Možda i najveća noćna mora svakog vlasnika ”pametnih” uređaja, bilo da se radi o pametnim telefonima ili tabletima jest to da se njegov uređaj ne želi uključiti. Kliknete (ili pritisnete) na tipku kako biste uključili svoj uređaj. Pričekate nekoliko trenutaka. Pokušate ponovno no ništa se ne dogodi.
Umjesto da vidimo logo uređaja i nakon toga naslovni ekran, sve što na svojim uređajima tada vidimo su crni, beživotni ekrani koji pokazuju da nešto nije u redu. Nakon početnog šoka i milijuna pitanja od kojih je najčešće ”što sad ne valja”? jedino što nam preostaje jest da pokušamo potražiti rješenje.
Android uređaji koji se ”ne žele” uključiti su jedan od problema s kojima se susreću neki od vlasnika ovih vrsta pametnih telefona i tableta. Što najčešće može uzrokovati ”zatajenje” pametnih telefona, to jest što vrlo često može biti uzrok toga da se možda i vaš Android uređaj ne želi uključiti te koja su rješenja za ove probleme pročitajte u nastavku.
Problemi s punjenjem ili jednostavno, prazna baterija
Ovo je jedan od najčešćih uzroka mnogobrojnih i različitih problema, no iz razloga što je toliko očigledan puno puta na ovu mogućnost obratimo pozornost na kraju. U slučaju da prije nikada niste primijetili nikakav problem u pogledu lošeg rada ili nekakvih kvarova s vašim uređajem, možda je problem baš u tome. Možda je jednostavno baterija na vašem uređaju prazna.
Provjerite utore na svome uređaju
Najprije od svega napravite ono što je najlogičnije. Jeste li napunili svoj uređaj? U slučaju da je baterija uređaja do kraja prazna (to jest da je na nuli) nećete moći uključiti svoj uređaj niti na sekundu. Nadalje, je li punjač za vrijeme punjenja uređaja bio možda samo djelomično uključen u utičnicu?
Problem s prljavštinom i prašinom
OK, punjač je pravilno i do kraja utaknut u utičnicu kao i u USB utor u vaš uređaj. No ipak kako bi se uređaj mogao normalno i ispravno puniti potrebno je da USB utor uređaja bude čist od bilo kakvih prljavština ili prašine. S vremenom se taj mali USB utor isto tako zna zaprljati što može predstavljati probleme kod punjenja uređaja ili kada pokušavate recimo preko USB-a spojiti svoj Android uređaj na računalo.
S obzirom na to da je USB utor dosta osjetljiv dio uređaja, pazite kako ga čistite. Najbolje bi bilo da ga nježno brišete sa nekom tankom i isto tako nježnom tkaninom koja neće ostavljati čestice. Još bolje je ispuhivanje prljavštine uz pomoć kompresiranog zraka.
Što ako je problem u kabelu?
USB kabeli za punjenje uređaja su nažalost dosta poznati po tome što se znaju pokvariti, što onda uzrokuje neispravno punjenje uređaja. To radi li kabel vašeg punjača ispravno (ili radi li vaš punjač ispravno, u slučaju da je adapter mehanički spojen s kabelom) možete najjednostavnije provjeriti na način da njime pokušate puniti neki drugi uređaj.
Ako problem i dalje perzistira znači da je problem u kabelu. Dobra stvar je što danas postoji vrlo velik izbor kabela koje možete kupiti što u internetskim trgovinama što u raznoraznim prodavaonicama električne opreme.
Probajte prekinuti strujni krug unutar uređaja
Dosta nas je imalo problema s time da nam se uređaji jednostavno ”smrznu”. Ekran ne odgovara na podražaje, što god da kliknemo ili stisnemo ne radi i uređaj jednostavno bude smrznut. Ovaj problem se dosta lako i na jednostavan način može riješiti kod uređaja koji imaju bateriju koja se može izvaditi. Jednostavno otvorite stražnju stranu uređaja, izvadite bateriju, pričekate nekoliko sekundi i nakon toga bateriju ponovno stavite na za to predviđeno mjesto.
