Utorak, 7 siječnja, 2025
PočetnaInternetDruštvene mrežeBroj “followera” na društvenim mrežama postaje gotovo nevažan

Broj “followera” na društvenim mrežama postaje gotovo nevažan


U posljednjih nekoliko godina algoritmi društvenih mreža značajno su se razvili, preusmjeravajući fokus s broja pratitelja na sofisticiranije metrike koje daju prednost angažmanu, kvaliteti sadržaja i interesima korisnika.

Ova transformacija dovela je do primjetnog smanjenja percipirane vrijednosti velikog broja pratitelja. Evo zašto.

 

Algoritamski pomaci prema sadržaju temeljenom na interesima

Moderni algoritmi društvenih mreža, poput onih na Instagramu, TikToku i čak X-u (ex-Twitter), sve više se oslanjaju na tzv. “graf interesa” umjesto na “socijalni graf”. To znači da se sadržaj prikazuje na temelju korisničkih interesa, a ne isključivo na temelju toga koga korisnici prate.

Ova promjena naglašava relevantnost sadržaja u odnosu na broj pratitelja. Na primjer, objave koje ostvaruju visok angažman (lajkove, komentare, dijeljenja) od male, ali aktivne zajednice, mogu nadmašiti objave s računa koji imaju milijune pasivnih pratitelja.

 

Kvaliteta ispred kvantitete

Algoritmi su dizajnirani da promoviraju sadržaj koji korisnike zadržava duže na platformi, što znači da se favoriziraju kvalitetne i angažirajuće objave.

Istraživanje Orbit Media Studiosa pokazuje da korisnici društvenih mreža češće dijele sadržaj koji ima praktičnu vrijednost ili izaziva emocionalne reakcije, nego sadržaj s računa koji imaju velike pratiteljske baze, ali slabiju interakciju.

Ovo sugerira da se kreatori sadržaja trebaju fokusirati na materijal koji rezonira s interesima ili emocijama korisnika, umjesto da samo povećavaju broj pratitelja.

Uloga angažmana

Metrike angažmana, poput komentara, dijeljenja i vremena provedenog na sadržaju, sada igraju ključnu ulogu u tome kako algoritmi određuju vidljivost objava.

Prema uvidima s platformi poput LinkedIna i Instagrama, objave koje potiču rasprave ili imaju interaktivne elemente često dobivaju veći algoritamski poticaj, neovisno o broju pratitelja osobe koja je objavila post. Ovaj fokus na interakciju pokazuje da manja, angažirana publika može biti vrjednija od velike, neaktivne baze pratitelja.

 

Pojava mikro-influencera

Uspon mikro-influencera, koji možda imaju manje pratitelja, ali više stope angažmana, također je pridonio opadajućoj važnosti broja pratitelja. Ti influenceri često imaju nišne publike koje su vrlo angažirane, što dovodi do boljih stopa konverzije za brendove.

Ovaj trend pokazuje da autentičnost i interakcija sa zajednicom postaju ključni pokretači vidljivosti sadržaja i utjecaja brenda.

 

Organski doseg i viralnost

Algoritmi su također dizajnirani da prepoznaju i promoviraju sadržaj s potencijalom za viralnost, bez obzira na broj pratitelja autora.

Sadržaj koji dobiva zamah putem dijeljenja i lajkova može postići značajnu vidljivost zahvaljujući algoritamskim poticajima – fenomen koji je posebno vidljiv na platformama poput TikToka, gdje novi kreatori mogu postići masovnu izloženost s jednom viralnom objavom.

 

Promjene specifične za platforme

Na platformama poput X-a zabilježen je pomak gdje čak i mali računi mogu postići visok angažman ako je njihov sadržaj relevantan i zanimljiv. Ovo je dijelom rezultat ažuriranja algoritama koji imaju cilj pružiti priliku za vidljivost svima, a ne samo onima s velikim brojem pratitelja, što ukazuje na demokratizaciju vidljivosti sadržaja.

Ne “lovite” broj pratitelja, fokusirajte se na kvalitetu

Iako su pratitelji nekada značili utjecaj i doseg, današnji krajolik društvenih mreža daje prednost tome koliko dobro sadržaj angažira korisnike. Algoritmi nagrađuju kvalitetnu interakciju, relevantnost i sposobnost informiranja ili zabavljanja, stvarajući situaciju u kojoj je posvećena, angažirana publika vrednija od velike, ali pasivne baze pratitelja.

Ova promjena paradigme zahtijeva strategiju usmjerenu na kvalitetu sadržaja, korisničku interakciju i razumijevanje specifičnih algoritamskih ponašanja kako bi se maksimalizirala vidljivost i utjecaj.

 

Piše: Boris Plavljanić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular