PočetnaHelpdeskŠto znači greška unutar Windowsa pod nazivom ''The User Profile Service Failed...

Što znači greška unutar Windowsa pod nazivom ”The User Profile Service Failed the Logon”?


I još važnije pitanje: kako otkloniti ovu grešku?

Ovo je vrlo nezgodan problem, koji se u sustavima Windows 10 i 11 može pojaviti zbog više uzroka. Osim toga, ako ste doživjeli ovaj problem, on vjerojatno ima veze s datotekom pod nazivom NTUSER.DAT. U nastavku ovog članka reći ćemo nešto više o tome kako možete popraviti ovaj problem.

 

Advertisement

Potrebno je ostvariti pristup korisničkom računu s administratorskim pravima

Prvo što biste trebali je omogućiti ugrađeni administratorski račun, pogotovo ako se ne možete prijaviti pomoću svog računa. Razlog zašto je ovo važno jest taj što niti jedno potencijalno rješenje nećete moći izvršiti bez ovog skrivenog računa.

Tradicionalne metode za omogućavanje administratorskog računa sada neće funkcionirati. No, možete koristiti Windows Recovery Environment (WinRE) za pristup Command Promptu i izmjenu registra kako biste omogućili ovaj korisnički račun.

winre-alati

Jedna napomena: prije nego što nastavite dalje, ručno napravite sigurnosnu kopiju datoteka registra sustava. To možete učiniti uz pomoć opcije ”Export” koja se nalazi u uređivaču registra ili Registry Editoru. Nakon što ste napravili sigurnosnu kopiju datoteka registra sustava, nastavite dalje.

Uključite WinRE i učinite sljedeće:

  • Kliknite na tipku za uključivanje.
  • Držite tipku Shift i kliknite na opciju Restart.
  • Nakon što se vaše računalo ponovno pokrene, kliknite na Nastavi.
  • Odaberite Rješavanje problema ili Troubleshoot.
  • Odaberite Advanced Options – Command Prompt.
  • Unutar Command Prompta unesite unos regedit i pritisnite Enter.
  • Nakon toga unutar Uređivača registra idite na HKEY_LOCAL_MACHINE.
  • Idite na File – Load Hive.
  • Odaberite This PC.
  • Kliknite na Windows – System32 – config.
  • Sada pronađite datoteku SAM i dva puta kliknite na nju.
  • Idite do REM_SAM i kliknite na OK.
  • Idite do idućeg ključa unutar registra:

HKEY_LOCAL_MACHINE\REM_SAM\SAM\Domains\Account\Users\000001F4

  • Dva puta kliknite na F binarnu vrijednost.
  • Idite na 00000038 vrijednost, koja se nalazi u prvom stupcu.
  • Izmijenite vrijednost 11 u drugom stupcu reda 00000038 do 10.
  • Kliknite na OK i nakon toga zatvorite Uređivač registra.
  • Izađite iz Command Prompta.
  • Kliknite na Continue kako biste pokrenuli računalo do zaključanog zaslona. Pokazat će vam se dodatni administratorski račun.

boot to safe mode

Pokrenite unutar sigurnog načina rada

Nakon što omogućite ugrađeni administratorski račun, pokrenite Windows u sigurnom načinu rada. Ovaj način rada pokreće Windows s minimalnim mogućnostima i programima, odnosno samo s onim programima i mogućnostima koji su mu potrebni za funkcioniranje. Evo kako možete svoje računalo pokrenuti u sigurnom načinu rada:

  • Uključite svoje računalo onako kako biste to obično učinili.
  • Kada računalo dođe do dijela u kojem piše ”Sign in”, držite tipku Shift, idite na Power – Restart.
  • Odaberite Rješavanje problema, odnosno Troubleshoot.
  • Kliknite na Advanced Options – Startup Settings – Restart.
  • Nakon što se računalo ponovno pokrene, kliknite na Siguran način rada s mrežnim postavkama, odnosno na ”Safe Mode with Networking”.
  • Nakon što ste to odabrali, vaše će se računalo ponovno pokrenuti u Sigurnom načinu rada.
  • Logirajte se sa administratorskim korisničkim računom i nakon toga nastavite s potencijalnim rješenjima, koja ću napisati u nastavku. Ako jedno potencijalno rješenje ne upali, samo idite dalje, sve dok jedno ne upali.

