Iako sve veći broj proizvođača pametnih telefona sa svojih novih uređaja uklanja stari i sada već legendarni utor od 3.5 milimetara za slušalice, on se i dalje nalazi na nekim uređajima. Korisnici ga i dalje vole. A kako i ne bi, pogotovo ako volite slušati glazbu? Jednostavno uzmete svoje slušalice (”ear buds” ili one koje se stavljaju u uho ili ”headphones”, odnosno one koje se stavljaju na uho, nema razlike), utaknete ih u 3.5-milimetarski utor svog pametnog telefona i uživate u najnovijim hitovima domaćih i inozemnih pjevača i pjevačica.
Ipak, baš kao ni druge komponente na pametnim telefonima, tako ni 3.5-milimetarski utor za slušalice nije besprijekoran i sklon je kvarovima. Je li vam se kada dogodilo da vam dojučerašnji ispravan utor više ne radi kako treba? Imate li nekih problema sa zvukom? Ako imate onda je ovaj članak baš za vas, jer ćemo u nastavku govoriti o tome koji su najčešći problemi te koja su njihova potencijalna rješenja.
Za početak prekontrolirajte je li problem možda u vašim slušalicama
Prva stvar koju treba provjeriti je ustvari očita. Prije nego što pretpostavimo da je problem s uređajem ili da nešto ne valja sa utorom, ne bi bilo loše prekontrolirati slušalice. Možda postoji nekakav problem s kabelom ili neki drugi problem koji se odnosi na slušalice. Najjednostavnije kako možete provjeriti je li sve u redu s vašim slušalicama jest ako ih utaknete u neki drugi uređaj. To ne mora nužno biti drugi pametni telefon. Možete ih utaknuti u prijenosno računalo, televizor ili bilo koji drugi uređaj koji prima utičnice od 3.5 mm.
Ako, nakon što ste utaknuli slušalice u drugi uređaj, ne možete i dalje čuti zvuk, to znači da ste pronašli uzrok problema. Nešto ne valja kod slušalica. Možete ih pokušati popraviti (ponekad se zna dogoditi da je utičnica prljava pa da iz tog razloga slabije ”hvata” signal), no najjednostavnije je da si nabavite nove. Može vam se dogoditi i to da su slušalice koje pokušavate koristiti sa svojim pametnim telefonom nekompatibilne s tim uređajem. Ovo je rijedak slučaj, ali može se i to dogoditi.
Provjerite je li pametni telefon spojen na neki drugi uređaj preko Bluetootha
U slučaju da je vaš pametni telefon spojen s nekim drugim uređajem na bežični način, bilo da se radi o slušalicama ili bilo kakvom drugom uređaju s kojim se vaš uređaj može spojiti preko Bluetootha, moguće je da je utičnica od 3.5 mm onemogućena. U normalnim okolnostima, kada utaknete svoje slušalice u uređaj, pametni telefon bi ga trebao moći prepoznati i sve bi trebalo raditi normalno, bez obzira na to je li vaš uređaj spojen s nekim uređajem preko Bluetootha ili ne. No, to nije uvijek slučaj.
Ipak, ako je ovo problem, njega možete vrlo lako riješiti. Samo trebate otići u postavke vašeg uređaja, ondje pronaći opciju za Bluetooth i provjeriti je li Bluetooth uključen. Isključite Bluetooth, ponovno spojite slušalice sa svojim pametnim telefonom i provjerite rade li. Ako rade, riješili ste problem. U slučaju da problem i dalje postoji, prijeđite na iduće potencijalno rješenje.
Očistite utor za slušalice
S vremenom i kako koristite svoj uređaj on se može zaprljati. Ta prljavština se ne ogleda samo u otiscima prstiju na ekranu i poleđini uređaja. Dijelovi uređaja do kojih mi teško možemo doći (no ne i prašina) s vremenom se prljaju. Bilo da se radi o česticama prašine ili ostalim vrstama prljavština utori će se nakon nekog vremena zaprljati. Iz ovog razloga te naravno kako biste održali funkcionalnost svog uređaja, potrebno je s vremena na vrijeme očistiti teško dostupna mjesta.
Jedan od najboljih načina kako možete očistiti utor od 3.5 mm (ali i sve druge utore u svom pametnom telefonu) je uz pomoć kompresiranog zraka. Kompresirani zrak se može nabaviti u svakoj prodavaonici informatičke opreme, a jedna limenka nije skupa. Jednostavno upuhnite malo zraka u utor i nakon toga provjerite funkcionalnost utora.
Još jedna stvar koja vam itekako može pomoći kod čišćenja uskih i malenih utora kod pametnog telefona je pamučna krpica. Nježno je gurnite u utor, okrenite malo lijevo-desno i izvucite ju van. Ako je utor prljav, s njom biste trebali izvući prljavštinu koja se ondje nakupila. Samo dok ovo radite budite pažljivi. Posljednje što želite učiniti dok čistite ovako delikatne stvari je da napravite više štete nego koristi.
Provjerite audio postavke vašeg uređaja i restartirajte ga
Još jedan od mogućih uzročnika problema sa radom utora i slušalica su audio postavke uređaja. Ako je ovo problem, to ćete riješiti u tren oka. Jednostavno otvorite audio postavke svog uređaja, ondje provjerite razinu glasnoće i ostale postavke. Ako je bilo koja od njih stišana ili utišana do kraja, to može biti razlog zbog kojeg se zvuk ne čuje.
Još jedan od mogućih ”fixeva” za problem sa zvukom je restart uređaja. Restart, iako može riješiti jako velik broj problema na pametnim telefonima, je nešto što korisnici vrlo lako zaborave primijeniti kada naiđu na nekakav problem. Iako tako ne izgleda na prvu loptu, obično restartiranje uređaja može riješiti mnoge probleme. Stoga, ako vam se dogodi da imate bilo kakav problem s vašim pametnim telefonom, (tu ulaze i problemi sa zvukom) restartirajte svoj uređaj i vidite je li to riješilo problem.
Odnesite svoj uređaj ovlaštenom serviseru ili ga sami pokušajte popraviti
Ovaj drugi dio se odnosi samo na situacije ako i kada vi kao korisnik znate što i kako trebate učiniti kako biste riješili ovaj problem. Pametni telefoni su delikatni i vrlo osjetljivi uređaji. Najbolje što možete učiniti, ako naletite na neki problem koji je vama nerješiv, jest da ga odnesete ovlaštenom serviseru. On će znati što treba učiniti kako bi riješio vaš problem. Odlazak ovlaštenom serviseru ne bi vas trebao ništa koštati ako je uređaj pod jamstvom.
Možete i sami pokušati popraviti problem, ali opet ponavljam to je moguće rješenje samo ako se razumijete u popravljanje pametnih telefona. Svako rastavljanje i modificiranje pametnog telefona je nešto što ćete raditi na svoju vlastitu odgovornost. Osim toga, jednom kada rastavite ili mehanički otvorite svoj pametni telefon, gubite jamstvo koje ste dotad imali. No, nadam se da do toga neće doći i da će jedno od prethodnih potencijalnih rješenja upaliti.
Piše: Z.K.