Lažne vijesti pridobile su jako puno medijske pažnju u proteklom razdoblju. Možemo reći kako je cijela strka oko lažnih vijesti započela nakon pobjede Trumpa na izborima, gdje su mnogi njegovu pobjedu označili kao produkt lažnih vijesti koje su kolale internetom.
Ustali su se tada mnogi na noge i jasno istaknuli kako su lažne vijesti veliki problem današnjih online medija, i kako se stvari moraju početi mijenjati.
I dok je u središtu problema ponajviše bio istaknut Facebook, oni su se nekako ogradili od cijele priče i istaknuli kako su korisnici ti koji stvaraju i dijele sadržaj na mreži.
Najnovija nastojanja Facebooka idu u smjeru eliminiranja lažnih vijesti, ali se u Facebooku ne libe priznati kako je pred njima iznimno zahtjevan i dugotrajan proces.
S druge strane, u borbu s lažnim vijestima krenuo je i Google. Ova najpoznatija svjetska tražilica, borbu s lažnim vijestima odlučila je sprovesti na način da će se provjeravati identičnost informacija.
Cilj je da Google ostvari blisku suradnju s velikim medijskim kućama, koje će sloviti kao pouzdan partner koji dijeli samo istinite vijesti. Na temelju tih ‘istinitih’ informacija, Google bi trebao ocjenjivati ostale informacije koje će se pojavljivati na internetu.
Kvaliteta, odnosno istinitost informacija prikazivat će se kao argument koji će stajati uz pojedini rezultat nakon što vam tražilica izbaci određene podatke.
Iako u teoriji ovo zvuči kao kvalitetan potez, pitanje je da li će se to odraziti i u stvarnosti jer broj informacija koje se javljaju na internetu jest ogroman.
Piše: D.Ž.