Windows 10 i Windows 11 imali su velik broj problema. Na primjer, samo prošle godine Windows je imao detektiranih više od 1200 sigurnosnih propusta. Iako Gatesova firma pokušava napraviti nešto ne bi li uklonila grješke, nažalost, određen broj njih i dalje ostaje neriješen. U nastavku ovoga članka govorit ćemo o tome kako popraviti najnovije probleme vezane uz ažuriranja Windowsa 10 i 11, stoga ako ste se i sami susreli s nekim od navedenih problema, čitajte dalje.
Windows 11, 22H2 KB5023706 kumulativno ažuriranje za ožujak
Problemi: UI aplikacije trećih strana se ne pokreću, tipka za pokretanje ne radi, obavijesti o pogrješkama koje se javljaju tijekom preuzimanja i instaliranja
KB5023706 značajno je kumulativno ažuriranje za Windows 11, jer donosi mnoge zanimljive nove značajke koje je Microsoft sporo uvodio ili tiho izvodio u svojim Insider/Beta programima. Sada su u stabilnoj verziji; međutim, postoje neki problemi koje bi bilo dobro riješiti. Kumulativno ažuriranje integrira druga prethodna ažuriranja, kao što je KB5022913 uvodeći, po prvi put, Bing okvir za pretraživanje koji pokreće umjetna inteligencija preko programske trake. Dobivate dovoljno prostora za upisivanje upita za pretraživanje, a rezultati će se pojaviti u prozoru za pretraživanje. Notepad, jedna od odavno zadanih aplikacija za Windows, također je preuređen sa značajkom koja vam omogućuje otvaranje više kartica. Alat za izrezivanje konačno je dobio značajku snimanja zaslona, koja je naravno vrlo korisna.
No usprkos svim ovim nadogradnjama, najnovije ažuriranje ipak dolazi s određenim problemima.
Neki su korisnici prijavili manje probleme, poput problema sa ne funkcionalnim Start izbornikom te grješke koje se javljaju i koje sprječavaju preuzimanje i instalaciju najnovijih verzija sustava Windows, 0x80070103, 0x8000ffff, 0x80073701, 0x8007007e i 0x800f-81f. Ako ste naišli na bilo koji od navedenih problema, prvo što možete napraviti jest deinstalirati ažuriranje KB5023706.
Ažuriranje KB5023706 trebalo bi se instalirati bez ikakvih problema za većinu korisnika, osobito ako ste riješili bilo kakve probleme s paketom pružanja usluga. Ono što bi vam moglo biti od pomoći jest ako ste ovo ažuriranje preuzeli i instalirali nakon 22. ožujka, budući da su neki od tih problema već riješeni.
Ažuriranje od 14. veljače 2023., Windows 11, verzija 22H2 KB5022497 kumulativno ažuriranje
Kumulativno ažuriranje za sredinu veljače nije pokazalo značajnih problema. Proces bi trebao proći vrlo glatko, a ako ste se mučili s bilo kojim prošlim ažuriranjima, vrijeme je da ih zaobiđete i odmah prijeđete na ovu kumulativnu verziju. Možete ponovno instalirati Windows 11 pomoću Media Creation alata.
Grješka s WPF-om iz nekog razloga stalno se vraća u različitim verzijama sustava Windows, ali neće uzrokovati mnogo poteškoća u radu. Kako biste izbjegli bilo kakve probleme uzrokovane ovim ažuriranjem, pokrenite alat za rješavanje problema Windows Update iz opcija “System -> Troubleshooter -> Other Troubleshooters”. Nakon što se pokrene alat za rješavanje problema, provjerit će i popraviti sve probleme koji su sprječavali instalaciju. Ti se problemi uglavnom svode na sigurnosne postavke, oštećene datoteke, polovične instalacije i probleme s registracijom usluge. Ostali problemi povezani su s Windows Network Diagnostics, IsPostback_RC_PendingUpdates, WaaSMedicService i BITS servisom. Najbolji način za prevladavanje grješaka u instalaciji sustava Windows 11 je preuzimanje pomoćnika za instalaciju sustava Windows 11. Nakon što pokrenete .EXE datoteku, novo će se ažuriranje lako pokrenuti na vašem zaslonu.
