Koji je od ova dva alata za pohranu podataka na oblaku bolji? Koje su prednosti, a koji su nedostaci Dropboxa i Googleovog Drivea?
Usporedba Dropboxa i Google Drivea itekako je korisna, pogotovo ako želite znati prednosti i nedostatke oba alata. Ovo je dobro za znati ako razmišljate o tome koji i kakav alat koristiti za mrežnu pohranu podataka. Oba alata služe za različite namjene.
U nastavku ćemo vidjeti u čemu se sve razlikuju ova dva alata za pohranu podataka na oblaku te koji je bolji za što, ovisno o namjenama.
Prostor za pohranu
Dropbox nudi prilično standardnih 2 GB besplatne pohrane, kada se prijavite za novi račun. Ovo bi trebalo biti dovoljno za obične korisnike, ali preporučujem nešto više, sa više gigabajta, pogotovo ako radite s većim datotekama.
Jer na primjer, ako se bavite uređivanjem fotografija i ako puno fotografirate i snimate videozapise, 2 GB bit će vam premalo, tako da ćete morati prijeći na plaćeni paket. S druge strane, Google Drive vam daje 15 GB besplatno. To je puno više od 2 GB i jasno je da je prostor za pohranu segment u kojem Googleov Drive pobjeđuje.
Koji je alat više prijateljski orijentiran za korisnika: Dropbox ili Google Drive?
Dropbox se može pohvaliti korisničkim sučeljem, koje je u većoj mjeri prijateljski orijentirano prema korisniku. No, primijetio sam neke greške tijekom korištenja. Na primjer, web-aplikacija ponekad mijenja lokalni jezik tijekom putovanja. Ovo je problem ako ne razumijem taj jezik.
Osim toga, imam dojam da Dropboxovo sučelje može djelovati pretrpano ako ste samo povremeni korisnik. Po mom mišljenju, Dropbox je više osmišljen za profesionalce. Bez obzira na to, aplikacija je vrlo jednostavna za korištenje, pogotovo nakon što ste naučili osnove.
Google Drive je s druge strane osmišljen jednako dobro i za povremene korisnike i za profesionalce i s obzirom na to, daleko je jednostavniji od Dropboxa. Plan rasporeda boja isto tako dobro funkcionira zajedno, što je još jedan pozitivan aspekt, jer takoreći ”štedi” oči.
Proširenja
Što se tiče proširenja, treba odmah reći kako vam Dropbox omogućuje izradu vlastitih proširenja. No osobno, nikada nisam koristio veliki broj njihovih proširenja, jer mi jednostavno nisu trebale. Osim prilagođenih proširenja, možete iskoristiti druge Dropboxove alate i to odmah nakon što napravite račun.
Tako na primjer, imamo alat za e-potpis, upravitelja lozinki i dokument za suradnju u stilu Googleovih Dokumenata. Što se tiče Google Drivea, možete koristiti nekoliko alata trećih strana kako biste organizirali njegovo sučelje i izgled. To uključuje ZIP ekstraktore ili alate za raspakiranje i programe koji vam omogućuju spremanje bilo čega na Google Disk. Nadalje, možete koristiti Googleove aplikacije kao što su Dokumenti i Tablice u svom radnom prostoru.
Razina zaštite sigurnosti
Google Drive ima standardnu enkripciju Transport Layer Security (TLS). to znači da su vaše datoteke barem donekle zaštićene. Možete omogućiti dvofaktorsku provjeru autentičnosti (2FA) na svojim računima i kontrolirati dopuštenja za pregledavanje/uređivanje datoteka i mapa. Dropbox koristi SSL/TLS enkripciju tijekom prijenosa datoteka kao i 2FA.
Ako želite, možete pristupiti i alatima poput testiranja ranjivosti i 30 do 180 dana oporavka datoteke. Jedna stvar koju vrijedi napomenuti je da integracije Google Diska trećih strana mogu ugroziti vašu sigurnost. Zato je uvijek dobro pročitati sitna slova prije preuzimanja bilo čega.
