Facebook generira oko 70 posto mrežnog prometa na Internetu, a koji se tiču društvenih mreža. Ostalo otpada na Twitter, Instagram i slične mreže. Zato je jako bitno da male kompanije i one koji se planiraju baviti poduzetništvom da imaju svoju poslovnu stranicu, odnosno “business page”. Ako i nemate Facebook, možda je vrijeme da ga kreirate kako biste mogli postaviti svoju poslovnu stranicu.
Napraviti poslovnu stranicu za vaš obrt, kompaniju ili brend koji pokušavate napraviti je prilično jednostavno. Točnije, Facebook vas vodi korak po korak kroz taj proces, a proći ćemo ga i mi u ovom tekstu.
Kada postavite poslovnu stranicu, bitno je da redovno objavljujete postove, da komunicirate s korisnicima koji su zainteresirani za vaše usluge i da se pozitivno reklamirate. Facebook vam može biti “jako dobar prijatelj” ako ga znate koristiti.
Pogotovo s nekoliko plaćenih postova koji mogu doprijeti do velikog broja ljudi. Sa svega 10 ili 20 dolara možete se “reklamirati” kod cca 5.000 korisnika Facebooka što je fantastično. No, o marketingu i reklamiranju, neki drugi put. Pogledajmo prvo kako postaviti poslovnu stranicu na Facebooku.
Kako kreirati “Business page”?
Da biste mogli započeti proces kreiranja poslovne stranice na Facebooku, morate imati privatni Facebook korisnički račun. Ako ga nemate, morat ćete ga napraviti. Svaka poslovna stranica se u pozadini veže s privatnim računom jer netko mora biti “vlasnik” te poslovne stranice. Ali za potrebe ovog teksta, pretpostavimo da imate Facebook account.
Logirajte se u Facebook i odite na stranicu facebook.com/business, te zatim kliknite na gumb “Create a page”. Facebook će vas pitati da odaberete između dvije opcije: “Business or brand” ili “Community or public figure”. Odaberite prvu opciju i kliknite na “Get started” ispod nje.Prvo morate dati ime svojoj stranici, te odabrati kategoriju na koju se vaša poslovna stranica odnosi. Počnite pisati u polje ono s čime se bavite i odaberite jednu od opcija iz padajućeg menija.
Ovisno o kategoriji, ovaj proces se polako mijenja. Na primjer, ako ste odabrali da želite kreirati poslovnu stranicu za restoran, Facebook će vas pitati da popunite podatke poput adrese restorana, web stranice, radnog vremena i slično. Ne morate na sve odgovoriti, ali je poželjno dati točne i korisne informacije. Kada ste sve popunili, stisnite Continue.
Zatim ćete biti pozvani da dodate profilnu sliku. Ako ne znate kakvih dimenzija slike “trebaju” biti, to možete pročitati ovdje. Uploadajte slike, logoe, bannere ili što već želite. Ovo je odlična prilika da počnete koristiti onaj logo koji ste napravili.Ako ne želite trenutačno davati nikakve slike, stisnite gumb “Skip”. Zatim ćete još moći dodati “cover photo”, te dati informacije o vašem businessu – što nudite kao svoju uslugu, što prodajete, gdje korisnici mogu vidjeti vaše usluge i slično.
Sa zadnjim klikom, napravit ćete “publish” i vaša stranica će biti stvorena. Čestitamo, upravo ste napravili poslovnu stranicu za vaš business.
Podešavanje vaše poslovne stranice
Prvi korak ste napravili, ali ostaje još jedan koji je krucijalan, a to je podešavanje vaše novostvorene stranice. Čim stisnete “publish” i kreirate stranicu, Facebook će vas odvesti na “dashboard”, odnosno mjesto gdje možete podešavati vašu stranicu. To su detalji koje biste trebali podesiti i unijeti. Inače, ovom “dashboardu” možete pristupiti i iz padajućeg menija prvi vrhu ekrana (gore desno).
Prvo što možete je sakriti vašu stranicu, ako mislite da još nije spremna za gledanje svjetla dana. Stisnite na “Page Visibility” i uklonite ju – “unpublish”. Ali ju ne zaboravite vratiti kada popunite detalje.
