućnost korištenja Pro verzije 14 dana. Nakon toga se možete vratiti na besplatnu verziju ili se odlučiti na plaćanje Pro verzije.
Možemo reći da, poput OneDrivea, ima ograničenu podršku za ostale servise u oblaku pa možete izvoditi mountanje sljedećih: Amazon S3, Dropbox, Google Drive, OneDrive, WebDAV, Mega i Box.com.
Manipuliranje datoteka u CloudMounteru zna biti ponekad sporije pa ćete se na to morati naviknuti.
Zaključak
Prikazani alati pomoći će vam u situacijama kada koristite veći broj servisa u oblaku i želite s njima upravljati na efikasan način. To znači da u svakom trenutku imate mogućnost pregleda i upravljanja datotekama i podacima koje sadrže iz jedinstvenog sučelja, a to ćete jedino moći ostvariti tako da koristite alate koje smo naveli.
Ako se odlučite na njihovo korištenje, dobit ćete pristup svim servisima na kojima imate podatke na jednom mjestu i to će vam znatno olakšati upravljanje. Korištenje više servisa u oblaku svakako daje dodatne mogućnosti kad govorimo o širenju prostora za pohranu, no disperzijom podataka na više mjesta i korištenjem više korisničkih računa može se lako pogubiti u svemu, a pogotovo kad manipulirate poslovnim podacima od izuzetne važnosti.
Pokušajte iskoristiti prednosti upravljanja servisima u oblaku s jednog mjesta i vidjet ćete da to može biti izuzetno efikasno kad je sve centralizirano i pregledno.
Ervin Mičetić
Koliko su sigurni podatci na Cloudu ?
Više zastupam da se čuvaju “za po doma”.
Vidim da mnogo profesionalaca imaju fino doma svoj NAS.