PočetnaInternetDigitalni medijiDolazi li novo razdoblje za Netflix pretplate? Novim potezima popularni streaming servis...

Dolazi li novo razdoblje za Netflix pretplate? Novim potezima popularni streaming servis želi uvesti red kod dijeljenja podataka. Koji je razlog ovih iznenadnih promjena?


Hoće li Netflix zaista prestati tolerirati dijeljenje korisničkih računa? Ovo je možda jedno od krucijalnih pitanja za ljubitelje popularnog streaming servisa.

Danas kada se sve plaća i kada cijene proizvoda i usluga neumoljivo rastu, vi kao korisnik imate u bilo kojem trenutku priliku zamoliti prijatelja za njegove korisničke podatke na Netflixu i na taj način jednostavno besplatno gledate najekskluzivnije naslove.

Netflix je godinama ignorirao ovakav način slobodnog dijeljenja podataka i sada se nekako čini da prema navedenom trendu usmjerava pažnju. Promjena Netflixove perspektive dolazi u trenutku kada kao servis stagnira u rastu, a budžet za godišnju produkciju sadržaja postaje sve veći.

Možda značenje ovih riječi neki nisu razumjeli? Netflixu je potreban novac.

Tvrtka je ovog tjedna objavila da će testirati modele koji bi trebali rezultirati s prestankom dijeljenja podataka korisničkih profila.

Kao dio ovog testiranja, i kao svojevrsni početak promjene perspektive, započela je ponuda za korisnike u Čileu, Kostariki i Peruu koji mogu dodati još dva člana na svoj korisnički profil za dodatna 3 dolara na iznos mjesečne pretplate.

NETFLIX preko vpn-a

Chengyi Long, Netflixov direktor produkcijske inovacije, je u nedavnom intervjuu izjavio kako je prijašnji način korištenja pretplate i dijeljenja korisničkih podataka iznimno popularan, no istodobno je stvorio određeni vid zbunjenosti oko toga kako se i na koji način Netflix može dijeliti. Rezultat opisanog trenda je da su se, prema njegovim riječima, podaci korisničkih profila dijelili među kućanstvima, a to je na kraju utjecalo na mogućnosti tvrtke da investira u produkciju novih serija i filmova za svoje pretplatnike.

Zanimljivo je gledati kako se promijenio stav prema pojavi koju su nekad čelnici Netflixa označavali kao „pozitivnu stvar“.

Netflix je u tehničkom smislu zapravo cijelo vrijeme branio korisnicima dijeljenje svojih profila, ako se pogledaju uvjeti korištenja na službenoj web stranici, no sada nalazi načine kako da to zaista primijeni u praksi.

Netflix definitivno razmatra kako doći do još dodatnog novca i zanimljivo je pogledati sljedeću tablicu u kojoj možemo primijetiti tijek poskupljenja usluge:

CIJENA Siječanj 2022. Listopad 2020. Siječanj 2019. Listopad 2017. Listopad 2015. Travanj 2014. Travanj 2013. 2011. godina
Premium pretplata (4K, četiri zaslona) 19.99 $ 17.99 $ 15.99 $ 13.99 $ 11,99 $ 11.99 $ 11.99 $
Standard pretplata (HD, dva zaslona) 15.49 $ 13.99 $ 12.99 $ 10.99 $ 9.99 $ 8.99 $ 7.99 $ 7.99 $
Basic (nema HD-a, 1 zaslon) 9.99 $ 8.99 $ 8.99 $ 7.99 $ 7.99 $ 7.99 $

 

U tablici je vidljiv trend rasta cijena usluge Netflix pretplate kroz godine, što je razumljivo kad se uzmu u obzir povećanja troškova produkcije s kojima su se financirali svi filmski naslovi ili serije koje smo s nestrpljenjem čekali i gledali.

Ova godina zaista je godina velikih turbulencija na svim tržištima, a isto nije zaobišlo ni streaming servise te se Netflix odlučio na dodatno povećanje cijene pretplate. Najbolje iskustvo gledanja Netflixa, popularni Premium paket, sada je već došao do psihološke granice od 20 dolara.

Mnogi će sada komentirati promjenu Netflixove perspektive prema dijeljenju korisničkih profila, kritizirat će kontinuirani rast cijena, ali uvijek se zaboravlja što Netflix odvaja od konkurencije – prodaja oglasnog prostora.

Na Netflixu nema reklama ni ciljanih oglasa i ovaj popularni streaming servis ne služi se trikovima koje koristi konkurencija. Ovdje se slobodno može spomenuti Disney Plus koji pretplatnicima daje mogućnost nešto jeftinije cijene pretplate ako se odluče na opciju prikaza reklamnih blokova i oglasa tijekom gledanja sadržaja.

Netflixov fokus na smanjenje dijeljenja korisničkih profila samo je pokušaj da se dobije još novih pretplatnika. Procjene računaju da bi se s uvođenjem spomenutog iznosa za dodavanje pretplatnika moglo raditi o njihovom povećanju za 10 do 20 milijuna samo na američkom tržištu.

Također je važno napomenuti kako je Netflix namjeravane promjene samo imenovao kao „testiranje“. Ovdje se ne radi o nekom naglom obliku zabrane ili provođenju strogih kontrola, već o testiranju adekvatnog modela koji bi korisnicima pružio pogodnosti koje se mogu steći na formalni način, uz manju nadoknadu na računu mjesečne pretplate.

Isto tako ćemo vidjeti što nakon ovog slijedi. Postoji realna mogućnost da se ovi oblici alternativnih strategija nastave pa se mogu potencijalno mogu očekivati provjere prijava na korisničke račune koje se događaju van kućanstava.

Riskira li Netflix s ovim potezom povjerenje korisnika? Može se reći da postoji određena opasnost u tom smislu jer streaming usluge žive na popularnosti i takvim potezom Netflix lako može odbiti dio korisnika.

Dobar je potez što je testiranje nadoplata za dodatne korisnike krenulo u samo tri zemlje gdje će se vidjeti koliki će biti odaziv i hoće li se uopće uzeti u obzir mogućnost korištenja usluge prema pravilima servisa, uz manju nadoplatu.

Vrijeme će pokazati brojke, no zapravo pravo testiranje (ako do njega dođe) bit će na američkom i europskom tržištu te će reakcije ovih korisnika jasno pokazati koliko je prihvaćena nova Netflixova strategija.

Pitanje je ako je Netflix radio grešku od početka jer je veliki broj korisnika već naviknut na dijeljenje korisničkih profila i čak i cifra od 3 dolara mjesečno za dodatne korisnike može se vrlo lako zanemariti ako postoji mogućnost korištenja iste usluge besplatno.

Provođenje pravila od početka korisnike navikne na slijeđenje uvjeta korištenja, a naknadni pokušaj uvođenja reda vrlo lako pokrene nezadovoljstvo i beneficiju koja je zapravo bila ilegalna promatra se kao nešto što je korisniku oduzeto.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular