SEO je već godinama jedan od glavnih marketing alata putem kojeg mnogi pokušavaju dobiti svoje mjesto na tržištu. Naime, kvalitetno odrađen SEO rezultirati će boljom pozicijom na Google tražilici (i ostalim tražilicama), a što posljedično znači da će i na stranicu stići veći broj korisnika – potencijalnih klijenata. Današnje web stranice uglavnom su bazirane na WordPress sustavu, koji prema trenutno dostupnim podacima čini više od 20 posto svih web stranica na svijetu. Taj broj s godinama sve više raste, što i ne čudi jer WordPress na relativno jednostavan način omogućava korisnicima da stvaraju i mijenjaju sadržaj koji požele objaviti na web stranici.
WordPress veliku pažnju pridodaje olakšanju rada korisnika na samom sustavu, a među navedena olakšanja svakako spada i dobra koordinacija sa SEO elementima. Konkretno, WordPress podržava mnogobrojne pluginove koji optimiziraju web i omogućuju bolju poziciju na Google tražilici. Kako bismo vam pomogli u optimizaciji WordPress web stranice odlučili smo s vama podijeliti 15 super savjeta SEO optimizacije na WordPress-u. Radi se o vrlo jednostavnim taktikama, koje mogu prouzročiti značajan rast na tražilici. Stoga, svakako preporučujemo da se pozabavite detaljima u nastavku i izgradite sjajnu poziciju svoje web stranice na web tražilici.
Instaliranje WordPress SEO plugina
Najjednostavniji način kako WordPress web stranicu prilagoditi SEO standardima svakako je instalacija plugina koji će vas savjetovati kako što napraviti. Iako takvih dodataka za WordPress ima jako puno, dio njih posebno se ističe. No, lider u tom području svakako je Yoast SEO plugin koji brine o jako puno detalja vezanih uz SEO. Korisnici Yoast SEO plugin uglavnom upoznaju kada uređuju neki tekst pa im pri dnu editora Yoast SEO sugerira kako urediti tekst da postigne maksimalni SEO učinak. Uz mnoštvo savjeta koji su vezani uz definiranje naslova i podnaslova, odlomaka, dužine teksta, broja ključnih riječi i ostalih sitnica, Yoast SEO odrađuje i veliki posao koji nije vidljiv na prvi pogled krajnjim korisnicima. Naime, Yoast SEO brine o poveznicama, sitemap-ama, povezivanju s društvenim mrežama, robots.txt datotekama, .htaccess-u, dupliciranom sadržaju, itd. U svakom slučaju ovaj plugin vrijedi instalirati jer ćete dobiti jako puno toga, a sve besplatno.
Pojednostavite linkove
Da bi se podigla kvaliteta SEO optimizacije potrebno je pojednostaviti linkove do članaka i ostalog sadržaja na stranici. Među mnogobrojnim opcijama s lijeve strane WordPress sustava možete pri dnu pronaći opcije u kojima se nalazi i podešavanje linkova. Kada podešavate linkove najbolje bi bilo postaviti da link bude domena i ime članka. Dakle, nije potrebno linkove učahuriti, odnosno povećavati im dužinu. Kraći linkovi bolji su i pozitivno utječu na SEO. Svakako, sugerira se i da se unutar svakog linka nalazi ključna riječ za koju želite konkurirati određenim člankom ili stranicom.
Dodajte web stranicu na Google Search Console
Google Search Console je servis koji je napravljen od strane Google-a kako bi vlasnicima web stranica omogućio lakše praćenje što se događa s web stranicom i njenom pozicijom na Google-u. No, uz tu zadaću, Google Search Console korisnicima omogućava pripajanje stranice i podešavanje nekih parametara koji aktivno utječu na poziciju web stranice na Google tražilici. Posljednjih je mjeseci Google Search Console servis nadograđen pa je sada još bogatiji opcijama, ali i jednostavniji za korištenje. Svakako preporučujemo pripajanje vaše web stranice na Google Search Console.
Kreirajte sitemap
Iako sitemap nije uglavnom vidljiv krajnjim korisnicima, jer ih to ni ne zanima, on je vrlo važan za algoritme koji pozicioniraju stranicu na web tražilicama. Naime, kreiranje sitemapa pojednostavljuje pretraživanje web stranice, što pak pozitivno utječe na indeksiranje. S uključenim i kreiranim svježim sitemapama, indeksiranje je puno brže, kvalitetnije i efikasnije. Da bi se kreirao sitemap potrebno je zaviriti u Yoast SEO plugin koji smo na početku spomenuli i unutar njega pronaći opciju kreiranja sitemape. Vrlo jednostavno, a može donijeti poboljšanja pozicije web stranici.
