Iako su SMS-ovi nešto što sve veći broj korisnika koristi sve rjeđe, ipak se radi o mogućnosti za koju je dobro da funkcionira. Jer, nikada se ne zna kada ćete na svoj uređaj primiti neki SMS koji je važan, za koji biste željeli da ga možete otvoriti i pročitati.
No, ponekad se zna dogoditi da Android uređaj ne može primati SMS-ove. Uzroka za ovaj problem može biti više. No, ono što je dobro jest to što je ovakav problem vrlo često rješiv. U nastavku ovoga članka reći ćemo nešto o tome kako ukloniti problem, koji se odnosi s činjenicom da Android uređaj ne može primati SMS poruke.
Provjerite direktorij za blokirane poruke ili ”spamove”
Možda se pitate zašto ne dobivate tekstualne poruke kada je problem u tome što se one filtriraju u zaseban i skriveni direktorij. Vaša SMS aplikacija može automatski proslijediti sve tekstualne poruke od pošiljatelja koje blokirate ili onih koji se smatraju neželjenom poštom, u slučaju da imate uključenu zaštitu od neželjene pošte. Sve te poruke mogu otići u direktorij neželjenih poruka.
Pod pretpostavkom da je Google Messages vaša preferirana aplikacija za razmjenu poruka, svoje filtrirane poruke možete pregledati tako što ćete kliknuti na profilnu sliku ili tekst u gornjem desnom kutu. Nakon toga odaberite Spam & blocked. Ako koristite Truecaller ili bilo koju drugu Android aplikaciju za razmjenu SMS poruka, koraci koje trebate slijediti mogu biti drugačiji. A
ko ne primate poruku od određenog pošiljatelja, možda ste blokirali njegov ili njezin broj. Google poruke ne pohranjuju tekstove blokiranih kontakata u direktorij neželjene pošte. U slučaju da se neki kontakt blokirali, deblokirajte ga i nakon toga biste trebali najnormalnije primati tekstualne poruke sljedeći puta, kada vam pošiljatelj pošalje poruku s tog broja.
Očistite prostor za pohranu
Moderni pametni telefoni uglavnom dolaze s velikom količinom prostora za pohranu, što znači da memorija ne bi trebala biti problem. No, ako u svoj uređaj gomilate multimedijske sadržaje i ako ste popunili pohranu telefona, vaš uređaj neće primati nove poruke. Ako je to problem, vaš Android telefon će vas obavijestiti da se poruke neće slati niti primati, sve dok ne bude dovoljno prostora za pohranu.
Jedino rješenje ovdje jest čišćenje prostora za pohranu. To možete obaviti ako odete u Postavke -> Pohrana. Ovdje možete dobiti jasan uvid u raščlambu upotrebe pohrane vašeg uređaja. Odaberite kategoriju za pregled i brisanje nepotrebnih stavki. Ne bi bilo loše obrisati ni one videozapise koje ste snimali u 4K rezoluciji, a koji vam možda nisu tako važni. No prije brisanja, poželjno je napraviti i sigurnosnu kopiju podataka.
Jeste li slučajno nenamjerno uključili Zrakoplovni način rada?
Zrakoplovni način rada automatski isključuje vaše mobilne podatke, što znači da ne možete slati niti primati tekstualne poruke. Iako je ovo očito, nekad se zna dogoditi da slučajno uključimo Zrakoplovni način rada, a da toga možda nismo ni svjesni. Zato bi bilo dobro provjeriti niste li slučajno uključili Zrakoplovni način rada. Ako jeste, isključite ga.
Najčešće, kada je Zrakoplovni način rada omogućen, ikona zrakoplova će se prikazati na statusnoj traci vašeg Android telefona. Ta statusna traka bit će vidljiva ako, dok je uređaj na prvom ili ”Home” zaslonu, povučete prstom odozgor prema dolje. Ako ne možete vidjeti prekidač za Zrakoplovni način rada, ponovno povucite prema dolje s vrha i dodirnite ikonu zrakoplova kako biste je onemogućili ako je omogućena. Ako ste prilagodili izbornik brzih postavki i uklonili prekidač za Zrakoplovni način rada, ovoj mogućnosti možete pristupiti ako odete u Postavke -> Mreža i internet.