Ipak, prvo što želite napraviti je odabrati username za vašu stranicu. To ime mora biti unikatno i postat će dio URL-a koji će voditi do vaše poslovne stranice. Naš username je @pcchip.hr i URL do naše Facebook stranice je https://www.facebook.com/pcchip.hr/.
Tako će biti i vaš kad odaberete svoj username. Uzmite nešto što je relativno kratko, lako se piše i što će ljudi zapamtiti. Najbolje je odabrati ime kompanije ili brenda (ako nije zauzeto).
Sljedeće što želite dodati je kratki opis. Zamislite to kao kratki “pitch” u kojem nekome objašnjavate s čime se bavite ili što nudite kao svoju uslugu. Kliknite na opciju “Add a Short Description” i unutar 255 znakova opišite s čime se bavite. Jednom kada to napravite, bit ćete pozvani da kliknete na “Edit Page Info” kako biste dodali još informacija.
Tu možete dodati druge korisne informacije o vašem businessu – telefonski broj, web stranicu, email, fizičku adresu, lokaciju na mapi, radno vrijeme i tako dalje. Ovisi koji se podaci odnosne na vas. One koji nisu relevantni ili ih ne možete dati, samo ih preskočite.
Dodajte gumbe na vašu stranicu
Neke stranice koriste “dodatne gumbe” kako bi preusmjerili Facebook korisnike na svoju web stranicu ili recimo na online trgovinu ako ju imaju. Ti gumbi su često žarkih boja i uvijek se pojavljuju tamo da ih korisnik vidi, bez obzira posjetio vašu stranicu na desktopu ili mobitelu. Iako je ovo nešto s čime se možete “poigrati” kasnije, vrlo je lako dodati gumb.Da biste dodali gumb kliknite na “+ Add a button” koji se nalazi iznad vaše cover slike. Nisu svi gumbi pogodni za sve businesse, ali evo između čega možete birati:
- Make a booking with you: ako vaš business zahtjeva rezerviranje termina
- Contact you: možete odabrati između dva gumba – Call now i Sign up. Ti gumbi mogu voditi na telefonski broj ili web stranicu
- Learn more about your business: odlično za redirektanje na vašu web stranicu
- Shop with you: ako imate online shop, onda ga na ovaj gumb preusmjerite na vaš shop
Ima ih još, ali shvaćate što možete dodati. Možete dodati neke predefinirane gumbe koji mogu korisnika voditi na određena mjesta ako na njih kliknu. Ponavljamo, ti gumbi ne odgovaraju svima i slobodno ih ignorirajte za sada.
Kreiranje vašeg prvog posta za poslovnu stranicu
Kao što možete objaviti post na vašem privatnom profilu, tako možete i “u ime” stranice koju ste stvorili. Samo kliknite na opciju “Create post”, odaberite event ili nešto što želite objaviti, napišite post i objavite ga. Ništa posebno ne morate znati ili učiniti.
Super je što možete u svom postu tagirati neki vaš proizvod ili uslugu i tako ju reklamirati, napraviti Poll (anketu) ili blog post. Bitno je samo da redovno komunicirate s ljudima koji su “lajkali” vašu stranicu i da im odgovarate na pitanja. Dobra komunikacija s korisnicima Facebooka bi mogla biti ključna za vašu kompaniju/obrt/brand.
Facebook je odličan za poslovanje i poslovne subjekte
Društvene mreže mogu učiniti čuda za vašu kompaniju, ali ne treba sva “jaja stavljati u istu košaru”. Odnosno, Facebook je samo dio onoga što biste trebali napraviti, a ne jedina stvar. Facebook je najbolja i najutjecajnija društvena mreža, ali hrpa korisnika koristi i Pinterest, Instagram, Twitter, Snapchat… posebice mlađe generacije.
Zato iskoristite Facebook najbolje što možete, pročitajte si članke o tome kako se reklamirati na Facebooku i kako povećati interakciju s drugim korisnicima na ovoj mreži. No, nemojte zanemariti ni druge aspekte marketinga.
Piše: B.P.