Iako je Facebook još uvijek najpopularnija društvena mreža na svijetu, činjenica je da rast popularnosti više nije izražen kao prethodnih godina te se počinje polako nazirati pad Facebooka. Dio korisnika Facebook napušta iz protesta, a razlozi za to su mnogobrojni – previše reklama među objavama, loše strukturirani sadržaj, sve starija populacija ljudi na Facebooku, itd. Dakle, svatko ima neki svoj razlog, no gotovo da nema osobe koje neće nešto prigovoriti na račun prikazivanja objava na Facebook News Feedu.
Facebook news feed doživio je mnoge preinake posljednjih godina, a jedna od najvećih promjena svakako se dogodila kada je ukinuto sortiranje sadržaja prema vremenu nastanka i kada je započelo sortiranje na temelju algoritama. S vremenom ti su algoritmi napredovali pa danas prikazuju rezultate ovisno i interesima korisnika, a uglavnom sadržaj prijatelja. U cijelom tom procesu prilagodbe najviše su izgubili brendovi koji su stvarali Facebook stranice jer se one danas iznimno rijetko pojavljuju među rezultatima prikaza objava na news feedu.
Ekipa iz Facebooka odlučila je kako će ponovno prilagođavati algoritam koji prikazuj sadržaj i to iz razloga jer žele popraviti boljke postojećeg načina funkcioniranja. U prvom planu, ideja nove promjene je eliminirati senzacionalističke naslove koji su sve učestaliji i koji mame korisnike na lajkanje i otvaranje članaka. Pojedini portali u tim su namjerama pretjerali pa zbunjuju korisnike, a Facebook to želi riješiti tako da će članke s clickbait naslovima pozicionirati što niže na news feedu.
Iako za sada nije poznato na koji će to točno način biti izvedeno, iz Facebooka su naglasili kako će degradirati sadržaj koji smatraju neprimjerenim i koji ne zaslužuje dobre pozicije na temelju eksplicitnih slika, senzacionalističkih naslova ili bilo kakvog pokušaja govora mržnje. U cjelokupnom procesu selekcije trebala bi sudjelovati umjetna inteligencija koja bi trebala analizirati sadržaj te na temelju naučenih kriterija određivati koji sadržaj zaslužuje više, a koji manje pažnje korisnika.
Piše: M.Ž.