Facebook je već odavno prerastao u platformu koja o nama zna sve što treba i što ne treba. Sprema se veliki dio informacija koje tao pratimo, čitamo i lajkamo i na temelju toga Facebook nam servira oglase. Sigurno su se mnogi manje upućeni o zbivanja oko društvenih mreža i ostalih servisa na internetu pitali: Pa kako mi se sad baš prikazuje reklama za Pariz, ako sam jučer tražio podatke o odlasku na izlet u Francuske? Bez brige, sve je to pomno isplanirana igra online servisa i marketinških agencija koje na temelju naših pretraga i ponašanja u online svijetu serviraju nama relevantne oglase. Ono što svakako vrijedi spomenuti je pojam koji polako sve više uzima maha, a to su ‘baze znanja’. Navedeni termin koristi se u svijetu informatike, a zapravo reprezentira baze podataka koje su toliko narasle da na temelju njih možemo donositi zaključke koji prerastaju znanje.
Možda gore navedeni pojam zvuči malo nespretno, no ono što smo hitjeli napomenuti je da te baze znanja posjeduju veliki broj informacija koje vrlo često znaju o nama više toga od nas samih. Facebook i ostale društvene mreže posjeduju strašno velike količine podataka o nama, a nedavno je dokazano kako i znaju o nama više od naših prijatelja, rodbine pa čak i životnih partnera. Istraživanje su proveli znanstvenici sa Stanforda i Cambridgea, a provedeno je na više od 85 000 ljudi. Projekt je za cilj imao saznati koliko je lajkova na Facebooku dostatno da Facebook zna više informacija o vama od vaših prijatelja.
Najprije je ispitanicima podijeljen formular na kojem ih se priupitalo o vlastitim perspektivama i preferencama, a nakon toga sličan formular je dan na rješavanje njihovim prijateljima i bližnjima. Nakon što je formular bio ispunjen, pratilo se ponašanje ispitanika na Facebooku, tj. detaljno se pratilo što korisnici lajkaju. Zaključci koji su dobiveni istraživanjem zaista su zanimljivi, a vjerujemo da će mnoge i iznenaditi.
Istraživanje je pokazalo kako su informacije koje su korisnici dali na formular i njihovo ponašanje na Facebooku gotovo identični. Ono što je zanimljivo jest kako je Facebook svladao vaše prijatelje na tom testu. Naime, na temelju samo 10 lajkova dokazano je da vas Facebook poznaje bolje od vaših prijatelja. Kako bi računala, odnosno Facebook znala više o vama od vaših cimera bilo je potrebno 70 lajkova. Sigurno ste uvjereni da Facebook teško može protiv vaše rodbine, no dokazano je da na temelju 150 lajkova Facebook zna više o vama i vašim prioritetima od vaše rodbine. I za kraj, kako bi svladao poznavanje supružnika na ovom testu bilo je dovoljno (samo) 300 lajkova.