PočetnaInternetDruštvene mrežeWhatsApp planira proširiti svoje usluge na tvrtke do kraja godine

WhatsApp planira proširiti svoje usluge na tvrtke do kraja godine


WhatsApp će konačno poduzeti posljednji korak prema stvaranju platforme, nakon što je tvrtka u vlasništvu Facebook-a objavila da će ugraditi poslovne usluge u svoju aplikaciju do kraja ove godine.

Tvrtka je prvo objavila da će povezati svoju bazu podataka – koja ima više od milijardu korisnika – s tvrtkama, a danas je ažurirala svoje uvjete usluge kao pripremu za testiranje s odabranim korisnicima u „mjesecima koji slijede“.

Kakvu vrstu dijaloga će WhatsApp razviti između korisnika i tvrtki?

Cilj je da se razvijaju korisne usluge, kao obavijesti o letovima, računima i praćenju pošiljaka, iako se spominju i marketinške poruke u najnovijoj verziji tvrtkinih Pravila i uvjeta:

Tražiti ćemo načine komunikacije između Vas i tvrtki koristeći WhatsApp, kroz primjerice narudžbe, transakcije, informacije o sastancima, obavijestima o dostavi i otpremi, informacijama o proizvodima i uslugama i kroz marketing. Primjerice, možete dobiti informaciju o Vašem nadolazećem letu, račun za nešto što ste kupili, ili obavijest kada će Vam stići pošiljka. Poruke koje će Vam stizati mogu imati i ponudu za nešto što Vas može interesirati. Ne želimo da ovo bude zamorno iskustvo; kao i sa svim svojim porukama, i ovdje možete upravljati tim komunikacijama, a mi ćemo poštovati odluke koje donesete.

Ovaj potez je vrlo značajan, obzirom da je WhatsApp uvijek imao vrlo agresivan pristup protiv neželjenih poruka. „Marketinške“ poruke i „ponude nečega što bi Vas moglo zanimati“ bi se mogli ubrojiti u kategoriju neželjenih poruka ako se ne nude na pravi način, pa je kontekst ovdje ključan.

whatsapp Jan Koum

U 2012., CEO i suosnivač Jan Koum je govorio protiv suparničkih tvrtki za slanje poruka za koje je tvrdio da „prodaju“ oglase koje šalju svojim korisnicima:

Nitko se ne budi uzbuđen čekajući nove oglase, nitko ne ide spavati razmišljajući o oglasima koje će sutra vidjeti. Ali znamo da ljudi idu spavati s mislima o onime s kime su se dopisivali taj dan (i razočarani jer se s nekim nisu dopisivali). Mi želimo da WhatsApp bude proizvod radi kojeg ćete ostati budni… i za kojim posežete ujutro. Nitko se ne budi iz sna i trči vidjeti reklamu.

Reklama nije samo poremećaj estetike, uvreda Vašoj inteligenciji i poremećaj toka misli. U svakog tvrtki koja prodaje oglase, značaj dio tima inženjera provodi svoj dan tražeći i pišući bolji kod koji će prikupiti sve Vaše osobne podatke, nadograditi servere koji čuvaju Vaše podatke i pobrinuti se da sve bilježi, sortira, dijeli, pakira i šalje van… Na kraju dana, rezultat je tek nešto drugačiji reklamni baner u Vašem pregledniku ili ekranu Vašeg mobilnog telefona.

Ironija je u tome da mnogi koji su bili na Koumovoj meti – WeChat, Line i Kakao – uopće nisu koristili oglase. Odlučili su se za zaradu povezivanjem tvrtki i korisnika putem „službenih računa“ za koje su tvrtke mogle platiti za najam i promociju. Kao što smo pisali ranije, mogućnost izravnog obraćanja korisnicima je vrlo moćan novi alat – a odluka ostaje na korisnicima. Stvarnih oglasnih banera je malo i ne pojavljuju se često u prostoru dopisivanja jer uništavaju korisničko iskustvo i izgledaju neprirodno unutar razgovora, što je vrlo osoban i netaknut prostor.

Nije u potpunosti jasno hoće li ‘poslovna komunikacija’ od WhatsApp-a biti kao službeni račun, jer tvrtka nije otkrila detalje o formatu. Međutim, ono što jesu najavili je da će dijeliti podatke, posebice korisničke brojeve telefona i Facebook – tvrtka koja je kupila WhatsApp za iznos koji se na kraju popeo na 22 milijuna dolara – što je ključan način koji bi poruke trebao održati relevantnima, a ne neželjenima.

To je veliki potez, iako će WhatsApp korisnici imati mogućnost odustati od dijeljenja svojih informacija s Facebook-om.

Za one koji će ostaviti osnovne postavke, ovako će se koristiti Vaši podaci:

Kao dio Facebook obitelji, WhatsApp prima informacije i dijeli te informacija se sa svim kompanijama iz te obitelji. Možemo koristiti informaciju koju dobijemo od njih i zatim koristiti tu istu informaciju koju dijelimo s njima za pomoć u funkcioniranju, pružanju, poboljšanju, razumijevanju, prilagodbi, podršci i reklamiranju naših usluga i njihovih ponuda.

To uključuje poboljšanje infrastrukture i dostavnih sustava, razumijevanja kako se naše ili njihove usluge koriste, sigurnosnih sustava i borbe protiv neželjenih poruka, zloupotrebe ili neprikladnih aktivnosti. Facebook i druge tvrtke iz Facebook obitelji mogu koristiti naše informacije za poboljšanje Vaših iskustava unutar njihovih usluga kao što je sugeriranje proizvoda (primjerice prijateljima ili vezama, ili zanimljivog sadržaja) i pokazivanje relevantnih ponuda i oglasa. Međutim, Vaše WhatsApp poruke neće biti podijeljene s Facebook-om kako bi ih svi mogli vidjeti. Štoviše, Facebook neće koristiti Vaše WhatsApp poruke za bilo koju drugu svrhu osim za pomoć u upravljanju i pružanju naših usluga.

Mark ZuckerbergTo su glavni ustupci koje pruža WhatsApp, ali su uglavnom neizbježni. Facebook je potrošio mnogo novaca za kupovinu tvrtke, i dok ja vjerujem da žele stvoriti konkurentnu chat aplikaciju Messenger u aplikaciju bogatiju sadržajem ‘WeChat-style’ chat/mobilni uslužni portal, i dalje imaju obavezu financirati WhatsApp. Doista, sam Mark Zuckerberg je jednom rekao da financiranje počinje kada usluga dosegne milijardu korisnika, i evo nas ovdje.

Postoje oni koji vide ovaj plan kao negativan, posebice obzirom da su druga WhatsApp ažuriranja dodala korisne mogućnosti u uslugu – kao što je kriptirana komunikacija i glasovnih pozivi. S pozitivne strane, WhatsApp usluga će zadržati svoju usredotočenost na jednostavnosti i iskoristivosti, pa ne očekujte previše distrakcija na postojećem sučelju za poruke kojim se koristite i sad.

Ali, naravno, još uvijek u ništa od ovog nismo sigurni.

WhatsApp za sada malo otkriva o svojim planovima, pa trebamo pričekati dok ne počnu testiranja na terenu poslovne komunikacije kako bismo znali više. Druge aplikacije su bili pioniri u modelima poslovne komunikacije već godinama, ali kolosalna baza od preko milijardu korisnika znači da ovaj potez označava najznačajnije lansiranje viđeno u svijetu slanja poruka koje se ikad pojavilo.

Piše: K.I.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular