Evo kako na lak i jednostavan način možete optimizirati svoj LinkedIn profil i povećati si mogućnosti za pronalazak posla kakav baš želite!
Dodavanje informacija u odjeljak ”O vama” ili ”About” samo je početak. Vaš LinkedIn profil zahtijeva dublju optimizaciju, kako biste privukli najbolje prilike za posao. Ako se želite istaknuti iz gomile, nastavite čitati! U nastavku članka proći ćemo kroz provjeren metode za optimizaciju LinkedIn profila, kako biste si još više poboljšali mogućnost za pronalazak idealnog posla!
Neka vaš naslov bude bogat ključnim riječima, koje lako upadaju u oči i koje su mamac za poslodavce
Na svoj LinkedIn profil možete dodati samo naslov od 220 znakova, stoga ga nemojte trošiti na navođenje svojih skupova vještina ili različitih naziva poslova. Ovaj prostor je jako važan, jer se vaš naslov pojavljuje neposredno ispod vašeg imena i fotografije.
Nadalje, algoritam pretraživanja jako dobro iskorištava sadržaj naslova za rangiranje vašeg profila. Morate dodati naslov koji je privlačan odgovorom na ono što tražitelj traži i mora sadržavati ključne riječi, povezane s poslovima na koje se javljate. Za najbolje rezultate podijelite naslov u sljedeće odjeljke:
- Naziv radnog mjesta: točan naziv koji bi poslodavci ili lovci na kandidate tražili.
- Problem koji rješavate: navedite ono što isporučujete, jer je to ono što poslodavci žele vidjeti.
- Rezultat: rezultati koje poslodavci očekuju.
- Ovo je izborni: bilo koja potvrda vjerodostojnosti, odnosno bilo koji način na koji možete dodati na vjerodostojnosti onome što ste naveli u opisu, poput potvrde stručnosti, različitih certifikata i svjedodžbi.
Ograničite ključne riječi na jednu do dvije, po odjeljku. Nemojte pretjerivati, jer će u suprotnom to izgledati nepregledno i nabacano, a neki bi poslodavci mogli preskočiti naslove, koji su predugi a koji nemaju nikakvu dodanu vrijednost.
Neka opcija ”Featured” bude što je moguće preglednija i jasnija
Nakon što potencijalni poslodavac klikne na vaš profil, dobo bi bilo kada bi mu odmah u oči upao odjeljak pod nazivom Istaknuto, odnosno ”Featured”. Ondje možete na jednostavan način vizualno predstaviti svoj dosadašnji rad. Dok je opis odjeljka O vama važan za objašnjenje onoga što nudite, odjeljak Istaknuto ima puno bolju namjenu, jer putem njega na vizualan način možete pokazati i dokazati vašu stručnost i sposobnosti. Možete dodati svoje LinkedIn objave, web poveznice i medije.
Možete ga istaknuti, bilo da je rad koji ste istaknuli dostupan na mrežnom ili izvanmrežnom načinu pregledavanja. Dodajte i videozapise svog rada, projekte uživo, certifikate, video izjave i sve što može dodatno dati na vjerodostojnosti vašim vještinama. Čak i ako ste tek kreirali profil i ako ste početnik, možete stvoriti primjer uzorka svog rada i možete ga prenijeti ovdje.
Pokušajte dati prednost vizualnom sadržaju kao što su videozapisi i demonstracije projekata i dodajte tekstualni sadržaj samo kada je to potrebno. Kako biste dodali istaknuti odjeljak, kliknite na odjeljak Dodaj koji se nalazi ispod naslova profila i odaberite Preporučeno -> Dodaj istaknuto. Ako je Istaknuti odjeljak već dodan, kliknite na ikonu Plus (+) na vrhu odjeljka.
Dajte prioritet samo ograničenom broju vještina koje posjedujete: neka to bude između tri i pet vještina
Poslodavci i lovci na kandidate žele prvo i najprije stručnjake koji mogu riješiti specifične probleme, a ne kandidate koji su dobri u mnogo toga, no nisu izvrsni ni u čemu. Ako navedete svaku vještinu koju posjedujete, tada će se fokus vašeg profila razvodniti i neće se znato što je ono što vi kao posloprimac zapravo nudite. Poslodavci neće moći točno odrediti jeste li stručnjak za određeni zadatak ili ne, a vaš će profil biti razbacan u rezultatima pretraživanja, što će otežati rangiranje vaših vrhunskih vještina.
Kako biste postavili vrhunske vještine, prvo navedite svoje najbolje vještine, odnosno ono u čemu ste najbolji i to stavite na vrh. Nakon toga, idite na odjeljak Poslovi na LinkedInu, potražite svoje polje posla i pogledajte prvih pet do 10 popisa poslova. Pogledajte odjeljke Vještine ili Kvalifikacije na popisima, kako biste vidjeli koje su vam vještine često potrebne, a nalaze se i na vašem popisu vještina.
Odaberite tri do pet vještina od vaših najboljih vještina, ali pripazite da budu tražene. Na primjer, softverski inženjer koji traži poziciju višeg back-end inženjera u nekoj tvrtki mogao bi imati sljedeći popis vještina:
- Python
- HTML
- RESTful API Development
- PostgreSQL
- Integracija Blockchaina
Iskoristite opciju ”Otvoren za posao” ili ”Open to work” na najbolji mogući način
LinkedIn nudi dvije mogućnosti u pogledu vidljivosti za mogućnost Otvoren za posao: samo poslodavci i svi članovi LinkedIna. Iako se može činiti kao jednostavan izbor odabrati sve članove LinkedIna kada tražite priliku za posao, najbolji izbor ovisi o vašoj situaciji.
-
Svi članovi LinkedIna
Ova opcija će dodati zelenu zastavicu s natpisom ”#opentowork” na vašu profilnu sliku. Na temelju nje svi će vidjeti da ste dostupni za posao. LinkedIn algoritmi također će pokušati iznijeti vaš profil pred poslodavce, počevši od vaših prvih veza. Iako nudi najveću pokrivenost, u isto vrijeme omogućuje svima vašu otvorenost za pronalazak posla, uključujući vašeg trenutnog poslodavca i kolege. Nadalje, izlaže vas MLM raznoraznim neugodnostima, kao što su različite prijevare i slično.
-
Samo poslodavci
S ovom opcijom vaš će profil biti vidljiv samo tvrtkama koje koriste alat LinkedIn Recruiter. To je poslovni alat napravljen za srednje do velike tvrtke za zapošljavanje vrhunskih talenata. Vaš profil će se uglavnom pojaviti pred velikim tvrtkama, koje nude sjajne mogućnosti zapošljavanja.
Ako mislite da imate dovoljno iskustva u tom području i odličan portfelj koji to podupire, trebali biste odabrati ovu opciju, kako biste imali priliku kod najboljih tvrtki. Naravno, to također znači vrlo ograničen doseg i veliku konkurenciju za prva mjesta.
Prikažite samo važne certifikate
LinkedIn ima namjenski odjeljak s certifikatima, koji prikazuje vaše vještine i signalizira proaktivno učenje. Ovaj odjeljak nije samo za pokazivanje vaše stručnosti posjetiteljima, već i poboljšava rangiranje vašeg profila, jer dodaje više ključnih riječi koje bi regruti uključili u svoje pretraživanje.
Ako ste stekli certifikate koji se odnose na vaše područje, navedite ih ovdje. Čak i ako to nije mrežni certifikat, svejedno možete unijeti njegove podatke i prenijeti fotografiju/dokument. Kliknite odjeljak Dodaj profil i idite na Preporučeno -> Dodaj licence i certifikate za dodavanje certifikata.
Upotrijebite neki od dostupnih alata treće strane, kako biste optimizirali svoj LinkedIn profil
Prvi korak prema optimiziranju vašeg korisničkog profila počinje kada uvidite što je ono što nedostaje vašem profilu, kako bi on bio potpun. Iako LinkedIn ocjenjuje vaš profil, na ocjenu uvelike utječe cjelovitost profila, a ne koliko je utjecajan. Alat za analizu profila treće strane može pomoći u tome. U nastavku su navedeni najpouzdaniji alati, koji mogu analizirati vaš LinkedIn profil i preporučiti korake za njegovu daljnju optimizaciju:
- Résumé Worded LinkedIn Review: pomoću PDF-a vašeg profila daje ukupnu ocjenu različitim dijelovima vašeg profila i pomaže vam da koristite prave ključne riječi za svoje područje.
- Redact AI LinkedIn Profile Review: navedite URL svog LinkedIn profila, a ovaj alat će dati AI generiran pregled onoga što bi se moglo optimizirati i što dodati.
- Jobscan LinkedIn alat za optimizaciju: pomaže vam da usporedite svoje trenutne ključne riječi s onima koje traže poslodavci. Također možete usporediti svoj profil s popisima povezanih poslova.
Kako budete nastavili optimizirati svoj LinkedIn profil, ne zaboravite ostati aktivni i uključiti se u svoju mrežu, kako bi vaš profil ostao vidljiv u pretraživanjima i kako bi vas poslodavci lakše mogli pronaći.
Ivan Hečimović
meni to nikada nije dovelo nikoga niti jedan valjani kontakt