Microsoft Edge dobro napreduje na tržištu web preglednika i u Microsoftu svakako mogu biti zadovoljni s pozitivnim trendovima. Zadnji pokazatelj kako je marketinška strategija oko Edgea dobro realizirana su nove vijesti vezane uz njegov pomak na ljestvici. Novi podaci pokazuju kako je Microsoft Edge preskočio rivala Firefox!
Zadnjih mjeseci ova dva web preglednika bili su jako blizu, ali nove statistike daju podatke kako Microsoft Edge ima udio na tržištu od 3,4 posto, dok je Firefox pao na 3,29 posto. Također se čini kako Firefox doživljava jedan kontinuirani trend padanja koji se pokazao u 10 od zadnjih 12 mjeseci i čini se kako cijeli trud iz Mozille koji je donio novi dizajn web preglednika nije naišao na pozitivne trendove.
Microsoft Edge u ovom trenutku drži treću poziciju na tržištu iza Chromea (udio od 65,27 posto) te Safarija (udio od 18,34 posto).
Novi Microsoft Edge koji je temeljen na Chromiumu pušten je u promet u siječnju 2020. godine. Nešto sporiji početak i tihi ulazak redizajniranog Microsoftovog web preglednika na tržište doživio je nagli rast prošlog ljeta i polako mu se udio na tržištu i više nego utrostručio.
Edgeov rast može se pripisati izvrsnoj prilagodbi tržištu i radu na poboljšanom korisničkom iskustvu. Još od početka pandemije Microsoft je napravio poboljšanja u vidu nekih od nadogradnji kao što su sigurni generator lozinki, ugrađeni alat za usporedbu cijena proizvoda na tržištu, uvođenje okomite trake za navigaciju ili uvođenje Math Solvera, sjajnog alata za rješavanje matematičkih zadataka.
Radilo se i na unaprjeđenju web preglednika i bržoj povratnoj informaciji prema korisnicima pa su dodane značajke poput „sleeping tabs“ za zamrzavanje tabova kada nisu aktivni za reduciranje korištenja radne memorije ili tzv. „start-up boost“ koji Edge drži u stanju pripravnosti kako bi se brže pokrenuo i kako bi se za njegovo pokretanje čim manje resursa koristilo.
Potrebno je spomenuti kako je jedna od promjena vezanih uz novu verziju Microsoft Edgea i njegova veća integracija s operativnim sustavom. To znači kako ga je kao web preglednika gotovo nemoguće deinstalirati s klasičnim metodama. Neki ovo smatraju lošim korisničkim iskustvom, ali sa sličnim postupcima su omogućene nadogradnje kao što je „start-up boost“.
Skorim gašenjem Internet Explorera Microsoft još više stavlja naglasak na korištenje Edgea i tek će se vidjeti koje još nadogradnje mogu ovaj web preglednik pozicionirati još više na ljestvici i povećati njegov udio.
Piše: Ervin Mičetić