U slučaju da vaš uređaj nema bateriju koja se može izvaditi (to jest ako vaš uređaj ima ”non-removable” bateriju) strujni krug možete prekinuti na način da pritisnete i držite tipku za uključivanje petnaestak sekundi (obično je potrebno držati između 15-30 sekundi).
Provjerite stanje baterije svog uređaja
Vijek trajanja baterije na svakom uređaju s vremenom opada. Ako ovome pridodamo i padove uređaja, činjenicu da ste na svoj uređaj nedavno prolili pivo ili da vam je eto uređaj nekako ostao u jakni u automobilu, dok je vani bilo -15, sve ovo djeluje na vijek trajanja baterije.
Kako možete provjeriti stanje baterije vašeg uređaja? Jednostavno. Uključite uređaj u struju i pričekajte malo. Ako vidite ikonu baterije, sve je u redu. Ako vidite da ikona treperi i ako je ona crvene boje, to znači da je baterija u redu, ali da sadrži premalo energije za rad. U tom slučaju ostavite svoj uređaj neka se puni barem pola sata. Ako ne vidite nikakvu ikonu baterije to znači da je baterija vašeg uređaja ”mrtva” i da ju trebate zamijeniti.
Možda je problem i u ekranu
Naravno, stvar može biti i u tome da se vaš uređaj zapravo puni, a da vi to ni ne znate, a ne znate zato što je ekran na vašem uređaju pokvaren. No ono što je dobro jest to da vrlo lako možemo saznati je li ekran uređaja zaista pokvaren ili ne.
Držite tipku za uključivanje uređaja 30 sekundi i nakon toga pričekajte barem dvije minute dok se ne dovrši postupak podizanja Android OS. Nakon toga nazovite svoj uređaj s drugog uređaja. Ako se čuje zvuk, ali nema vizualnih znakova da vas netko zove problem je u ekranu vašeg uređaja. Ako se ne čuje ni zvuk poziva, probajte s drugim potencijalnim rješenjima.
Upotrijebite svoje Windows računalo za otklanjanje problema
Ako se vaš Android uređaj i dalje ne želi pokrenuti ono što možete učiniti jest pokušati ga bootati korištenjem računala. To možete učiniti na idući način:
- Preko USB kabela spojite svoj uređaj s računalom
- Neka se tako uređaj puni oko 20 minuta
- Odspojite kabel s vašeg uređaja
- Ponovno spojite kabel s vašim uređajem 10 sekundi nakon što ste ga odspojili
- Neka se vaš uređaj puni još pola sata
- Pritisnite i držite tipku za uključivanje uređaja 5 sekundi
- Na ekranu idite na Restart
- U slučaju da ne vidite ”Restart” držite tipku za uključivanje uređaja još 30 sekundi
Resetirajte svoj Android uređaj
Možda je stvar u tome da se vaš uređaj da uključiti ali ne može proći kroz postupak podizanja sustava (što znači da je možda problem u pokvarenoj nadogradnji za operacijski sustav). Ako vam se to dogodi pokušajte resetirati svoj uređaj.
Resetirati Android uređaj možete preko načina za oporavak ili ”Recovery Mode”. Evo i kako.
- Pritisnite i držite tipku za uključivanje zajedno sa tipkom za stišavanje nekoliko sekundi sve dok vam se na ekranu ne pojavi Android logo.
- Tipke za pojačavanje i stišavanje koristite za navigaciju kroz način za oporavak.
- Pritisnite tipku za uključivanje.
- Uz pomoć tipki za stišavanje/pojačavanje idite do opcije ”Wipe Data” ili ”Factory Reset” i kada dođete do njih pritisnite tipku za uključivanje. Nakon toga odaberite opciju ”Yes – Erase All Data” i pritisnite tipku za uključivanje za potvrdu ove akcije.
Brisanje, odnosno resetiranje uređaja potrajat će nekoliko minuta. U slučaju da vam ni ova metoda ne uspije vrlo je vjerojatno da imate neispravan uređaj koji se može popraviti kod ovlaštenog servisera (ili ako to ne želite i ako nemate jamstvo na uređaj trebat ćete kupiti novi).
Piše: N.P.