  1. Zamijenite NTUSER.DAT datoteku

Datoteka NTUSER.DAT pohranjuje podatke o vašem korisničkom računu. No, ako se iz bilo kojeg razloga ošteti, trebat ćete zamijeniti tu datoteku. Prijavite se na administratorski račun koji ste prethodno omogućili, a nakon što to učinite, učinite sljedeće:

  • Pritisnite tipke Win i E kako biste otvorili File Explorer.
  • Kliknite na View – Show – Hidden Items.
  • Otvorite datoteku pod nazivom Default. Desnim klikom miša kliknite na NTUSER.DAT i preimenujte ga u NTUSER.DAT.OLD.
  • Kliknite na Backspace. Idite u datoteku Administrator i kopirajte NTUSER.DAT.
  • Ponovno se vratite u datoteku Default i ondje zalijepite NTUSER.DAT.
  • Ponovno pokrenite svoje računalo kako biste primijenili sve promjene.

sfc scannow

  1. Uz pomoć SFC alata skenirajte svoje računalo u potrazi za neispravnim i pokvarenim datotekama

Najvjerojatniji razlog pojave problema pod nazivom ”User Profile Service Failed the Logon” je neka pokvarena ili neispravna datoteka. Ta datoteka može raditi neispravno ili jednostavno se može pokvariti iz više razloga. Čak i ako naglo nestane struje i to može uzrokovati pojavu jako puno problema na računalu, pa čak može dovesti i do ovakvog problema.

Ono što je dobro u vezi Windowsa 10 i 11 je to što ova dva operativna sustava u sebi sadrže pomoćne alate, uz pomoć kojih možete pronaći i zamijeniti neispravne datoteke ispravnima te tako vratiti potpunu funkcionalnost svoga računala. Jedan od tih alata je takozvani SFC ili System File Checker, kojeg možete pokrenuti putem Command Prompta.

Evo kako možete pokrenuti SFC:

  • Otvorite Command Prompt sa administratorskim privilegijama.
  • Unutar Command Prompta unesite unos sfc/scannow i pritisnite Enter.
  • Nakon što ste ovo unijeli, SFC će skenirati vaše računalo u potrazi za bilo kakvim neispravnim datotekama. Ukoliko ih pronađe, automatski će ih označiti i popraviti ili zamijeniti.
  • Nakon što SFC obavi svoje, ponovno pokrenite svoje računalo i ponovno se pokušajte logirati.

Windows System Restore

  1. Vratite svoje računalo u jedno od prošlih stanja, kada niste imali ovaj problem

Alat pod nazivom System Restore omogućit će vam vraćanje sustava u jednu od prijašnjih točaka rada, odnosno kada je sve radilo normalno i kada niste imali ovaj problem. No prije nego što nastavite, trebate imati na umu da alat System Restore ili Vraćanje sustava nije omogućen prema zadanim postavkama, što znači da ste trebali ili sami kreirati točke oporavka ili ste mogli namjestiti da Windows sam kreira točke oporavka.

U slučaju da ste kreirali barem jednu točku za oporavak prije pojave ove greške, evo što trebate učiniti:

  • U isto vrijeme pritisnite tipke Window i R kako biste pokrenuli dijaloški okvir Run.
  • Unutar tog dijaloškog okvira unesite unos rstrui.exe i pritisnite Enter.
  • Kliknite na Sljedeće i odaberite jednu od točaka opravka.
  • Sada samo slijedite upute koje ćete dobiti na zaslonu i kliknite na Završi.
  • Windows će se vratiti na jednu od ranijih točaka rada, prije nastanka ovog problema, što znači da biste se trebali logirati bez ikakvih problema.

 

  1. Omogućite uslugu korisničkog profila

U određenim slučajevima, sama usluga korisničkog profila može biti onemogućena. Za to je obično odgovorna neka od aplikacija treće strane. No srećom, ovu uslugu možete omogućiti pokretanjem jednostavne naredbe u Command Promptu:

  • Za početak pokrenite svoje računalo u Sigurnom načinu rada.
  • Idite u Start, ondje unesite cmd. Unutar rezultata pretraživanja, desnim klikom kliknite na Command Prompt – Run as Administrator.
  • Unutar Command Prompta unesite unos sc config ProfSvc start= auto i nakon toga kliknite na Enter.
  • Nakon ovoga unesite unos sc start ProfSvc i pritisnite na Enter.
  • Zatvorite Command Prompt i ponovno pokrenite svoje računalo.

Ivan Hečimović


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -
Advertisement

Most Popular