Ako ste ikada bili zbunjeni skraćenicama koje ste vidjeli na društvenim mrežama, niste sami. Na kraju krajeva, društvene mreže su drugi svijet s vlastitim jezikom.
Većina skraćenica uobičajena je na različitim društvenim mrežama, pa je moguće da ste vidjeli nekoliko njih na više od jedne aplikacije. U nastavku slijede neke od najčešćih skraćenica koje se koriste na društvenim medijima i koje bi svaki korisnik trebao znati.
POV
POV” znači “pogled iz perspektive” (na engleskom, “point of view”). To obavještava gledatelja videa da bi trebao zamisliti sebe u poziciji opisanoj u videu. Pruža kratki, sažeti i zanimljiv kontekst videu. Na primjer, video koji kaže “POV: Nema više kućanskih poslova” označava da biste trebali zamisliti osobu u toj situaciji kako biste shvatili kontekst videa.
FYP
FYP” je skraćenica od “For You Page” (na hrvatskom, “stranica za vas”). To je osobni preporučeni feed na TikToku koji vam prikazuje sadržaj za koji se vjeruje da bi vam se mogao svidjeti na temelju sadržaja koji već volite. Svaki kreator na TikToku želi da se njihovi videi pojave na FYP-u. Zapravo, hashtag #FYP na TikToku imao je 49.775,4 milijardi pregleda u vrijeme pisanja.
IYKYK
“IYKYK” znači “ako znaš, znaš”. Ova skraćenica se koristi kako bi se uputila na internu šalu ili nešto što bi razumjeli samo određeni ljudi. Obično se koristi bez dodatnog objašnjenja.
GRWM
“GRWM” znači “pripremi se sa mnom” (odnosno “get ready with me”). Ovaj izraz je najpopularniji na TikToku za videe koji prikazuju kreatore kako se pripremaju za dan. To može uključivati pripremu za obavljanje obaveza, sudjelovanje na događaju ili odlazak na spoj.
DM
“DM” označava “direktnu poruku” (ili na engleskom, “direct message”) poslanu na aplikaciji društvenih medija. To je mjesto gdje korisnici mogu komunicirati privatno umjesto javno, kao u komentarima na objavama. Na primjer, možete poslati DM na društvenim medijima kada želite privatno podijeliti objavu s prijateljem.
#F4F
#F4F znači “follow for follow” (odnosno na engleskom, “prati radi praćenja”). Korisnici često ostavljaju ovu oznaku u vašim komentarima nakon što vas prate. To je njihov način kako vam mogu dati do znanja da su vas upravo pratili i pitaju vas hoćete li i vi pratiti njih. Niste nužno obavezni pratiti ih natrag, ali ovime vam pratitelj daje do znanja da bi želio da i vi pratite njega ili nju.
#L4L
Slično kao i #F4F, oznaka #L4L znači “like for like” (ili u prilagođenom prijevodu “lajk za lajk”, to jest oznaka sviđa mi se za oznaku sviđa mi se). Ljudi ostavljaju ovu oznaku na vašoj objavi nakon što su vaše objave označili sa ”sviđa mi se” i kada žele da im uzvratite uslugu.
RT
Na X-u (koji je donedavno bio poznat kao Twitter), RT označava “retweet”, što znači ponovno objavljivanje tweet-a ili objave. Retweet-ovi pomažu objavama u dobivanju više vidljivosti i angažmana. Ako često vidite retweet-ove nekoga do te mjere da vam to počinju smetati, možete isključiti prikazivanje njihovih retweet-ova bez da ih prestanete pratiti.
Iako su tehnički izrazi “tweet” i “retweet” povučeni s re-brandingom X-a do čega je došlo ove godine, još uvijek ćete vidjeti da se ”retweet” i dalje koristi.
ATP
“ATP” znači “u ovom trenutku” (ili puni izraz, “at this point”). Ova skraćenica pojavljuje se u natpisima i komentarima na društvenim medijima. Označava trenutni trenutak. Na primjer, “Ne znam što da radim u vezi s ovom situacijom ATP”. Osim toga, često se piše malim slovima.
ATM
“ATM” znači “u ovom trenutku” (odnosno, “at the moment”). Slično kao i “ATP”, “ATM” jednostavno znači upravo sada.
IKTR
“IKTR” znači “znam da je to točno” (točnije “I know that’s right”). Ovaj izraz koristi se kada se slažete s nečim ili možete povezati s situacijom. Na primjer, netko može objaviti da uređivanje noktiju predstavlja oblik samopomoći. Drugi korisnik može komentirati “IKTR”.
ICYMI
Popularno na X-u, “ICYMI” znači “u slučaju da ste to propustili” (ili “in case you missed it”). Koristi se kako bi se publika informirala o nečemu što se dogodilo dok su bili odsutni ili na nešto što su propustili na svojoj vremenskoj crti.
IJS
“IJS” znači “samo kažem” (puni izraz, “I’m just saying”). Skraćenica “IJS” često se dodaje na kraj objave koja izražava nepopularno mišljenje ili drugačiji pogled.
IMO/IMHO
“IMO” i “IMHO” znače “po mom mišljenju” (točnije, “in my opinion”) i “po mom iskrenom mišljenju” (ili “in my honest opinion”). Ove skraćenice koriste se kada netko izražava svoje mišljenje na društvenim medijima. Ljudi ih mogu dodati kao napomenu kada pretpostavljaju da bi se drugi korisnici mogli ne složiti s njima.
