Društvene mreže razvijaju se iznimno brzo i svaki mjesec predstavlja se neka novost – kako bi se zadržala pažnja korisnika. Mreže koje ne prate takav razvoj situacije, ubrzo padaju u drugi plan – a pokazalo se to već nebrojeno puta. Možda trenutno i najpopularnija društvena mreža, Instagram, gotovo je iz temelja promijenila način funkcioniranja u posljednjih nekoliko godina.
Prisjetimo li se, Instagram je bio zamišljen kao jednostavna društvena mreža okrenuta objavi fotografija. Danas, na Instagramu možete objavljivati kratke video materijale koji nestaju nakon 24 sata, možete objavljivati fotografije, slajdere i klasične video materijale, možete provoditi ankete, slati poruke svojim pratiteljima i još mnoštvo razno raznih funkcionalnosti. Iako je Instagram otišao daleko od svojih temelja, vrlo vjerojatno je upravo to razlog zbog kojeg je danas tako popularan.
Posljednjih je mjeseci veliki uzlet na području društvenih mreža napravio TikTok koji se ubrzo prometnuo u jednu od najpopularnijih mreža za dijeljenje video materijala. Pogledamo li malo u ne tako davnu povijest, prije TikToka imali smo Vine koji je bio mreža sa sličnim konceptom, no iako je dostigao brojku od 200 milijuna korisnika – ubrzo je nestao sa scene. Pitanje je koliko dugo TikTok može držati popularnost koja je sada na vidiku i hoće li se popeti blizu Facebooka i Instagrama.
I dok se još u potpunosti nismo ni upoznali sa servisom TikTok, u javnosti se pojavila jedna slična društvena mreža koja bi trebala vratiti koncept kakav je obilježio Vine. Naime, iza projekta stoji suosnivač Vine servisa, Dom Hofman, koji već dvije godine radi na razvoju nove društvene mreže – nasljednice Vinea. Servis je nazvan Byte i već se u beta verziji pojavljivao proteklih godina u javnosti, no ovih je dana i službeno pušten u rad. Ideja Byte servisa je korisnicima omogućiti stvaranje video materijala u trajanju 6 sekundi, što je koncept kakav je imao i Vine.
Dio korisnika definitivno će nostalgično pomisliti kako je Byte zapravo novi Vine, no donosi li taj novi servis nešto inovativno? Ono što posebno ističe Hofman jest program plaćanja korisnika, odnosno najbolji kreatori bit će plaćeni za svoje kreativne video materijale. Iako se to čini kao dobar mamac za dovođenje novih korisnika, pitanje je ima li većina korisnika potrebu ići na neku društvenu mrežu kada već imaju Instagram, TikTok i Snapchat – koji su načinom funkcioniranja poprilično slični Byte-u.
Piše: M.Ž.