Cijena za dodatne ili ”premium” mogućnosti
Google Drive i Dropbox definitivno su dva najisplativija alata za pohranu u oblaku. Oba alata imaju više dostupnih planova za pretplatu. Dropbox počinje s 9,99 eura mjesečno uz godišnju pretplatu ili 11.99 mjesečno. Ovdje dobivate 2 TB podataka. Osobno, koristim ovaj alat za izradu sigurnosnih kopija svih svojih važnih dokumenata i unutar sam ograničenja pohrane datoteka. Dostupni su i planovi od 3, 9 i 15 TB.
Prva premium razina Google Drivea košta 1,99 USD mjesečno uz godišnju pretplatu, ali nudi “samo” 100 GB. Možete dobiti 2 TB počevši od 7 eura mjesečno kada se plaća godišnje (ili 9,99 eura mjesečno kada se plaća mjesečno). U svakom slučaju, nešto je jeftiniji od Dropboxa.
Integracija s aplikacijama trećih strana
Google Drive i Dropbox integriraju se s brojnim alatima trećih strana. Na primjer, obje su neke od najboljih aplikacija za upravljanje datotekama za Slack. Google Drive možete integrirati s alatima za upravljanje projektima i komunikacijom, kao što su Notion, Asana i Zoom.
Dropbox i Google Workspace također se međusobno integriraju. Dropbox je izvrstan izbor ako koristite kreativni softver. Integrira se s Canvom, na primjer. Isto tako, ako želite, možete ga koristiti i sa Zapierom, CapCutom i Microsoft Office Online.
Što je sa fleksibilnošću ekosustava?
Google Drive će vam bolje poslužiti, ako već koristite i druge alate Googleovog ekosustava. Možete koristiti Dokumente, Tablice i Prezentacije. Isto tako, možete pristupiti Gmailu sa svog diska i možete koristiti aplikacije kao što su Google Kalendar i Meet.
Moguće je prenijeti dokumente iz drugih alata, kao što je Microsoft Word, na Google disk. Međutim, za korištenje usluge potreban vam je Google račun. Dropbox je, s druge strane, fleksibilniji. Možete prenijeti datoteke s bilo kojeg drugog mjesta i ne treba vam Google račun za prijavu. Postoji čak i opcija za učitavanje datoteka s Googleovog Diska.
Mogućnosti za upravljanje pohranom
Google Drive sadrži neke vrlo korisne alate za organiziranje svega. Na primjer, možete brzo očistiti datoteke koje zauzimaju prostor. Samo idite na Pohrana -> Očisti prostor. Osim toga, Google Drive općenito je lako organizirati povlačenjem i ispuštanjem, pristupom predloženim direktorijima i olakšavanjem označavanja i brisanja datoteka.
Dropbox ima mogućnost, koja vam omogućuje prikvačivanje važnih datoteka i direktorija. Ovo dosta često koristim za sadržaje kojima trebam redovito pristupati, jer je sve dosta jednsotavno. No treba reći i to da njegovi specifični alati za upravljanje pohranom nisu tako napredni kao kod Google Drivea.
Mogućnosti pretraživanja
Dropbox i Google Drive imaju podjednako dobre mogućnosti pretraživanja. Ne biste trebali imati problema s pronalaženjem datoteke ili direktorija. Trebali biste ih moći jednostavno i brzo pronaći. S Dropboxom možete kliknuti traku za pretraživanje kako biste pronašli sadržaj koji su drugi podijelili s vama.
Na Google Disku, te su datoteke i direktoriji dostupni putem namjenskog direktorija. Obje aplikacije isto tako vam omogućuju pretraživanje sadržaja kojem ste nedavno ostvarili pristup. Sve u svemu, oba alata dolaze s određenim prednostima.
Ako ste više u Googleovom ekosustavu i ako koristite više datoteka većih veličina, vjerojatno će vas više zanimati Drive. S druge strane, ako samo povremeno nešto želite spremiti na oblak, Dropbox će vam možda biti bolja opcija.
Alan Milić