Facebook i Twitter dnevno koristi velika masa ljudi, pišući svakojake statuse i poruke koje ponekad ni nemaju smisla. Često se pišu i razne skraćenice, a zarezi i točke se gotovo nikad ne koriste. Vodi li sve to k nepismenosti ljudi?
Za ovaj fenomen posebno bi trebali biti zabrinuti roditelji djece koja veliki dio dana provedu na tim društvenim mrežama. No, istraživanja su pokazala da roditelji uopće na brinu za svoju djecu, već im dopuštaju da se druže online sa svojim prijateljima koliko žele.
U Britaniji je provedeno istraživanje među ravnateljima srednjih škola, a pitalo ih se što misle o društvenim mrežama i njihovom utjecaju na djecu. Stavovi ravnatelja općenito su loši prema društvenim mrežama. Naveli su puno problema koji su nastali s društvenim mrežama, dok su kao prednost naveli samo lakše online učenje u druženje učenika. Nedostaci koje su naveli su: pomanjkanje koncentracije, korištenje telefona na nastavi, manje vremena za učenje, itd.
Jedno od pitanja koje se našlo pred ravnateljima bilo je i utječe li korištenje Facebooka i Twittera na pismenost učenika. Velika većina ravnatelja složila se s tom izjavom i smatraju da je provođenje vremena na društvenim mrežama veliki problem za pismenost učenika. Na društvenim mrežama učenici razgovaraju ležerno pri čemu nimalo ne obraćaju pažnju na pravopis i gramatičku ispravnost teksta. Kada je i potrebno napisati neki gramatički ispravan tekst učenici se odlučuju za korištenje sve boljih servisa za provjeru pravopisa.
Može li nas tehnologija odvesti u nepismenost? Činjenica je da nas tehnologija tjera da sve manje koristimo mozak. Sve više znanja možemo pronaći na internetu i samo s nekoliko klikova i upisanih riječi saznamo sve informacije koje su nam potrebne. Dakle, ne samo da ćemo u budućnosti biti manje pismeni, već ćemo postojati i sve gluplji. Ako želimo spriječiti takvo što moramo se sami pobrinuti da naš mozak ostane u formi. Čitanje knjiga, rješavanje zagonetki i računanje bez kalkulatora samo su neke od mogućnosti kako očuvati naše pamćenje.