Gledanje sadržaja bez oglasa bilo je temelj Netflixovog marketinga godinama, a sada smo došli do trenutka kada poznati streaming servis uvodi velike promjene. Objavljen je jeftiniji plan pretplate koji sadrži oglase, a s time Netflix želi biti još bolja konkurencija Disney+ i Hulu streaming servisima.
Novi plan pretplate
Netflix je službeno objavio kako u studenom počinje novi i jeftiniji plan pretplate pod nazivom „Basic with Ads“ te će sadržavati oglase.
Postoji nekoliko njegovih važnih odrednica:
- „Basic with Ads“ imat će cijenu od 6.99 dolara i 3. studenog postat će dostupan u SAD-u
- U ovom će trenutku biti dostupan u 12 zemalja: Australija, Brazil, Kanada, Francuska, Njemačka, Italija, Japan, Južna Koreja, Mexico, Španjolska, Ujedinjeno Kraljevstvo i SAD.
- „Basic with Ads“ neće utjecati na trenutne „Basic“, „Standard“ i „Premium“ planove.
Obilježja „Basic with Ads“ pretplate
„Basic with Ads“ ima u ponudi većinu značajki trenutnog „Basic“ plana, no postoje neke razlike:
- Stvari koje ostaju iste: Korisnici će imati mogućnost gledanja široke ponude serija i filmova, personalizirano iskustvo konzumiranja sadržaja, dostupnost sadržaja na raznim vrstama TV uređaja, tableta i pametnih telefona, mogućnost promjene ili otkazivanja plana pretplate u bilo koje vrijeme.
- Stvari koje se mijenjaju: Dostupna rezolucija videa do 720p/HD (kao i kod „Basic“ plana pretplate, no radi se o graničnoj vrijednosti), u prosjeku 4 do 5 minuta oglasa i reklama po jednom satu gledanja sadržaja, smanjen broj serija i filmova koji neće biti dostupni zbog ograničenja licenciranja, bez mogućnosti preuzimanja sadržaja.
Prilika za oglašivače
Ono što je okosnica nove „Basic with Ads“ pretplate su, naravno, oglasi i radi se o pravoj prilici za oglašivače.
Obilježja „Basic with Ads“ pretplate u tom segmentu su sljedeća:
- Format oglasa – Oglasi će biti dugi od 15 do 30 sekundi te će se emitirati prije i tijekom gledanja serija ili filmova.
- Mogućnosti upravljanja oglašivača – Kako bi se pomoglo oglašivačima u pronalaženju ciljane publike, Netflix ima za njih u ponudi razne mogućnosti prilagodbe prema zemlji ili žanru. Oglašivači će također imati mogućnost onemogućavanja oglasa na sadržajima koji nisu prilagođeni brendu koji žele reklamirati (npr. sadržaji sa scenama seksa, nasiljem itd.)
- Alati za praćenje i verificiranje – Netflix je uspostavio partnerstvo s tvrtkama DoubleVerify i Integral Ad Science, a sve s ciljem da oglašivači mogu pratiti i verificirati gledanost i promet svojih oglasa i reklama počevši od prvog kvartala 2023. godine.
- Dobivanje konkretnih brojki o publici – Kako bi oglašivači na bolji način razumjeli kako Netflix može stupiti u kontakt s ciljanom publikom, koristit će se tzv. Digital Ad Ratings (DAR) alat s kojim će se moći raditi razni oblici mjerenja koji će služiti za dobivanje konkretnih brojki o kretanju gledanosti oglasa kod publike.
Na kraju se može zaključiti da će „Basic with Ads“ pretplata, prema viđenom, imati četiri velike promjene.
Kod prve se radi o cijeni jer će „Basic with Ads“ pretplata biti 3 dolara jeftinija od „Basic“ pretplate.
Druga promjena tiče se oglasa. Korisnici će vidjeti 15 do 30 sekundi oglasa i reklama prije i tijekom gledanja određenog sadržaja, a u prosjeku će to biti već spomenutih 4 ili 5 minuta po satu.
Treća promjena koju možemo uočiti je Netflixov navod o „smanjenom broju serija i filmova koji neće biti dostupni zbog ograničenja licenciranja“. Ovdje se čekaju nove informacije iz Netflixa jer se očito radi o tome kako dio sadržaja neće biti dostupan unutar novog plana pretplate s oglasima, no još uvijek nije jasno koji će to biti sadržaji. Informacije iz medija govore kako je Netflixova procjena da 5 do 10 posto naslova neće biti dostupno na „Basic with Ads“ planu pretplate.
Četvrta promjena je da korisnici ne mogu preuzimati sadržaje za offline gledanje. Ovdje treba još dodati da će gledanje sadržaja biti limitirano na jedan zaslon istovremeno kao i kod „Basic“ plana.
Ostaje nam za vidjeti koliko će „Basic with Ads“ plan pretplate biti popularan kod korisnika te hoće li faktor cijene zaista privući njihov veći broj. Zasad je veća nepoznanica ograničenost sadržaja na njemu i tek se govori o njegovoj redukciji od 5 do 10 posto , ali vjerujemo kako će se u narednom vremenu o tome dobiti više informacija.
Po pitanju oglasa može se još spomenuti kako će neke njihove kategorije biti zabranjene. Politički oglasi, reklamiranje oružja, duhana i razni oblici promocije „brzog bogaćenja“ neće naći svoje mjesto na Netflixu.
Netflix vjeruje da će s novom pretplatom doći do novih korisnika i da će upravo cijena biti faktor razlike. U srpnju ove godine poznati streaming servis je objavio kako je u drugom kvartalu došlo do gubitka od gotovo milijun gledatelja, a ovakav kontinuitet nepovoljnih događanja uzrokovao je pad u tržišnoj vrijednosti tvrtke za frapantnih 65 posto tijekom jednogodišnjeg razdoblja.
Uvođenje jeftinije pretplate uz oglase Netflixov je pokušaj za dobivanje novih korisnika, ali i potez s kojim uprava poznatog streaming servisa namjerava vratiti sve ostale korisnike koji su otišli.
Nova pretplata nažalost još nije dostupna u Hrvatskoj, no vjerujemo da bi se to moglo dogoditi do kraja godine.
Piše: Ervin Mičetić