Prije nekoliko godina većina društvenih mreža imala je kronološki prikaz objava, gdje su se najnovije objave prikazivale na vrhu, a kako smo išli prema dolje u aplikaciji pojavljivale su se sve starije objave. No, s vremenom su društvene mreže uvidjele da to nije optimalno jer se korisnicima prikazuje sadržaj koji možda bi htjeli vidjeti na vrhu. Drugi veliki problem i zapravo vrlo vjerojatno odlučujući za promjene koje su uveli bila je nemogućnost utjecanja na poredak objava i favoriziranje određenih objava.
Sada kada neke objave mogu favorizirati, a nekim smanjiti prirodni doseg, brendovi su prisiljeni ulagati novac u oglašavanje kako bi dospjeli na vrh pretraga – što društvenim mrežama donosi veliku zaradu. Nakon što je Facebook maknuo kronološki poredak objava, isto su učinile i razne druge društvene mreže – a među njima i Twitter.
Twitter je odlučio kako će napraviti određene manipulacije na svojoj vremenskoj crti pa su tako na početku ponudili najpopularnije objave (koje su drugi korisnici puno lajkali), ali i one koje su korisnici propustili a možda bi ih željeli pogledati (neke starije objave koje niste vidjeli, a bile su dosta popularne). Sve to zbunilo je korisnike Twittera te izazvalo veliko negodovanje među njima.
Većina njih bila je za to da se vrati kronološki poredak jer su poručili kako s ovim novim poretkom gube određene objave i ne vide zapravo ono što bi htjeli vidjeti. Kako Twitter izrazito voli slušati svoje korisnike, odlučili su pokrenuti testiranja kako bi ponovno vratili kronološki poredak objava na vremenskoj traci. Zanimljiv je to potez, na koji teško da bi pristali Facebook, Instagram i slične društvene mreže.
No, Twitter je po mnogočemu posebna mreža pa ovakav potez ne čudi. Testiranja koja su u tijeku trebala bi vrlo brzo korisnicima omogućiti opciju Show the best Tweets first, gdje će biti moguće podesiti kako želite da vam se prikazuju objave. Ako se odlučite za kronološki redoslijed onda ćete eliminirati i funkciju objava koje ste možda propustili koje je mnogima bila iritantna. Ovaj potez mogao bi značiti jednu novi prekretnicu u poslovanju Twittera, ali i u poslovanju ostalih društvenih mreža ako se odluče za sličan potez.
Piše: M.Ž.