Facebook je pod sve većim pritiskom javnosti zbog sadržaja, ali i algoritama koji upravljaju njime. Cijela strka započela je izborima u SAD-u kada su se pojavile masovne lažne vijesti, a sada se nastavlja raznim neprimjerenim postupcima koji nad glave korisnika stavljaju sve više sumnje u kvalitetu Facebooka.
Jasno, Facebook želi biti super mreža i trude se napraviti sve najbolje, no pitanje je koliko im to uspijeva s obzirom na ogroman broj korisnika i sadržaja koji svakodnevno nastaje na toj društvenoj mreži.
Proteklih dana puno prašine u javnosti je podigla činjenica da je Facebook korisnicima koji su pretraživali tu mrežu plasirao čudne rezultate pretrage. Naime, mnogi su naletjeli na rezultate koji su bili seksualnog karaktera, a dio njih graničio je i s pedofilijom. Kako to obično biva, korisnici su informacije o tome brzo proširili što Facebookom, što ostalim društvenim mrežama.
Ubrzo je nastala priča kako Facebook, slučajno ili ne, u prvi plan gura sadržaj upitnog karaktera i zašto se takvo što događa. Korisnici koji su naletjeli na taj problem rekli su kako je cijela stvar trajala nekoliko sati, a da se čudni rezultati pojavljuju i povremeno nakon toga. Postavlja se pitanje da li je za takav scenarij krivo vodstvo Facebooka ili složeni algoritam koji sortira i probire sadržaj koji će ponuditi korisnicima.
Bez obzira na sve, ovo je još jedna u nizu ‘grešaka’ koja se desila Facebooku posljednjih mjeseci. Čini se kako su korisnici ‘odrasli’ i kako sve ozbiljnije shvaćaju kvalitetu sadržaja na društvenim mrežama. I dok su nekada tolerirali sve i svašta, sada se žestoko bore protiv lošeg i nekvalitetnog sadržaja. I dok je tome tako, Facebook i ostale društvene mreže biti će pod velikim pritiskom javnosti. Zanimljivo će biti vidjeti kako će s time izaći na kraj i da li će to uopće moći riješiti.
No, da Facebook ima određenih problema ne vide samo krajnji korisnici, već i razni stručnjaci koji Facebook koriste na raznim drugim razinama. Naime, sustav oglašavanja kod Facebooka ima dosta grešaka koje jako nerviraju oglašivače, jer im znatno otežavaju posao. I dok Facebook juri za inovacijama i predstavlja stvari koje su prolazne, možda bi malo više pažnje trebali posvetiti uštimavanju postojećeg sustava. Problem postoji, a rješenje će nam možda stići s nekom od sljedećih nadogradnji.
Piše: M.Ž.