PočetnaHelpdeskMoj pametni telefon se ne želi puniti! Kako mogu riješiti ovaj problem?

Moj pametni telefon se ne želi puniti! Kako mogu riješiti ovaj problem?


Kvar kod punjenja Android pametnih telefona je nešto što nitko od nas ne želi. Zamislite samo situaciju: utaknete svoj Android u utičnicu, spojite ga na punjač i ništa se ne događa.

Što je moguć uzročnik problema? Zašto se uređaj ne puni, a naizgled sve radi kako treba? Ovo može biti vrlo frustrirajuće, no dobra je vijest što i za ovaj problem, baš kao i za mnoge druge, postoji rješenje. Kako riješiti problem s Android pametnim telefonom koji se ne puni? Pročitajte u nastavku.

 

PUNJENJE MOBITELA

Kako možemo znati da se uređaj ne puni

Kako možemo znati pune li se naši uređaji kada su utaknuti u utičnicu ili ne? Evo nekoliko pokazatelja:

  • Uređaj se ne puni ako se ikona koja označava da se uređaj puni nije pojavila na ekranu.
  • Uređaj, nakon što ste ga spojili na utičnicu i punjač, nije pustio određen zvuk. Neki uređaji, prilikom punjenja, puštaju određeni signal (kao klik ili nešto slično). Ako vaš uređaj nije pustio nikakav zvuk, to znači da se ne puni.
  • Ikona baterije i dalje pokazuje isto stanje kao ono kakvo je bilo prije nego što ste uređaj spojili na punjač.
  • Ništa se ne događa. Baterija je totalno na 0% i uređaj je isključen.

 

Koji su mogući uzroci toga što se pametni telefon ne puni

Postoji nekoliko najčešćih uzroka toga što se uređaj ne puni. Jedan od njih je hardverske prirode. Možda kabel vašeg punjača ne radi, a možda je problem u samom punjaču. Drugi potencijalni problem koji se može pojaviti i koji može uzrokovati to da se vaš uređaj ne puni je problem s utičnicom (ili bilo kojim drugim izvorom energije). Ponekad pojedine aplikacije mogu onemogućivati uređaj da se puni, a ponekad to može učiniti i sam operacijski sustav (iako je ovo vrlo rijedak slučaj).

trajanje baterija na mobitelu

Što učiniti ako se vaš pametni telefon ne puni

Kako biste otkrili što je točan uzročnik problema, najbolje je da krenete ”izvana” prema ”unutra”. To znači da najprije provjerite kabel, utičnicu u zidu (ili u što već spajate punjač), punjač, itd.

Ako punite svoj pametni telefon preko USB utora računala, moguće je da problem leži u USB utoru. Isto tako, ako ga punite tako što ga utaknete u utičnicu u zidu, problem isto tako može biti u utičnici. Pokušajte svoj uređaj puniti kroz drugi izvor energije.

Provjerite kabel punjača i sam punjač. Danas velika većina punjača pametnih telefona dolazi u dva dijela i oni se mogu odvojiti. Kabel možete odspojiti od punjača (na taj način kabel, odnosno punjač možete koristiti za punjenje drugih uređaja). Provjerite kako rade i kabel i punjač tako što ćete na punjač spojiti drugi kabel i tako što ćete kabel spojiti na drugi punjač. Kabeli se s vremenom mogu oštetiti, ogrebati i u njima može doći do kratkog spoja, što može uzrokovati probleme s punjenjem.

Provjerite utor za punjenje vašeg pametnog telefona. Utori za punjenje su u pravilu jako osjetljivi. Neopreznim ”čupanjem” kabela iz utora možete oštetiti utor. Iz tog razloga provjerite kako izgleda unutrašnjost utora. Je li dio koji ulazi u USB utor savijen? Ako jest to je gotovo sigurno uzrok lošijeg ili lošeg punjenja uređaja.

Provjerite zaštitnu masku vašeg uređaja. Ponekad se zna dogoditi da, zbog lošijeg dizajna, zaštitne maske mogu onemogućiti pravilno spajanje kabela i USB utora vašeg uređaja, što onda može dovesti do grešaka kod punjena (ili u najgorem slučaju mogu onemogućiti da kabel ”do kraja sjedne” u USB utor i da se punjenje može izvesti).

Prije nego što svoj uređaj stavite na punjenje, isključite sve aplikacije. Ovo se može činiti čudnim, ali pojedine aplikacije mogu spriječiti ili djelovati na pravilno punjenje vašeg pametnog telefona. Stoga je najbolje da, prije nego što svoj uređaj stavite na punjenje, isključite sve aplikacije.

Očistite cache memoriju svog uređaja i ”trajno hibernirajte” svoje aplikacije. Ponekad će neke aplikacije nastaviti raditi u pozadini, iako ste ih isključili. Ako ih želite ”trajno” držati u stadiju hibernacije, odnosno ako želite da se one uključuju samo kad vi to želite, za tu svrhu vam mogu poslužiti aplikacije kao što je Greenify. S vremenom, kako koristimo svoje uređaje, u njima se gomilaju privremeno spremljene datoteke i podaci koji ulaze u privremenu, cache memoriju. Ne bi bilo na odmet povremeno očistiti cache memoriju uređaja, jer osim što ovo može uzrokovati probleme s punjenjem (iako ne tako često), pretrpana cache memorija može uzrokovati cijeli niz drugih problema.

Restartirajte svoj uređaj. Ponekad je sve što vašem uređaju treba kako bi se sve vratilo ”u normalu” jedan običan restart. Ako vidite da vaš uređaj ima problema s punjenjem, restartirajte ga i nakon toga ga ponovno spojite na punjač.

airplane-mode

Isključite svoj pametni telefon ili ga stavite u Zrakoplovni način rada. Isključivanjem pametnog telefona ne samo da ćete staviti većinu aplikacija u hibernaciju, već ćete ih sve poisključivati. Budući da dok uređaj radi neke aplikacije i dalje mogu raditi i crpiti energiju (ali isto tako i uzrokovati druge smetnje u radu), dobra stvar je isključiti pametni telefon i nakon toga ga staviti na punjene. Nakon što se uređaj napuni do nekog stupnja možete ga uključiti i vidjeti je li to utjecalo na nastavak punjenja.

Možda je problem u bateriji vašeg uređaja. Problem naravno može biti i u bateriji uređaja. Ima li baterija kakvih fizičkih oštećenja, ogrebotina ili ”naoteklina” možete i sami provjeriti ako vaš uređaj ima bateriju koja se može izvaditi (”removable battery”). U slučaju da vaš uređaj ima ”non-removable battery”, odnosno da se baterija uređaja može izvaditi samo mehaničkim putem (što i jest slučaj kod većine novih pametnih telefona), uređaj ćete trebati odnijeti kod ovlaštenog servisera. U slučaju da imate jamstvo na uređaj, popravak vas ne bi trebao koštati ništa (pogotovo ako je problem softverske prirode). Nadam se samo da vi niste uzrokovali kvar baterije, jer ćete u tom slučaju eventualan popravak trebati platiti sami.

Kvarovi s baterijama pametnih telefona i problemi s punjenjem nasreću nisu česti. Ipak, ponekad se znaju dogoditi. Ako do takvih problema dođe, dobro je znati da postoje neka potencijalna rješenja koja svatko od nas može pokušati i možda odlazak kod servisera uopće neće ni biti potreban.

Piše: Z.K.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular