Facebook CEO, Mark Zuckerberg, je najavio da očekuje da će u budućnosti ljudi manje vremena provesti na Facebooku i da zato želi da to vrijeme bude “kvalitetnije”. Zato će se smanjiti “buka” koja nastaje na News Feedu.
Facebook je najavio velike izmjene koje se tiču News Feeda, odnosno vremenske trake na kojoj vidite sve to što danas vidite kada upalite Facebook. Najvjerojatnije hrpu postova od različitih stranica koje ste “lajkali”, a nešto manje statuse i objave prijatelja.
Samim time, svi oni koji su administratori različitih stranica na Facebooku mogu očekivati pad “engagementa”, odnosno manju interakciju sa svojim korisnicima. Razlog zašto je to tako je što Facebook želi poboljšati “mentalno zdravlje” svojih korisnika.
Novi algoritam
Pretpostavljamo da s novim algoritmom Facebook želi smanjiti broj reklama i plaćenih oglasa, dok će se povećati prikaz postova prijatelja, obitelji i grupa u kojima se nalazite. To je jedan od razloga zašto ljudi sve manje i manje vremena provode na Facebooku, a taj trend će se i nastaviti, bez obzira na ovu veliku promjenu.
Zbog toga Facebook želi da korisnici provode kvalitetnije vrijeme na Facebooku i da povezuje korisnike s njihovim prijateljima, a ne isključivo s oglasima i raznim brendovima.
Čim je objavljena ova vijest, vrijednost Facebookovih dionica pala je za 5 posto što je otprilike nanijelo štetu Marku od oko 3.3 milijarde dolara.
Vrlo vjerojatno je i on sam podlegao pritisku koji se na njega radio. Facebook je zamišljen da povezuje ljude i to mu mora biti primarni cilj ako žele biti to što jesu, a ne guranje brendova i povećavanje njihove prodaje koju često rade preko Facebooka.
Nadalje, druga velika posljedica koju će osjetiti Facebook stranice je manja vidljivost kod korisnika (engl. reach), manje će se gledati videi koje objavljuju i smanjit će se “referral traffic” na njihove web stranice. Najviše će to osjetiti oni koji imaju malo lajkova na svojim objavama i oni koji s korisnicima ni do sada nisu imali veliku interakciju. Oni koji su imali određenu interakciju će osjetiti također smanjenje te iste interakcije.
Za kraj, vratimo se malo na mentalno zdravlje ljudi. Facebook tvrdi da su obavili određenu studiju i da su zaključili da su ljudi koji samo pasivno scrollaju kroz news feed manje sretni i zadovoljni, nego oni koji su u konstantnoj interakciji s ljudima, njihovim objavama i komentarima. I zato ova velika promjena i nastaje.
To je objavio osobno Mark Zuckerberg u svom novogodišnjem postu u kojem je rekao da želi ove godine riješiti određene problem društvenih mreža i da se korisnici žale na postove koji dolaze iz raznih kompanija.
Zato kroz par mjeseci očekujte malo drugačije iskustvo korištenja Facebooka, odnosno iskustvo koje ste imali prije nego je Facebook zatrpao vaš news feed bespotrebnim postovima. Od toga je prošlo nekih 5-6 godina, pa nas raduje ova vijest.
Piše: B.P.