Ažuriranje od 26. siječnja 2023., Windows 11, verzije 22H2 KB5022404 i KB5022360
Kumulativno ažuriranje koje je izašlo krajem siječnja, točnije KB5022404, uglavnom se odnosi na .NET frameworke 3.5 i 4.8.1. S njim nema većih problema osim mogućnosti pogrešaka pri preuzimanju, poput 0x8024a206. Samo pauzirajte ažuriranje na tjedan dana i grješka bi trebala biti ispravljena.
Ažuriranje od 10. siječnja 2023., verzija 22H2 KB5022303
Prvo veliko ažuriranje za siječanj 2023. pokrenuto je kao verzija 22621.1105, KB5022303. Rješava nekoliko problema s lokalnim upraviteljem sesija i veliki problem SQL pogreške, koji utječe na upravljački program Microsoft Open Database Connectivity Server (sqlsrv32.dll). Postoji nekoliko problema zbog paketa za dodjelu, koji dolaze u obliku .PPKG datoteka, koji se samo djelomično instaliraju, nakon čega se računalo može ponovno pokrenuti nekoliko puta. Kako biste donekle riješili ovaj problem, Microsoft preporučuje deinstaliranje svih integracija, kao što je ClickShare.
Kod pogreške 0x800f0831
O čemu se radi? Ažuriranje se ne uspijeva dovršiti.
Ovo je jedna od najčešćih pogrešaka koje se mogu pojaviti kada pokušate ažurirati Windows 10 ili 11. U osnovi, gornji kôd pogreške znači da vaše ažuriranje nije uspjelo, ali postoji nekoliko stvari koje možete učiniti kako biste riješili ovaj problem:
- Ako postoji potencijalan konflikt s VPN-om ili posredničkim poslužiteljem, provjerite je li potpuno onemogućen kada pokušavate ažurirati Windows. Možda ćete čak morati deinstalirati i ponovno instalirati softver.
- Skenirajte računalo u potrazi za oštećenim datotekama sustava.
- Za ovu i druge pogreške ažuriranja možete pokušati pronaći ažuriranje, koje pokušavate instalirati, u katalogu Microsoft Update i možete ga instalirati ručno.
Problemi unutar Windowsa 10, s ažuriranjem 22H2 KB5023773
Ažuriranje za Windows 10 koje je izašlo krajem ožujka, točnije 21. ožujka, rješava konflikte koji utječu na USB pisače. Međutim, kada koristite prilagođeni izvanmrežni medij ili ISO slike za instalaciju sustava Windows 10, možete ukloniti problem koji se može javiti s ”nasljeđem” Microsoft Edgea, ali ga ne morate nužno zamijeniti novim preglednikom Edge. Ovaj se problem može riješiti instaliranjem preglednika Edge pomoću drugog preglednika, kao što je Mozilla Firefox.
Problemi unutar Windowsa 10 nakon instaliranja ažuriranja verzija 22H2 KB5022834 i KB5019275
Kumulativno ažuriranje koje je izašlo 14. veljače, KB5022834, uključuje verzije 19042.2604, 19044.2604 i 19045.2604. Ovo je drugo veliko ažuriranje sustava Windows 10 nakon KB5019275, koje će trajno ukloniti preglednik Internet Explorer. Jedini problem s ovim ažuriranjem je taj što je uklonjen i stari preglednik Microsoft Edge.
Problemi unutar Windowsa 10, verzija 10 22H2 – KB5021233
Problemi: neuspješne prijave, OneDrive problemi, nestajuća programska traka, BSOD problemi
Windows 10 verzija 22H2 opcionalno je i neobavezno ažuriranje objavljeno 20. rujna 2022. i dostupno putem mrežnog pomoćnika za ažuriranje. Bilo je nekoliko problema s ovim ažuriranjem, kao što su neuspješne prijave povezane s Kerberos autentifikacijom, iznenadno zatvaranje aplikacije OneDrive i što je najviše zabrinjavajuće, problemi koji su se odnosili na nestajanje programske trake i same radne površine. Microsoft je riješio te probleme u svojim verzijama ažuriranja koje su izašle od 25. listopada do 13. prosinca 2022., kao što su KB5018482, KB5019959 i KB5020953. Ovo su potencijalna rješenja problema:
- Pokrenite svoje Windows 10 računalo s čistom instalacijom.
- Odlučite se za Microsoftova izvan-pojasna (OOB ili ”out-of-band”) ažuriranja od 18. studenoga 2022. nadalje, dostupna unutar “Check Your Updates”.
- Ako vidite plavi ekran s pogreškom 0xc000021a, pokrenite Napredno pokretanje iz “Sustav -> Ažuriranje i sigurnost -> Oporavak” i u naredbenom retku pod “C:Windows” upišite C:windowssystem32hidparse.sys. Nakon što je popravak sustava završen, utipkajte exit i ponovno pokrenite svoje Windows 10 računalo.
Popravljena greška 0x80070422
O čemu se radi? Ažuriranja se ne mogu do kraja instalirati.
Pogreška 0x80070422 jedna je od najstarijih pogrešaka ažuriranja u sustavu Windows i još uvijek može utjecati na Windows 10 računala tijekom instaliranja ažuriranja. Često je popraćena drugim vrstama poruka, poput “Windows ažuriranje je onemogućeno”. Trenutačni pristup rješavanju ovog problema je onemogućivanje IPv6 iz Wi-Fi svojstava. U nastavku su neka od potencijalnih rješenja:
- Provjerite je li vaša usluga ažuriranja sustava Windows onemogućena.
- Idite na opciju ”Retry”, odnosno “Pokušajte ponovno” kako biste bili sigurni da više nema problema s ažuriranjem.
- Ako vidite da pogreška ne nestaje i da se kod o pogrješci neprestano pojavljuje, idite na “Upravljačka ploča -> Mreža i internet -> Centar za mrežu i dijeljenje”, odnosno na ”Control Panel -> Network and Internet -> Network and Sharing Center”. Dvaput kliknite dostupnu internetsku vezu, što će otvoriti skočni prozor statusa Wi-Fi mreže.
- Kliknite na Svojstva. Idite na “Internetski protokol verzije 6 (TCP/IPv6)” i onemogućite ga. Ako i dalje imate problema s istim kodom pogrješke, napravite sljedeće: pokrenite Command Prompt ili naredbeni redak u administratorskom načinu rada i unesite sljedeće:
net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver
- Ponovno pokrenite uređaj, a zatim ponovno provjerite Wi-Fi vezu. Problemi vezani s 0x80070422 trebali bi biti riješeni.
Popravljanje i izbjegavanje nepotpunih i djelomično oštećenih ažuriranja za Windows
Ako se problem na koji ste naišli s novim ažuriranjem sustava Windows odnosi na to da se instalacija zaustavlja u određenom postotku, ili općenito, nemogućnost pokretanja instalacije ažuriranja, možete pokušati instalirati ažuriranje putem PowerShell-a. Evo kako:
- Otvorite PowerShell kao administrator. To ćete učiniti tako što ćete utipkati PowerShell unutar tražilice izbornika Start.
- U PowerShell utipkajte sljedeće: Install-Module PSWindowsUpdate
- Sustav od vas može ovdje zatražiti instaliranje i umetanje pružatelja NuGet. Pritisnite “Y” i dopustite instaliranje paketa.
- Možda ćete dobiti upozorenje koje govori o tome da pokušavati instalirati module iz nepouzdanog repozitorija. Utipkajte “A” za dopuštanje ovih promjena.
- Provjerite najnovija ažuriranja za Windows upisivanjem sljedećeg u PowerShell:
Get-WindowsUpdate
- Nakon što potvrdite da postoje ažuriranja za instalaciju, unesite sljedeću naredbu. Možda ćete biti upitani želite li izvršiti ovu radnju, na koju morate utipkati “A” kako biste je dovršili: Install-WindowsUpdate
- Pričekajte dok se problem s oštećenim ažuriranjima ne riješi. Ona bi se trebala automatski izvršiti u prozoru PowerShell-a.
Piše: Ivan Hečimović