Tvrtku Google su neke europske zemlje prisilile na promjenu poslovne politike kad su u pitanju privatnost korisnika i omogućavanje kolačića. Točnije, radi se o jednoj zemlji – Francuskoj. Francuska agencija za zaštitu privatnosti podataka, poznata pod kraticom CNIL (Commission nationale de l’informatique et des libertes), spada pod najstroža regulatorna tijela unutar Europske unije. Takav status dokazala je već početkom ove godine kada je Google kažnjen sa 150, a Facebook sa 60, milijuna eura jer su korisnicima otežavali odbijanje kolačića.
Agencija je zapravo bila otkrila kako web stranice Googlea, YouTubea i Facebooka namjerno ne olakšavaju korisnicima odbijanje kolačića pošto je suprotna radnja, njihovo prihvaćanje, znatno lakše dostupna. Za prihvaćanje kolačića dovoljan je klik na jedan gumb, dok jednako rješenje za njihovo odbijanje ne postoji.
Agencija je tehnološkim divovima dala rok od 3 mjeseca unutar kojeg moraju provesti zatražene izmjene, a rigoroznost sankcija pokazuje odredba o penalizaciji od 100.000 eura dnevno po danu kašnjenja.
Google je svakako ozbiljno shvatio upute regulatorne agencije i službeno objavio da će svi korisnici u Europi koji posjećuju Google Search, druge Googleove stranice ili YouTube imati novu mogućnost trenutnog odbijanja svih kolačića. Ovo se odnosi na redovno prijavljene korisnike i na one koji koriste Incognito Mode.
Ovo ažuriranje postalo je već dostupno početkom ovog mjeseca na YouTubeu, a kasnije će također biti dijelom svih Googleovih stranica. Korisnicima će se s njime prilikom odabira kolačića omogućiti izbor klika na „Reject all“ ili „Accept all“ gumbove koji će biti dostupni odmah na početnom zaslonu i na odabranom jeziku.
Google je također objavio kako će novi „Reject all“ gumb u ovom trenutku odmah postati dostupan za korisnike u Francuskoj, a u narednom vremenu njegova upotreba omogućit će se u Ujedinjenom Kraljevstvu, Švicarskoj te zemljama unutar Europskog gospodarskog prostora, što uključuje i Hrvatsku.
Ista promjena u SAD-u zasad uopće nije na vidiku jer američki zakon nisu ni približno strogi poput onih europskih, a čini se kako će do daljnjega tako i ostati.
Google je u svojoj službenoj objavi još dodao kako je s promjenom koja je vezana uz kolačiće napravljena još veća promjena u kompletnoj infrastrukturi njihovih servisa, a isto je utjecalo i na stvaratelje web sadržaja koji koriste Googleove servise za poslovanje i stjecanje financijske dobiti.
Piše: Ervin Mičetić