Korisnici Instagrama i Facebooka sada će moći platiti verifikaciju s plavom kvačicom, objavila je matična kompanija Meta. Meta Verified koštat će 11,99 USD (9,96 GBP) mjesečno na webu ili 14,99 USD za korisnike iPhonea. Ova usluga je još u testnoj fazi i bit će dostupna u Australiji i Novom Zelandu tokom ovog tjedna, prenosi BBC.
Mark Zuckerberg, izvršni direktor Mete, rekao je da će ovaj potez poboljšati sigurnost i autentičnost na aplikacijama društvenih medija. Ovaj potez dolazi nakon što je Elon Musk, vlasnik Twittera, implementirao premium Twitter Blue pretplatu u studenom 2022.
Metina usluga plaćene pretplate još nije dostupna za tvrtke, ali svaki pojedinac može platiti verifikaciju. Značke – ili “plave kvačice” – korištene su kao alati za provjeru za račune profila kako bi se potvrdila njihova autentičnost.
Pretplata bi korisnicima koji plaćaju dala plavu značku, povećanu vidljivost njihovih objava, zaštitu od imitatora i lakši pristup korisničkoj službi, rekla je Meta u objavi na svojoj web stranici.
Tvrtka je za BBC rekla da promjena neće utjecati na prethodno verificirane račune, ali je napomenula da će doći do povećanja vidljivosti za neke manje korisnike koji se verificiraju zahvaljujući plaćenoj značajci.
Dopuštanje korisnicima koji plaćaju pristup plavoj kvačici ranije je stvaralo probleme drugim platformama društvenih medija.
Twitterova značajka plaćanja za provjeru pauzirana je prošlog studenog kada su ljudi počeli oponašati velike brendove i slavne osobe plaćanjem bedža.
Meta je rekao da će se korisnička imena za Instagram i Facebook morati podudarati s identifikacijskim dokumentom koji je dostavila vlada kako bi im se odobrila verifikacija, a korisnici će morati imati profilnu sliku koja uključuje njihovo lice.
Druge web stranice poput Reddita, YouTubea i Discorda na sličan način koriste modele temeljene na pretplati. Meta još nije precizirala kada će značajka biti uvedena u druge zemlje, iako je g. Zuckerberg u objavi rekao da će to biti “uskoro”.
U studenom je tvrtka najavila gubitak 11.000 radnih mjesta kao rezultat pretjeranog ulaganja tijekom pandemije Covid-19. U to je vrijeme gospodin Zuckerberg rekao da je predvidio povećanje rasta Mete na temelju porasta koji je imala tijekom pandemije, ali to se na kraju nije dogodilo.
“Mnogi su ljudi predvidjeli da će ovo biti trajno ubrzanje”, napisao je, “I ja sam također, pa sam donio odluku da značajno povećam naša ulaganja.” Umjesto toga, rekao je da su “makroekonomski pad” i “povećana konkurencija” uzrokovali da prihodi budu mnogo niži od očekivanog. “Pogriješio sam i preuzimam odgovornost za to”, rekao je tada.
I dok su mnogi u tehnološkom sektoru brzo kritizirali Elona Muska zbog uvođenja plaćene razine na društvenu mrežu Twitter, pokazalo se da su njegovi kolege i konkurencija pozorno promatrali. Vremena su teška za Big Tech, ali vremena su teška i za kupce Big Tech-a, naravno – to smo ti i ja. Eksperiment Elona Muska dokazao je da su ljudi još uvijek spremni platiti za poboljšano iskustvo.
Za goleme besplatne digitalne platforme kao što su Facebook, Instagram i TikTok često se kaže da ako ne plaćate za proizvod, onda ste vi proizvod. To znači da se svaka kap podataka koje te tvrtke prikupe o vama koristi za prodaju stvari u obliku oglasa. To je ideja vrijedna više milijardi dolara i učinila je mnoge tvrtke vrlo, vrlo bogatima.
Ali ljudi se bude…
Apple je tokom prošle godine pokrenuo izbornu značajku za svoje korisnike, koja zaustavlja praćenje vaše online aktivnosti i pogodite što se pokazalo? Pokazalo se to da ako pitate ljude smeta li im da tvrtke gledaju što rade i kamo idu na internetu, većina ih se odluči isključiti tu opciju, jer žele svoju privatnost. Meta, koja je vlasnik Facebooka, ogorčeno se žalila na to i od tada je u tihom sukobu sa Appleom.
Je li pretplata alternativa i ako jest, koliko su potrošači spremni platiti? Čini se da su prvo Musk, a sada i Zuckerberg odlučni saznati.
Piše: D.M.