Ima li vaš Android uređaj dovoljno signala?
U slučaju da Zrakoplovni način rada nije omogućen, a vi i dalje ne možete primati SMS poruke, razlog za to može biti loš signal, odnosno loša spojivost. Android pametni telefoni i tableti obično prikazuju status vaše mreže pomoću različitih simbola Android statusne trake. Jedan od načina kako možete potvrditi status spojivosti na mrežu jest kroz provjeru simbola na statusnoj traci. Ako nema indikatora signala ili ako je prikazana samo jedna trakica u gornjem desnom kutu, vjerojatno imate problema s mobilnom mrežom ili sa signalom.
Ovom problemu možete doskočiti tako što ćete omogućiti Zrakoplovni način rada na nekoliko sekundi i nakon toga ga onemogućite. Druga je mogućnost ponovno pokretanje uređaja, budući da se većina problema s pametnim telefonom može riješiti ponovnim pokretanjem. U slučaju da i dalje imate problema sa slanjem i primanjem SMS-ova, pokušajte sljedeće rješenje.
Resetirajte mrežne postavke svog uređaja
Još jedno potencijalno rješenje, koje možete pokušati odnosi se na resetiranje mrežnih postavki. To može pomoći u rješavanju neočekivanih problema sa signalom i mrežom, s kojima se možda suočavate. Iako ponovno postavljanje ovih opcija može zvučati kao nešto što je komplicirano, zapravo nije. Samo slijedite korake koje ću navesti u nastavku.
- Otvorite aplikaciju Postavke na telefonu i odaberite Sustav.
- Dodirnite ”Reset options”, a zatim odaberite ”Reset Mobile Network Settings”.
- Dodirnite ”Reset Settings”. Od vas će se možda tražiti unos lozinke svog telefona za nastavak.
- U konačnici dodirnite opciju, koja se nalazi na sljedećoj stranici za potvrdu, odnosno kliknite na ”Reset Settings”.
Ako posjedujete Samsung Galaxy pametni telefon ili tablet, opciju za resetiranje pronaći ćete ako odete u Postavke -> Opće upravljanje ili ”Settings -> General management”.
U slučaju da ste se prebacili sa iPhonea na Android, isključite iMessage
Ako ste se nedavno prebacili sa iOS-a na Android, trebate isključiti iMessage. Budući da iMessage službeno nije dostupan na Androidu, trebat ćete koristiti iPhone kako biste onemogućili ovu uslugu. Iz Googlea tvrde kako je onemogućavanje iMessagea važno jer, ako je ova mogućnost omogućena, to može dovesti do toga da se vaše SMS poruke nastave slati na iPhone, kojeg ste ranije koristili.
Aplikaciju iMessage na svom iPhoneu možete onemogućiti tako što ćete otići na Postavke -> Poruke. Ondje jednostavno isključite iMessage.
Ažurirajte aplikaciju za slanje i primanje poruka
Ako i dalje ne možete primati tekstualne poruke na svoj telefon, još jednom provjerite svoju aplikaciju za slanje poruka, jer možda postoje neke greške koje onemogućavaju pravilan rad aplikacije. Isto tako, ažurirajte aplikaciju, budući da ažuriranja vrlo često donose, osim boljeg rada aplikacije i ispravljanje grešaka, s kojima su se borile prethodne verzije.
Najjednostavniji način za ažuriranje aplikacija jest putem Googleove Play Trgovine. Dodirnite ikonu svog profila u gornjem desnom kutu i odaberite Upravljanje aplikacijama i uređajem -> Dostupna ažuriranja, odnosno ”Manage apps & device > Updates available”. Ondje će vam se pokazati sve aplikacije za koja postoje dostupna nova ažuriranja. Kliknite na Ažuriraj pored svoje aplikacije za razmjenu poruka i pričekajte dok se aplikacija ne ažurira. Ovo bi trebalo riješiti problem koji se odnosi na nemogućnosti primanja SMS-a na vaš Android uređaj.
Piše: Ivan Hečimović