Koristite optimiziranu WordPress temu
Prije nego se odlučite na korištenje određene WordPress teme, važno je saznati da li je ta tema optimizirana. Optimiziranje teme vrlo je širok pojam, koji uključuje organiziranje i optimiziranje mnogobrojnih parametara kako bi se postigao maksimalni učinak. Veliki broj današnjih tema jest kvalitetno optimiziran, posebice one koje se plaćaju. Ipak, stupanj optimizacije može se provjeriti putem odstupnih online alata pa svakako preporučujemo da saznate u kojoj je mjeri određena tema optimizirana. Optimizirana tema jednako je bolja pozicija na web tražilicama.
Redovito nadograđujte temu i pluginove
Zastarjeli pluginovi ili tema mogu uzrokovati mnogobrojne probleme. Naime, događa se da se u starim verzijama pronađu neki propusti koji mogu zaljuljati sigurnost web stranice, a što web tražilice ne vole. Svaka nova verzija teme prilagođena je novim standardima. Kako se algoritmi tražilica stalno mijenjanju, tako je važno pratiti trendove i osvježavati svoju stranicu. Ista stvar vrijedi i za pluginove koji su posebno osjetljiv element u cijelom tom procesu jer upravo se putem njih dolazi do mnogobrojnih propusta na cjelokupnoj web stranici. Važno je da i tema i pluginovi budu osvježeni jer samo tako postiže se da kvalitetno surađuju i pružaju sigurnost vašoj web stranici, što pak pozitivno utječe na poziciju na tražilici.
Ubrzajte vrijeme učitavanja stranice
Istraživanja su pokazala da su korisnici iznimno nestrpljivi i ukoliko se web stranica na otvori unutar nekoliko sekundi, oni napuštaju tu stranicu nezadovoljni. S obzirom na to da se Google vodi politikom ‘ako su korisnici nezadovoljni i mi smo nezadovoljni’ to je jasan signal da Google na voli stranice koje imaju dugo vrijeme učitavanja. Postoji nekoliko različitih metoda ubrzavanja stranica i o njima bismo mogli napisati cijeli novi članak. No, da sada ne duljimo, provjerite koje su to metode i dodaci najbolji kako bi vaše vrijeme učitavanja web stranice bilo minimalno.
Poboljšajte responzivni dizajn
Statistike pokazuju kako danas više korisnika web stranicama pristupa putem pametnih telefona i tableta, nego li putem osobnih računala. Ta se promjena dogodila vrlo brzo i u zadnjih je nekoliko godina u potpunosti promijenila način ‘konzumiranja’ web stranica. To je utjecalo na pojavu tzv. responzivnih web stranica, a iza čega se zapravo krije ideja da jedna web stranica bude prilagođena različitim prikazima, bez obzira na vrstu i veličinu zaslona s kojeg korisnik pregledava web stranicu.
I dok smo prije koju godinu bili oduševljeni ekranima od 4 inča, danas većina pametnih telefona ima zaslone oko 6 inča. Dakle, i u tom se području puno toga promijenilo, a vlasnici web stranica tome se trebaju prilagoditi. Ako još niste, svakako provjerite kako izgleda prikaz vaše web stranice na pametnim telefonima i tabletima. Ako ste izgledom zadovoljni onda super, no mjesta za napredak uvijek ima. Krajnji korak možda će biti i kupnja nove teme – ako se rezultati prikaza jako loši.
Postavite AMP
Google je ne tako davno predstavio svoj projekt kojim nastoji pokrenuti mini revoluciju na području mobilnog pretraživanja. Naime, vlasnicima web stranica omogućio je da koriste AMP projekt kako bi poboljšali performanse web stranica na mobilnim uređajima. Google AMP smanjuje i eliminira sve nepotrebne stavke na web stranici, čime se dobiva jedan čisti dizajn i brzina što znatno utječe na kvalitetu prikaza web stranice na pametnim telefonima. D
akako, kvaliteta i brzina prikaza dvije su važne smjernice za poziciju na web tražilici. Stoga, preporuka je razmotriti implementiranje AMP projekta na vlastitu web stranicu, ako želite poboljšati ranking na web tražilici.
Optimizirajte stranice za glasovnu pretragu
Glasovno pretraživanje sve je popularniji trend u svijetu. Konkretno, radi se o načinu pretraživanja web tražilice u kojem se umjesto pisanih riječi korisnik koristi glasovnim naredbama. Ovaj način pretrage posebno je popularan kod novih pametnih kuća jer tamo se gotovo sve može upravljati putem glasovnih naredbi. Google će u budućnosti pridavati velike poene onima koji implementiraju glasovno pretraživanje na svoje web stranice. Provjerite kako to točno napraviti i svakako razmislite o dodavanju te opcije.
Uvijek koristite ključnu riječ
Zahvaljujući Yoast SEO dodatku, takvo što ne bi vam trebalo predstavljati veliki problem. Kada primjerice krenete pisati članak, morate odabrati ključnu riječ koja će se spominjati u naslovu, ali i u cijelom članku. Preporučamo je da se ta ključna riječ spominje barem 0.5 posto u odnosu na druge riječi.
