Nedavno je bilo govora na našem portalu o Facebook Instant Articles funkcionalnosti koja se pojavila prije nekoliko mjeseci u testiranju. Točnije, prošlo je od toga pet mjeseci, a Facebook je odlučio kako je cijela stvar spremna za širu upotrebu, odnosno da će ovu funkcionalnost dobiti svi korisnici iOS uređaja. Facebook će time otvoriti jedno novo značajnije poglavlje u iskustvu čitanja članaka na mobilnim uređajima, što bi moglo navesti korisnike da češće otvaraju vanjske članke unutar samog Facebook-a.
Cijela stvar oko Instant Articles-a zapravo je vrlo zanimljiva jer je ovime otvorena jedna nova stranica koja bi mogla značajno utjecati na portale kakve danas poznajemo. Naime, osnovna zadaća ove nove funkcionalnosti jest to da Facebook prilagodi članak pomoću nekih svojih mehanizama, kako bi se on otvorio što prije je moguće. U pravilu to znači da će se sada članci raznih poznatih portala otvarati puno brže, ali istovremeno znači da će se otvarati unutar specifične Facebook-ove forme. Kada ćete odlučiti čitati vanjsku poveznicu, vaša Facebook aplikacija neće vas voditi nigdje vani, već će se članak učitati interno u Facebookovom sučelju. Za sada to još ne znači da Facebook postaje svojevrsna CMS platforma, ali ako se ovo pokaže dobrim potezom možda Facebook počne razmišljati u tom novom smjeru.
Za sada će ovu mogućnost koristiti samo veliki portali koji su s Facebook-om postigli dogovor. Zanimljiva je činjenica da unatoč tome što se sve otvara u okrilju Facebook-a, u očima alata za analizu korisnika ovo se ipak broji kao službena posjeta vašoj stranici. Ono što je još određena novost su reklame koje će se od pojave Instant Articles moći koristiti. Naime, velike medijske kuće sada će biti u mogućnosti u svoj sadržaj ubaciti Facebook reklame (umjesto primjerice Google-ovih). Za sada reklame trećih strana nisu zabranjene, no nekako nam se čini da bi se i to uskoro moglo promijeniti. O svemu ćemo više saznati kada iskusimo kako je to koristiti Instant Articles funkcionalnost.