OOMF
“OOMF” znači “jedan od mojih pratitelja” (ili “one of my followers”). Najčešće ćete vidjeti ovu skraćenicu na X-u. Koristi se kada korisnik upućuje na nekoga tko ih prati, ali ne želi otkriti njegovo ime ili korisničko ime.
TBH/TBQH
“TBH” i “TBQH” znače “iskreno govoreći” (to jest, “to be honest”) i “da budem sasvim iskren” (odnosno, “to be quite honest”). Ove neformalne skraćenice koriste se u različitim kontekstima, uključujući izražavanje mišljenja, često izražavanje oprečnih i nepopularnih stavova i priznanja.
FRFR
“FRFR” znači “zaista, zaista” (ili, “for real for real”). Ovo je neformalan način naglašavanja onog što korisnik želi reći ili objasniti. Često se dodaje na završetak rečenice kako bi se opušteno izrazila iskrenost ili kako bi se izrazilo slaganje s onime što je netko rekao.
BFFR
“BFFR” koristi vulgarizam i znači “budi j….. iskren”, (to jest, “be for f***ing real”). Ova skraćenica koristi se kada se ne slažete s nekim ili s nekom idejom i želite naglasiti to da smatrate da je to ili apsurdno, naivno ili da nema smisla.
WCW
“WCW” označava “Žena koja osvaja srijedu” (ili “Woman Crush Wednesday”). Ova oznaka koristi se u objavama koje slave žene srijedom. Korisnici mogu objaviti jednu ili više žena, a mogu ili ne moraju objasniti zašto su odabrali baš njih kao svoju WCW. Skraćenica se također može koristiti kao hashtag.
MCM
“MCM” označava kraticu koja znači “Muškarac koji osvaja ponedjeljak” (ili “Man Crush Monday”). Ovo je slično kao i WCW, ali za muškarce. Umjesto srijede, objave se postavljaju ponedjeljkom.
TBT
“TBT” označava “Povratak u prošlost četvrtkom” (to jest, “Throwback Thursday”). Četvrti dani u tjednu ili četvrtak rezerviran za putovanje sjećanjima na društvenim medijima. “TBT” se koristi uz staru sliku koju objavljujete ili ponovno objavljujete, i može se koristiti kao hashtag.
FBF
“FBF” označava “Povratak u prošlost petkom” (odnosno, “Flashback Friday”). Baš kao i TBT, korisnici društvenih medija objavljuju sjećanja ili ponovno objavljuju objave s kraticom “FBF” ili hashtagom #FBF petkom.
OOTD
“OOTD” znači “odjevna kombinacija dana” (ili “outfit of the day”). Popularno na Instagramu i TikToku, “OOTD” se koristi kako bi se pokazala odjevna kombinacija koju osoba nosi tog određenog dana.
OOTN
“OOTN” znači “odjevna kombinacija noći” (točnije, “outfit of the night”). Slično kao i “OOTD”, “OOTN” se koristi kako bi se pokazala odjevna kombinacija koju osoba nosi tokom večeri.
HT
“HT” znači “kapa dolje” (točnije, “hat tip”). “HT” se koristi kako biste zahvalili ili dali zasluge nekome tko je izvor određenih informacija koje dijelite. Tako da biste mogli vidjeti “HT” zajedno s korisničkim imenom te osobe (HT @korisničkoime). To je način da ih priznate i uputite svoju publiku na njihovu stranicu.
IG
IG je kratica ili skraćenica koja se koristi za Instagram. Svaki puta kada vam netko napiše IG, znajte da taj korisnik misli na Instagram.
PM
“PM” označava “privatnu poruku” (ili “private message”). Kao i izravne poruke ili DM-ovi, privatne poruke koriste se za privatni razgovor na društvenim medijima. Privatne poruke možete na primjer, poslati na X-u to jest na Twitteru, a možete ih slati i na Messengeru.
TL;DR
“TL;DR” znači “previše dugi; nije pročitano” (ili “too long; didn’t read”). Koristi se kao odgovor na društvenu medijsku objavu koja je predugačka za čitanje. Na primjer, kada vam neki korisnik pošalje nešto, a vama je to predugačko ili vam se ne da čitati, možete mu napisati ovu kraticu.
FOMO
“FOMO” znači “strah od propuštanja” (odnosno, “fear of missing out”). Akronim FOMO koristi se u dva konteksta: za izražavanje kada nešto ne želite propustiti ili ovo možete napisati kada trenutno propuštate nešto. Korisnici mogu koristiti ovu kraticu kada ne žele propustiti nešto o čemu se govori na internetu ili na nekoj društvenoj mreži, a što njih kao korisnike zanima. No ono što je dobro jest to da postoje načini kako korisnik može spriječiti ”FOMO” prilikom korištenja društvenih medija.
S poznavanjem ovih skraćenica uvijek ćete biti u tijeku
Nekim korisnicima, pogotovo onim starijim koji nisu uključeni toliko u najnovije trendove, može biti malo teže za pratiti sve nove sleng izraze na društvenim medijima. Vjerojatno bi vam pomoglo da postoji rječnik koji možete koristiti kako biste pratili sve nove izraze.
Vjerujem da će vam ova objašnjenja izraza pomoći u boljem razumijevanju komunikacije na društvenim mrežama, tako da i sami ne doživite ”FOMO” idući puta kada budete bili na svojoj najdražoj društvenoj mreži.
Piše: Ivan Hečimović