Svi ćemo se složiti kako prilikom kupnje novog telefona uvijek postoje stvari koje će nam prve zaokupiti pažnju te koje smatramo najvažnijima. Najčešće se ovdje radi o cijeni telefona te njegovim specifikacijama. Mnogi prema ovim stavkama kategoriziraju isplativost kupnje određenog telefona te u kojoj se mjeri radi o povoljnoj prilici.
Iako su to vrlo važne pojedinosti, svaki poznavatelj pametnih telefona reći će vam da postoje još neke stvari koje također zahtijevaju provjeru. One su važni faktori jer će vam pokazati kakvo bi moglo biti vaše korisničko iskustvo te koliko je dobra ukupna ponuda uz koju određeni telefon dolazi.
U nastavku navodimo 8 stvari koje se uvijek zanemaruju prilikom kupnje novog telefona.
-
Što je u kutiji?
Danas je otvaranje pakiranja u kojem se telefon nalazi nešto drugačije iskustvo nego što je prije bilo. Samo prije par godina sasvim uobičajena situacija je bila da su se uz telefon dobivali još neki dijelovi. Radi se o punjaču, kabelu, kutiji, žičanim slušalicama, alatu za izbacivanje SIM kartice te u nekim slučajevima i zaštiti za zaslon.
U današnje vrijeme slobodno možemo reći da ste sretni ako dobijete dvije ili tri komponente od navedenih. Pogotovo se to odnosi na punjač jer sve češća praksa postaje da se on izdvaja iz pakiranja u kojem se nalazi telefon te ga je potrebno zasebno kupovati.
Posebnu pozornost obratite na punjač te istodobno provjerite ako se u pakiranju telefona koji gledate dobivaju još neki dijelovi.
-
Koja je cijena mobitela na drugim tržištima?
Preporučuje se provjera cijene mobitela na drugim tržištima jer ponekad se čak i uz plaćanje carinskih tarifa može proći jeftinije.
Najprije napravite provjeru na web platformama kao što su Nabava.net ili Jeftinije.hr kako bi na hrvatskom tržištu mogli usporediti cijene istih proizvoda u različitim web trgovinama.
Ako niste zadovoljni s viđenim ponudama, provjerite tržišta u susjednim ili drugim zemljama pa ćete u nekom trenutku naći kvalitetnu ponudu. U tom slučaju dobro se informirajte o cijenama slanja pošiljke te ostalim naknadama.
-
Koliko je dobra optimizacija softvera?
Optimizacija softvera jedan je od elemenata koji se neće prikazati na specifikaciji telefona, no radi se o vrlo važnoj informaciji. Ako je softver telefona spor i sadrži bugove, premium hardver koji je možda bio reklamiran neće imati nikakvog učinka.
Android sučelja kod mnogih telefona su uglavnom brza i pouzdana, no prije kupnje informirajte se na internetu o modelu telefona koji vas zanima i obratite pozornost na opise rada njegovog softvera.
-
U kojim se vremenskim razmacima dobivaju softverska i sigurnosna ažuriranja?
Ako kupujete novi telefon i mislite ga koristiti dugo vremena, najbolji odabir bit će model koji garantira česta softverska i sigurnosna ažuriranja kojih bi trebalo biti u većem broju.
Veći problem će ovdje imati korisnici Androida u odnosu na korisnike iOS-a pošto svi iPhone uređaji rade na istom operativnom sustavu.
Kad su u pitanju Android telefoni, u ovom su kontekstu najbolje opcije Samsung i Google uređaji. Google kontrolira Android pa će Pixel telefoni imati veći broj zagarantiranih ažuriranja. Telefoni iz Samsungove Galaxy serije su već sljedeći na redu i obično dobivaju ažuriranja dva puta mjesečno. Samsung također granatira do četiri godine softverskih i sigurnosnih ažuriranja.
Naravno, ostali brendovi na sličan način imaju cikluse ažuriranja, no preporučuje se provjera ovih podataka kako bi znali koliko će vaš telefon biti aktualan te imati podršku.
-
Jesu li mikrofon i zvučnik dobre kvalitete?
Korisnici Android telefona ponekad se žale na kvalitetu mikrofona i zvučnika, a to značajno utječe na kvalitetu poziva.
Ove se stavke ne mogu izravno provjeriti na dostupnim specifikacijama pa se najprije morate informirati na internetu i pročitati recenzije telefona. Ako vam je kvaliteta poziva zaista jako važna, u trgovinama pokušajte sami testirati mikrofon i zvučnike kako bi bili sigurni da se radi o kvalitetnom uređaju te da ne morate brinuti o tome ako će vas netko moći čuti tijekom poziva.
-
Koliko je pouzdana služba za korisnike?
Još jedan važan faktor koji se često zanemaruje je pouzdanost službe za korisnike trgovine u kojoj kupujete telefon. Ovdje se može raditi i o pružateljima internet usluga kod kojih mnogi korisnici kupuju telefone.
U situacijama kad postoji problem s uređajem, vrlo je važno da se možete obratiti korisničkoj službi koja će vam pomoći u otklanjanju poteškoća. Pročitajte recenzije o tvrtkama ili trgovinama, na njihovim službenim stranicama provjerite informacije o korisničkoj službi te nađite podatak o njihovom radnom vremenu.
-
Koliko će koštati popravak?
Nitko ne očekuje da će doživjeti kvar na novom telefonu ili da će se dogoditi oštećenje, no o ovome je svakako potrebno unaprijed razmišljati.
Nisu svi modeli telefona isti pa tako nije ista ni njihova cijena popravka. Prije kupnje telefona bilo bi dobro da provjerite kolika je generalna cijena nekih popravaka te koji su popravci uključeni unutar garancije. Isto tako provjerite kolika je cijena maski i ostalih oblika zaštite za taj model telefona jer se preporučuje njihova kupnja kako bi se moguća oštećenja prevenirala.
-
Koliko je lako tražiti reklamaciju?
Telefoni obično dolaze s garancijom od jedne do dvije godine, a u nekim slučajevima čak se garancija i produžuje. Dođe li do nekih problem s uređajem, tražit ćete reklamaciju. Istina je da trgovinama u kojima ste kupili novi telefon nije baš drago kad dolazi do reklamacije uređaja pa se oni vraćaju na popravak. Zbog toga morate provjeriti što sve pokriva garancija te obavezno pitajte unutar kojeg se roka vraća popravljeni uređaj.
U Hrvatskoj ima mnogih primjera u kojima se postupak reklamacije dodatno komplicira i to može mnoge korisnike obeshrabriti. Važno je znati koje su vaše obaveze prije reklamacije telefona, kako treba isti uređaj pripremiti te što je sve potrebno imati od dokumentacije. Raspitajte se o odrednicama garancije na uređaj i pokušajte dobiti detaljne informacije o postupku reklamacije ako do njega dođe.
Piše: Ervin Mičetić