No, sve je to lako pratiti i optimizirati upravo zahvaljujući sjajnim SEO pluginovima koji brinu o tome i računaju koliko još puta morate spomenuti ključnu riječ kako biste napravili optimalan sadržaj. Pokušajte u svakom tekstu koji pišete koristiti neku ključnu riječ, jer tako ćete brže i kvalitetnije rangirati na tražilici za pojmove koji su vam interesantni.
Optimizirajte fotografije
WordPress ima prilično dobar ustav za sređivanje fotografija, a koji je moguće upotpuniti s raznim dodacima. Preporuka je svakako da fotografija koju dodajete zauzima što manje prostora, kako bi se brže učitavala kada korisnik posjeti web stranicu. WordPress sustav pokazuje koja je veličina dodane fotografije, a također omogućava da istu fotografiju na licu mjesta režete i smanjujete. Ono što je važno jest popunjavanje polja koja se nalaze desno od fotografije. Posebnu važnost ovdje ima Alt tag u koji morate unijeti opis slike (i svakako spomenuti ključnu riječ).
Koristite caching plugin
Brzina web stranice jedan je od glavnih elemenata dobre pozicije na web tražilicama. Iako smo prethodno već spomenuli kako je važno pronaći kvalitetno optimizirano temu kako bi se smanjilo vrijeme učitavanja stranice, sada ćemo spomenuti još jedan način kako ubrzati web stranicu. Naime, WordPress na raspolaganju ima širok spektar pluginova koji služe predmemoriranju stranica, odnosno rade na teme da oslobode dio sadržaja, kako bi se stranica brže učitavala.
Brže učitavanje web stranice, posljedica je smanjena zahtjeva prema web serveru. Iako dio tema ima uključene neke pluginove za caching, potrebno je provjeriti da li oni rade dobar zadatak. U slučaju da nisu od neke velike koristi, svakako je potrebno pronaći neki dobar plugin i uključiti ga. Smanjenje vremena učitavanja web stranice izazvati će rast pozicije na web tražilici.
Postavite poveznice unutar web stranice
Linkanje unutar web stranice bilo je i još će neko vrijeme biti jedan od elemenata koji utječe na poziciju na web tražilici. Naime, unutarnje linkanje navodi Googleove robotiće koji pregledavaju web stranicu da idu od jedne stranice do druge i tako se duže zadržavaju unutar naše stranice.
Preporuka je da stvaratelj novog sadržaja postavi linkove iz članaka prema nekim bitnim segmentima web stanice ili drugim člancima. Time svi članci zajedno postepeno rastu, a i pokazuje se kako je sadržaj na stranici međusobno povezan. U konačnici, svi ti linkovi, kao i oni prema vanjskim izvorima daju određenu dozu povjerenja koje Google nagrađuje malim pomacima u poziciji na web tražilici.
Držite se jednostavnosti
Ako pogledate servise koji su u vlasništvu Google-a, možete primijetiti kako su svi od reda vrlo jednostavnim ,minimalistički dizajnirani, a u prvi plan stavljaju kvalitetan sadržaj. Istu stvar Google voli i kod tuđih web stranica. Kod odabira teme fokusirajte se da tema bude što jednostavnije i da ne obiluje raznim elementima koji kradu pažnju, ali istovremeno tjeraju korisnika sa stranice.
Također, kod pisanja teksta pišite jednostavnim stilom, kratke rečenice i iznosite samo ono što je suštinski važno. Da, Google obožava dugačke tekstove, ali isto tako obožava da oni budu strukturirani na način da se korisnik lako snalazi i može kvalitetno čitati te tekstove. U konačnici, još uvijek vrijedi ona ‘content is king’, jer bez obzira kakav dizajn krasio vašu stranicu, posjetitelji su tamo došli nešto pametno pročitati.
Zaključak
SEO je vrlo lako implementirati na WordPress sustavu, jer je WordPress prilagođen tome da se web stranice kvalitetno pozicioniraju na web tražilicama. Ipak, sustav sam po sebi ne može odraditi zadatke vlasnika web stranice a je potrebno da se vlasnici ili dizajneri pozabave osnovnim načelima SEO-a.
Optimizacija za tražilice može vam donijeti puno benefita, jer radi se zapravo o načinu promocije koji je za vas potpuno besplatan. S druge strane, podaci pokazuju kako su posjetitelji koji dolaze s Google-a zapravo jako kvalitetni i gotovo uvijek traže rješenje za svoje probleme. Ako ste vi ti koji možete riješiti njihov problem – odlično. No, prije svega, morate posjetitelja navesti da dođe na vašu web stranicu, a to ćete najlakše uspjeti ako implementirate SEO savjete koje smo iznad pobrojali za vas.
Piše: M.Ž.