PočetnaInternetDruštvene mrežeFacebook otvorio „Marketplace“ za kupnju i prodaju stvari s obližnjim korisnicima

Facebook otvorio „Marketplace“ za kupnju i prodaju stvari s obližnjim korisnicima


Market će zamijeniti Messenger na Facebook aplikaciji…

Facebook postaje povezaniji s elektronskom trgovinom s otvorenjem „Marketa (Marketplace)“, svoje najnovije razmjene između korisnika za prodaju i kupnju robe s drugima u vašoj zajednici. Tvrtka kaže da će Market, koji se otvara ovaj tjedan u Americi, Ujedinjenom Kraljevstvu, Australiji i Novom Zelandu, biti nadgradnja postojećeg ponašanja na ovoj društvenoj mreži. 450 milijuna ljudi već koristi Facebook za prodaju i kupnju robe svaki mjesec, najviše kroz opciju grupa, kako tvrdi upravitelj Bowen Pan. S „Marketom“, Facebook sada daje korisnicima jednostavniji proces putem kojeg mogu prodavati i kupovati robu.

facebook-market

Ikona za „Marketplace“ bi trebala zamijeniti ikonu za Messenger u sljedećih nekoliko dana u sredini donjeg reda na Facebook mobilnoj aplikaciji. Klikom na nju doći ćete na početnu stranicu generiranu algoritmom sa stvarima i robom za koje Facebook vjeruje da bi vas mogle zanimati. To je generirano prema stranicama koje ste označili sa ‘sviđa mi se’, a nakon što budete koristili „Marketplace“ neko vrijeme, vašim pregledima, kupnjama i prodajama. Možete kontaktirati prodavača bilo kojeg predmeta te također ponuditi bilo što za prodaju. Sve što za to morate učiniti jest postaviti sliku predmeta, ime, cijenu, te potvrditi vašu lokaciju.

FACEBOOK KAŽE DA 450 MILIJUNA LJUDI VEĆ KUPUJE I PRODAJE STVARI SVAKI MJESEC PREKO NJIH…

Ostalo je vrlo jednostavno. Možete razgledavati po kategorijama proizvoda te dobiti popis oglasa koji su blizu vas, ili pretraživati određeni proizvod te proširiti radijus vaše pretrage kako biste dobili više ponuda. Također možete mijenjati svoju lokaciju da pronađete stvari u drugim gradovima ili regijama. Facebook za sada želi da „oglasnik“ bude dostupna samo na mobitelu. Još uvijek nema opcije za desktop, no Pan kaže da rade na tome. Fokusiranjem samo na smartphone uređaje u početku, pomaže da proces prodaje i razgledavanja stvari  bude prirodniji na mobilnoj aplikaciji.

facebook-marketplace

„Primijetili smo da puno ljudi želi doći na „Marketplace“ bez da traže nešto konkretno“, rekao je Pan. „Bili su na „Marketplace-u“ da ležerno razgledavaju čega sve ima. Nešto otrpilike kao kad odete nedeljom do tržnice, buvljaka ili nekog šoping centra. Ne znate što točno želite, ali želite pogledati.“ U tom smislu, facebook-ov oglasnik se čini kao hibrid eBay-a, Craigslista i Amazona.

Ovaj teritorij elektroničke trgovine je plodno tlo za Facebook. Tvrtka ne namjerava naplaćivati proviziju za provedbu transakcija, što im daje prednost nad konkurentnim uslugama. Umjesto toga, Facebook dobiva ono za čim najviše žudi: vrijedne oči korisnika i više njihovog vremena svaki dan. Ako ljudi počnu dolaziti na „Marketplace“, pogotovo da samo razgledaju stvari koje im trebaju ili ne trebaju, to je samo još jedan način da zadrže korisnike na svojoj mobilnoj aplikaciji te da dobiju prihode od reklama. Oko 84% Facebookovog ukupnog prihoda je generirano od korisnika pametnih telefona, te je tvrtka od srpnja imala više od jedne milijarde svakodnevnih aktivnih korisnika na mobitelu, zbog toga i startaju sa mobilnom aplikacijom jer im je taj segment najjači….

S uvođenjem razmjene između korisnika dolaze i neke zabrinutosti oko privatnosti i sigurnosti korisnika. Naravno, Facebook ne odobrava transakcije ilegalnih proizvoda poput droga ili eksploziva. Također zabranjuje prodaju vatrenog ili hladnog oružja, životinja i alkohola, između ostalih. Ova se pravila odnose i na Marketplace. No u pogledu sigurnosti i financijske sigurnosti, Facebook nema isti stupanj zaštite poput recimo eBaya. Sve se prodaje obavljaju izvanmrežno, te ih obavljaju sami korisnici.

marketplace-facebook

FACEBOOKOV OGLASNIK NEMA ISTU ZAŠTITU KAO I EBAY

„Izgradili smo alate kako bi dopustili zajednici da prijave bilo koje stvari koje bi mogle prekršiti naša pravila“, rekao je Pan. „Također ima mnoštvo oznaka koje ljudi mogu postaviti za korisnike koji se možda ne ponašaju s najboljom namjerom. Jednom kad vidimo takvu oznaku, imamo tim koji će ih brzo pregledati i poduzeti potrebne mjere.“ No svejedno, Facebook neće preuzeti odgovornost ako vas prevare, te se sigurno neće umiješati ako vas netko napadne i ukrade vaš proizvod na dogovorenom mjestu sastanka i slično.

Da ublaži takve strahove, Facebok se oslanja na pravilo anti-anonimnosti. „Ljudi na Facebooku prikazuju stvarnog sebe“, rekao je Pan. „Mislimo da je vrlo važno znati s kim poslujete.“ Marketplace će također prikupiti neke dodatne informacije s vašeg profila ako se odlučite nešto prodati. Na taj način, potencijalni kupci mogu vidjeti informacije poput vaše lokacije i koliko ste dugo na Facebooku.

Tvrtka se nada da će ove informacije biti pokazatelji dobre namjere, obzirom da je teško kreirati novi račun s lažnim imenom. Međutim, u ovako ranoj fazi, pitanje je hoće li ljudi vjerovati drugim Facebook korisnicima pri provođenju ovakvog poslovanja ili ne, neće ovisiti o tvrtkinim nastojanjima, već namjerama drugih korisnika i kvalitetom stvari koje pokušavaju prodati. Dali će ovaj facebook oglasnik zaživjeti? Vrijeme će pokazati…

Piše: M.Z.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular