Nakon što smo završili s nastupom na Svjetskom nogometnom prvenstvu nesretnim porazom u finalu u medijima se pojavila fotografija na kojoj je stajao citat: “Francuzi su osvojili Svjetsko prvenstvo, ali Hrvatska je osvojila srca ljudi diljem svijeta”. Iako se nekim ljudima ovo čini kao neka glupava teorija, činjenica je da su naši dečki na Svjetskom prvenstvu ostvarili ogroman uspjeh, kako na nogometnom planu, tako i u promociji same države. Još za vrijeme Svjetskog prvenstva pojavili su se podaci kako se pojam ‘Hrvatska’ na internetu u samo nekoliko dana spominjao više nego u čitavoj dosadašnjoj povijesti naše države.
Iako su naši nogometaši vrlo dobro poznati raznim ljubiteljima nogometa diljem svijeta, na ovom su se prvenstvu zaista zavukli u srca mnogih, a zanimljivo je bilo vidjeti i fotografije koje su prikazivale kako cijeli svijet, osim Francuske, navija za Hrvatsku u finalu. Bila je to promocija za našu malenu državu epskih razmjera, a rezultate te promocije mogli bismo vidjeti već u nekom narednom turističkom valu. Ipak, mnogi su se u tim trenucima pitali da li imamo dovoljno znanja i mudrosti da iskoristimo tu instantnu popularnost koja se pojavila – odgovor je nažalost nepoznat.
Modrić, Rakitić, Perišić, Subašić, Mandžukić i svi ostali naši reprezentativci napravili su fantastičan PR za Hrvatsku. Prema analizama na koje se može naletjeti na internetu, čini se kako je pojam Hrvatska čulo više od 2 milijardi ljudi diljem svijeta (što je 1/4 stanovništva naše planete). Fantastičan posao odradila je i naše predsjednica koja je zbog svojeg emotivnog naboja i pokislog outfita postala subjektom obožavanja i divljenja stotina tisuća ljudi.
Cijelu je priču na kraju dodatno začinio fantastičan doček koji se prenio po svjetskim medijima. Dakako, tu valja spomenuti i ekstremno popularni 9gag, koji je nedavno podijelio i promotivni spot naše turističke zajednice. Činjenica je da je Hrvatska dobila fantastičan medijski prostor, sada preostaje vidjeti kako će to utjecati na turiste i broj njihovih dolazaka.
Piše: M.Ž.