Kakav bi mi portal bili kada svako malo ne bi spominjali Facebook i ostale društvene mreže koje su danas jako popularne. Jednostavno su ovakve teme neizbježne jer Facebook je prisutan u našim životima i ne možemo proći bez da ga ne spominjemo. No, dok svi mi zadovoljno uživamo na Facebooku dopisujući se s prijateljima, poznanicima ili pak poslovnim suradnicima, mnogima taj isti Facebook zadaje puno glavobolja. Ukoliko pratite novosti vezane uz tu društvenu mreže onda vam je sigurno jasno kako glavobolju imaju marketinški stručnjaci koji moraju mijenjati način rada kakav su do sada poznavali.
Vrlo vjerojatno je prije koji mjesec ili godinu zanimanje social marketinškog stručnjaka bilo jedno od najpoželjnijih, no brzo je to Facebook promijenio. Danas radnici na tom području imaju razne probleme, a vidjeli smo prije neki dan da su počeli klijenti odustajati od Facebooka kao kanala za promociju. mnogi su nezadovoljni time da im veliki broj fanova na stranici gotovo ništa ne znači. Ukoliko žele da se za njih pročuje trebati će uložiti hrpu novaca u Facebook oglase, baš kao što su prije koji mjesec ulagali u stranice. Ta ulaganja u stranice danas su se pokazala kao totalni promašaj jer je Facebook odlučio srezati prirodni doseg objava na vrlo male postotke, usudili bismo se reći čak i na promile.
Svaki potez koji sada dolazi iz Facebook prati se s velikom strepnjom i pažnjom jer može znatno utjecati na daljini razvoj događaja. I dok se konačno malo smirila stvar s dosegom, Facebook je odlučio kako će dodatno filtrirati sadržaj. Na taj način Facebook nastoji izbaciti ‘loš’ sadržaj s news feeda, a na njemu ostaviti samo ono što je vrlo kvalitetno. Nismo sigurni na koji to način Facebook točno određuje koji je sadržaj kakav, ali pretpostavljamo kako je to još jedna super zamaskirana metoda suzbijanja dosega. Lako je moguće da iz takvih algoritama stoje rješenja koja smanjuju doseg samih stranica, što nas opet dovodi do ključnog problema glavobolja za marketingaše.